Vad gör vi? Del CXL

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså jag och sambon sitter i soffan och ser serier och plötsligt sprang det förbi en MUS! :laugh: ringde grannen och gick och lånade deras katt, men då hade den försvunnit in i väggen. Så nu sitter jag tyst i soffan och lyssnar på den inne i väggen och hoppas att den kommer ut och går i fällan vi ställde fram :laugh: det här är det mest spännande som hänt på sjukt länge.
 
Min pappa skulle operera handen idag. Det brukar behövas lite då och då IOM att han har en sjukdom där senorna drar ihop sig. Det görs under lokalbedövning och går rätt fort och enkelt. Hans sambo skulle hämta honom efteråt.
Nu tog inte bedövningen i armen. Så de fick söva honom. Och tydligen var det värre i handen än man trott. Så det tog 4 h att operera. Nu hade han vaknat för 2 h sen och skulle bli kvar över natten.

Han hade samma kirurg som då han opererade handen pga ngt som såg ut som en djupare blåsa vid en led. Det visade sig vara en pytte-glasbit i leden. Kirurgen mindes pappa och kom ner nu och frågade om pappa visste hur glasbiten hamnat där. Han hade tänkt så på det IOM hur inbäddad den var. Den måste hamnat där då pappa som 19-åring var med om en trafikolycka med en älg som kom in genom framrutan. Fingret krossades då och man måste missat den pytte-glasbiten. Så den har varit där i 53 år innan den nu börjat störa sista åren. :eek:
 
Det finns starka hörapparater som funkar också.
Men det kan ju såklart skilja mellan landsting vad som finns upphandlat. Men konstigt att du inte fick vara med och bestämma.
Stockholms landsting om det gör någon skillnad :D

Både svar och allmänt inlägg:
Jag är stort fan av musik och har tyckt att det känt lite konstigt med de nya hörapparaterna. Googlade på skillnaden mellan analoga och digitala och fattade på en gång varför, det är just detta som gjort att jag inte vill skaffa mig CI heller. Märkligt hur tydligt det märktes!
Jag kan tänka mig att de digitala hjälper när man ska samtala i vardagen, då filtret är verkligen något imponerande (men läskigt i trafiken!). Men jag är alltför van vid att inte klara mig så bra i vardagens kommunikation och alltför stort fan av musik. Fantastiskt vilken skillnad det blev nu när jag provade att byta till de analoga igen! Den ena fungerar dock fortfarande inte lika bra som en andra, samma som förut så jag behöver fixa nya hörapparater ändå. Men nu vet jag att det ska vara analoga! Iallafall till fritiden. De digitala skulle jag kunna använda på arbete tex.
 
Stockholms landsting om det gör någon skillnad :D

Både svar och allmänt inlägg:
Jag är stort fan av musik och har tyckt att det känt lite konstigt med de nya hörapparaterna. Googlade på skillnaden mellan analoga och digitala och fattade på en gång varför, det är just detta som gjort att jag inte vill skaffa mig CI heller. Märkligt hur tydligt det märktes!
Jag kan tänka mig att de digitala hjälper när man ska samtala i vardagen, då filtret är verkligen något imponerande (men läskigt i trafiken!). Men jag är alltför van vid att inte klara mig så bra i vardagens kommunikation och alltför stort fan av musik. Fantastiskt vilken skillnad det blev nu när jag provade att byta till de analoga igen! Den ena fungerar dock fortfarande inte lika bra som en andra, samma som förut så jag behöver fixa nya hörapparater ändå. Men nu vet jag att det ska vara analoga! Iallafall till fritiden. De digitala skulle jag kunna använda på arbete tex.
Det spelar stor roll! Sll har ett av dom sämre upphandlade hörapparatsortimentet i landet.

Be din audionom om ett musikprogram i hörapparaterna det jobbar mer linjärt som en gammal analog hörapparat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 719
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 698
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 815
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp