Vad gör vi? Del CXL

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag med.... Det blåser en del också. Något som dunsar runt på verandan, och hunden måste prompt morra på det....gång på gång.... :cautious: Och katten beklagade sig - ungefär som @athena_arabians katt tror jag - över hur GRÄSLIGT det var med allt regn..... Men röra sig utomhus det MÅSTE han självklart ändå.... :crazy: :D
Samma här blåser halv jävel här med och regnat närmast hela dan.
 
Promenerat med studsboll nu på kvällen, nu efter boxvila och sjukhage märks det tydligt att hon har massa överskottsenergi. Är tur att hon iaf har som grundläge att vara enkel att gå med, annars hade jag fått tränsa och gå med longerlina men nu funkar hon med grimma.

Har även plockat undan några träd som hade vält, har några kvar men hann inte ta alla. Men lite mer ordning nu :up:
 
I survived! Blev lite rodd, lite crosstrainer och lite arm-maskiner. Dock blev det lite psykiskt jobbigt ett tag när jag insåg att jag helt var omgiven av snubbar, då gick jag till roddmaskinen igen som jag tyckte var hysteriskt rolig och dessutom var vänd in mot väggen så att jag kunde stänga in mig i min bubbla. Pluspoäng till mannen som jobbade och gick runt och sa "bra jobbat" till alla som avslutat sina pass!
 
Bonden har lagt ut koskit/underlag de haft i kostallarna på hela jävla åkern runt vårt hus. Det stinker ngt så in i :devil:
Bara man är ute med valparna i trädgården så luktar de koskit. Och man själv också om man har fel kläder.
De har spillt äckelklumpar över hela grusvägen som är enda vägen vi kan gå med valparna. Jättekuuul! Tycker iaf minsta valpen som försökt skena ner dit för äckel-buffé.

Hoppas det regnar MYCKET nu per omgående.

Hatar att inte kunna vädra heller. Stanken är brutal! 🤢
 
Har plockat fram jobbkläder till imorgon, och kläder för anställningsintervju :nailbiting: Jag har också försökt läsa på lite om företaget, om den typ av tjänst som är aktuell (vilket är skitsvårt, så det kommer åtminstone gå att ställa frågor under intervjun..). Jag har tvättat håret och fönat det så att det förhoppningsvis ser ok ut även efter jobbet imorgon, kör såklart en fysiskt ganska tung runda och det ska regna. Brukar känna mig sjukt ofräsch efter en sådan dag...

Imorgon blir en lååång dag och klockan är redan för mycket. Gissar att det på lördag blir en riktig vilodag. Igen. Snart helg!
 
I survived! Blev lite rodd, lite crosstrainer och lite arm-maskiner. Dock blev det lite psykiskt jobbigt ett tag när jag insåg att jag helt var omgiven av snubbar, då gick jag till roddmaskinen igen som jag tyckte var hysteriskt rolig och dessutom var vänd in mot väggen så att jag kunde stänga in mig i min bubbla. Pluspoäng till mannen som jobbade och gick runt och sa "bra jobbat" till alla som avslutat sina pass!
Jag läste croissanter istället för crosstrainer, vad säger det om mig? :angel:
 
Bonden har lagt ut koskit/underlag de haft i kostallarna på hela jävla åkern runt vårt hus. Det stinker ngt så in i :devil:
Bara man är ute med valparna i trädgården så luktar de koskit. Och man själv också om man har fel kläder.
De har spillt äckelklumpar över hela grusvägen som är enda vägen vi kan gå med valparna. Jättekuuul! Tycker iaf minsta valpen som försökt skena ner dit för äckel-buffé.

Hoppas det regnar MYCKET nu per omgående.

Hatar att inte kunna vädra heller. Stanken är brutal! 🤢
Äsch, det doftar kretslopp :D
 
Lyckades i mörkret igår kliva i en hundskit. Har en hund som ogenerat sätter sig precis var som helst. Antagligen precis utanför förstubron. Märkte det inte direkt så jag hann få in det i huset. Slängde ett par mattor i tvätten igår kväll men nu på morgonen så inser jag att de fläckar jag skurade igår inte räcker. Det får bli golvskurning i större skala idag. Ingen stank men en diskret aning av skit ligger i luften.
Suck. Uäck.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 700
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 816
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp