Vad gör vi? Del CXL

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lyckades i mörkret igår kliva i en hundskit. Har en hund som ogenerat sätter sig precis var som helst. Antagligen precis utanför förstubron. Märkte det inte direkt så jag hann få in det i huset. Slängde ett par mattor i tvätten igår kväll men nu på morgonen så inser jag att de fläckar jag skurade igår inte räcker. Det får bli golvskurning i större skala idag. Ingen stank men en diskret aning av skit ligger i luften.
Suck. Uäck.
Ättika! :up: Men det vet du säkert redan :)
 
I survived! Blev lite rodd, lite crosstrainer och lite arm-maskiner. Dock blev det lite psykiskt jobbigt ett tag när jag insåg att jag helt var omgiven av snubbar, då gick jag till roddmaskinen igen som jag tyckte var hysteriskt rolig och dessutom var vänd in mot väggen så att jag kunde stänga in mig i min bubbla. Pluspoäng till mannen som jobbade och gick runt och sa "bra jobbat" till alla som avslutat sina pass!
Wohoo! Vad kul att höra att du kom dit och att det gick bra. Fan vad bra gjort! :):banana:🥳👏
 
Varit ute och släppt ut hönsen och plockat massor med enorma Aromaäpplen, ska nog plocka rent träden nu tror jag. Ingrid Marie är mogna och väldigt goda att ta ner och äta direkt. Nu får jag stora äpplen från det trädet också. :up: Pratat med verkstan och förhoppningsvis är det klart med ägarbytet av bilen redan till helgen så jag får hem min "nya" bil snart. 😄
 
Bonden har lagt ut koskit/underlag de haft i kostallarna på hela jävla åkern runt vårt hus. Det stinker ngt så in i :devil:
Bara man är ute med valparna i trädgården så luktar de koskit. Och man själv också om man har fel kläder.
De har spillt äckelklumpar över hela grusvägen som är enda vägen vi kan gå med valparna. Jättekuuul! Tycker iaf minsta valpen som försökt skena ner dit för äckel-buffé.

Hoppas det regnar MYCKET nu per omgående.

Hatar att inte kunna vädra heller. Stanken är brutal! 🤢
Brukar vara likadant här men tycker inte det är så farligt..Livet på landet lixom, och jag är ju uppväxt med kor bla. I förra huset vi hyrde fick vi in den doften i ventilation i badrummet (var tvunget och va öppen för mögelproblem, urk. Skönt att vi flyttade därifrån!!) där vi bodde innan när de spred på åkrarna runt, yey när man stod i duschen.... Men vad jag upplever är värre är de där resterna från biogasen när de sprids, fy fan vilken stank. Är ju minst en av gårdarna här som tar emot det avfallet, tvi fan.
 
Igår var jag på universitetet hela dagen lång, och i morse kollade de mina ögon så jag inte har några förändringar. De glömde tala om att jag i princip ser trippel av allt och knappt kan hålla ögonen öppna efteråt 🙈 Nog för att de påtalade att alla reagerar olika men tänkte att de här kan ju inte vara så farligt mer en att jag ska undvika köra bil efteråt. Ser fortfarande dubbelt av allt och ögonen svider. Så parkerat mig i mitt mörka sovrum tills de släpper. Dock inga förändringar och allt så prima ut så något positivt 🙏
 
Ser blinkande rotljus en bit bort. De håller på att ta ner stolparna efter telefonledningarna. Kopparnätet är urkopplat och nu försvinner stolparna.

På något sätt lite vemodigt. Telefonstolpar har "alltid" funnits i landskapet.
Har för mig att telefonstolpar är impregnerade med gift som inte är bra varken för människa eller miljö, så det är väl bra att de tas ned.
 
Sitter vid kökssoffan och funderar på hur länge hunden kan hålla sig innan han måste pinka, eller om jag ska fixa en potta åt honom. :crazy:
Rådjuren tycker att min katt otroligt spännande att titta på. Han blir ganska intensivt studerad utav våra besökare.
20211021_101649.jpg
 
I survived! Blev lite rodd, lite crosstrainer och lite arm-maskiner. Dock blev det lite psykiskt jobbigt ett tag när jag insåg att jag helt var omgiven av snubbar, då gick jag till roddmaskinen igen som jag tyckte var hysteriskt rolig och dessutom var vänd in mot väggen så att jag kunde stänga in mig i min bubbla. Pluspoäng till mannen som jobbade och gick runt och sa "bra jobbat" till alla som avslutat sina pass!
Härligt du kom iväg, bra gjort :banana:

Har plockat fram jobbkläder till imorgon, och kläder för anställningsintervju :nailbiting: Jag har också försökt läsa på lite om företaget, om den typ av tjänst som är aktuell (vilket är skitsvårt, så det kommer åtminstone gå att ställa frågor under intervjun..). Jag har tvättat håret och fönat det så att det förhoppningsvis ser ok ut även efter jobbet imorgon, kör såklart en fysiskt ganska tung runda och det ska regna. Brukar känna mig sjukt ofräsch efter en sådan dag...

Imorgon blir en lååång dag och klockan är redan för mycket. Gissar att det på lördag blir en riktig vilodag. Igen. Snart helg!
Vi håller tummar och tassar, kommer gå jättebra! :)

Mina kollegor trillade just in. Slipper jobba 400% i dag :banana:
Har ont, är sur, fryser och vill mest vara ifred. Men det lär ju inte hända i dag :arghh:
Sjukskriv dig! Som ovan, ingen tackar dig för att du kör slut på dig själv! Återhämtning är viktigt :heart
 
Jag sitter i soffan med Lillkatten tätt intill. Katterna ville gå ut på balkongen så öppnade... Lilla herrn blev dramatisk som vanligt och surar i sovrummet över att det inte är evig sommar 🙄 Lillkatten blev jätteglad men är en traktor utanför och parkeringen håller på att byggas om så hon vill inte va ute, läskigt ju :nailbiting: Ska snart stänga igen för börjar bli fasligt kallt... O dags fixa lite kaffe :d
 
Brukar vara likadant här men tycker inte det är så farligt..Livet på landet lixom, och jag är ju uppväxt med kor bla. I förra huset vi hyrde fick vi in den doften i ventilation i badrummet (var tvunget och va öppen för mögelproblem, urk. Skönt att vi flyttade därifrån!!) där vi bodde innan när de spred på åkrarna runt, yey när man stod i duschen.... Men vad jag upplever är värre är de där resterna från biogasen när de sprids, fy fan vilken stank. Är ju minst en av gårdarna här som tar emot det avfallet, tvi fan.
Ja, vi är glada att det inte är grisar eller höns han har. Det är snäppet värre. 😅
I vanliga fall sprider han flytande ko-äckel. Det brukar lägga sig rätt fort med lite regn. Det får man ju ta. Tar några dagar och sen är det helt ok.
Men nu är det som sagt mest fast massa. Och det kommer ju inte regna bort any time soon. Det ligger liksom rätt tjockt lager över hela åkern. Att det är trist att vi inte kan gå på åkern för att kunna ta oss ut i skogen är ju liksom ngt vi får ta. Det är ju inte vår åker.
Vår väg har de lovat inte köra på utan använda andra infarten till åkern en bra bit bort. Men de har kört sönder hela grusvägen som nu bara är två lerdiken klädda i koskit/bränd halm etc.
Så vi kan inte gå där med valparna. Dels får de ju den lilla inte fäste i leran iom korta ben. Dels vill de äta kladdet och dels blir de skitäckliga och måste bada efter varje runda. Som är någon gång i h ofta med den lilla.
De har också kört sönder vår parkering. Den är numer i flytande form.
Vi har två platser till våra bilar som är safe. Men vi ska ha gäster i helgen.
Och vi får ibland leveranser här. Då har de använt den parkeringen för att kunna vända. Det går inte nu om de ens kan ta sig fram till huset..

Hoppas bonden sladdar av skiten ngt och lägger på mer grus. För nu finns bara en tunn liten mittstrimma i lervällingen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 700
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 816
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp