Vad gör vi? Del CXL

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, vi är glada att det inte är grisar eller höns han har. Det är snäppet värre. 😅
I vanliga fall sprider han flytande ko-äckel. Det brukar lägga sig rätt fort med lite regn. Det får man ju ta. Tar några dagar och sen är det helt ok.
Men nu är det som sagt mest fast massa. Och det kommer ju inte regna bort any time soon. Det ligger liksom rätt tjockt lager över hela åkern. Att det är trist att vi inte kan gå på åkern för att kunna ta oss ut i skogen är ju liksom ngt vi får ta. Det är ju inte vår åker.
Vår väg har de lovat inte köra på utan använda andra infarten till åkern en bra bit bort. Men de har kört sönder hela grusvägen som nu bara är två lerdiken klädda i koskit/bränd halm etc.
Så vi kan inte gå där med valparna. Dels får de ju den lilla inte fäste i leran iom korta ben. Dels vill de äta kladdet och dels blir de skitäckliga och måste bada efter varje runda. Som är någon gång i h ofta med den lilla.
De har också kört sönder vår parkering. Den är numer i flytande form.
Vi har två platser till våra bilar som är safe. Men vi ska ha gäster i helgen.
Och vi får ibland leveranser här. Då har de använt den parkeringen för att kunna vända. Det går inte nu om de ens kan ta sig fram till huset..

Hoppas bonden sladdar av skiten ngt och lägger på mer grus. För nu finns bara en tunn liten mittstrimma i lervällingen.
Är bonden talbar? Be att han fixar er parkering
 

Sjukskriv dig! det där är inte bra för dig. Ingen tackar dig för din uppoffring och din uthärdande.

Sjukskriv dig! Som ovan, ingen tackar dig för att du kör slut på dig själv! Återhämtning är viktigt :heart
Nja, pms och mensvärk sjukskriver jag mig sällan för. Hur ont jag än har och hur mycket känslokaos det är. Skulle väl aldrig kunna behålla något jobb då :D Skulle dessutom förlora massa pengar ju :cautious:
Hatar karensdagen.
 
Ska snart åka och hämta upp två barn, ett på skola och ett på förskolan. Fick nyss veta av min man att vår dotter på 3 veckor ska få sin tredje blodtransfusion då hennes blodvärde är ännu lägre än i onsdags. De är dock bara på sjukhuset över dagen så de kommer hem så fort allt är klart. Själv ska jag laga ca 5 kg mat, så min tonåring inte stängt frysen ordentligt och jag är för snål för att slänga mat :o:mad:
 
Men alltså :D
Anställd vill ha "färsk mjölk, alltså direkt från kossan, i sån där glasflaska". Frågade vad sjutton hen skulle med det till och det visade att hen ville ha "lyxig mjölk" till möte.

Försökte verkligen förklara att hen INTE vill ha det, men hen fattade inte, så jag räddade mötet genom att säga att jag inte kunde beställa sådant pga det är slut överallt :angel:
 
Men alltså :D
Anställd vill ha "färsk mjölk, alltså direkt från kossan, i sån där glasflaska". Frågade vad sjutton hen skulle med det till och det visade att hen ville ha "lyxig mjölk" till möte.

Försökte verkligen förklara att hen INTE vill ha det, men hen fattade inte, så jag räddade mötet genom att säga att jag inte kunde beställa sådant pga det är slut överallt :angel:

Nästa gång: Köp en glasflaska, helmjölk och grädde. Häll upp lagom mängd mjölk i flaskan, toppa med grädde och säg att den kommer direkt från Rosa och Fia-Gull så de måste skaka på flaskan innan de häller upp :angel:
:D :rofl:
 
Men alltså :D
Anställd vill ha "färsk mjölk, alltså direkt från kossan, i sån där glasflaska". Frågade vad sjutton hen skulle med det till och det visade att hen ville ha "lyxig mjölk" till möte.

Försökte verkligen förklara att hen INTE vill ha det, men hen fattade inte, så jag räddade mötet genom att säga att jag inte kunde beställa sådant pga det är slut överallt :angel:
Men alltså O_o
Är det här vuxna normalbegåvade personer som utför ett arbete och får lön som har dessa orimliga krav :confused:
 
Men alltså O_o
Är det här vuxna normalbegåvade personer som utför ett arbete och får lön som har dessa orimliga krav :confused:
Men det är väl helt rimliga krav! :rofl:
Jag vill till fikat att mitt te har agiterat tre varv motsols med en diamant sked med 200000 glukoskristaler med en tår från någon med olyckliga drömmar och att någon spelar fiol utanför medans någon läser den poesin de skriv som 16 åring. inget oriligt, jag är inte ett monster! :rofl:
 
Men alltså :D
Anställd vill ha "färsk mjölk, alltså direkt från kossan, i sån där glasflaska". Frågade vad sjutton hen skulle med det till och det visade att hen ville ha "lyxig mjölk" till möte.

Försökte verkligen förklara att hen INTE vill ha det, men hen fattade inte, så jag räddade mötet genom att säga att jag inte kunde beställa sådant pga det är slut överallt :angel:
Som vi sagt tidigare. Du har i alla fall inte tråkigt. :)
 
Men det är väl helt rimliga krav! :rofl:
Jag vill till fikat att mitt te har agiterat tre varv motsols med en diamant sked med 200000 glukoskristaler med en tår från någon med olyckliga drömmar och att någon spelar fiol utanför medans någon läser den poesin de skriv som 16 åring. inget oriligt, jag är inte ett monster! :rofl:
Kan du väl få om du betalar för det ;)
Men att kräva att arbetsplatsen ska fixa dessa märkliga beställningar bara för att man har någon konstig idé nänä
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 700
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 816
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp