Vad gör vi? Del CXL

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min kropp har bestämt sig för att det är muskelkrampens dag eller något. Har hunnit med kramp under foten, i vaderna och i ena skinkan. Nu har kroppen dock tagit i med stora artilleriet och jag har alltså kramp i vänstra breda ryggmuskeln :banghead:
Muskelfan är ju gigantisk och det gör så ont att jag knappt kan andas.

Har filt och massagekudde med värme i, hoppas det går över snart :arghh:
 
Skrittade ut en sväng, som jag brukar göra när jag hoppat ganska mycket dagen innan, härligt att njuta av höstvädret från hästryggen 😍. Pållan var lite tittig vid ett par tillfällen och mest spännande var att det strax framför oss korsade ett par hjortar; hanen var så vacker med sina jättehorn 😍. Hann lagom in ett litet stycke på grusvägen igen innan en karavan på typ 10 MC körde förbi; vände hästen för att hon skulle se men hon brydde sig inte det minsta 😁. Efter stallet var det himla gott med hemlagad kålpudding och gräddsås med pressgurka jag gjorde igår och skickade med mamma och morfar 2 matlådor var som de högg in på direkt 🥰. Två av stallkompisarna fick varsin bit med och alla blev så glada för det 🤩😍, alla utom sambon som mycket hellre åt tacos till middag idag med 😁 och efter maten gjorde vi lite nytta i trädgården innan det blev mörkt 😊.
 
Kan inte läsa ikapp här… men hoppas såklart att alla mår bra och är vid liv :love:

Själv har jag hållt på med en hage sjukt lång tid idag. Lång tid med tanke på att det bara var ingången som skulle göras om men insåg sen att nej det blev Inge bra så fick lösa det genom att ta en till stolp. Sen räckte inte tråden till nästa hage osv osv. Såg sen att va tusan ett träd blir för nära tråden i lilla hagen bredvid och ja tråden blev kaos och jag var hungrig, kissnödig osv. Sen blev det mörkt och nej jag är fortfarande inte klar där :crazy:
Jösses alltså 😂
 
Golvet i hästtransporten är bytt och betalat - så SKÖNT att få detta gjort :) !

Det har väl inte varit världens mest produktiva dag, men jag har fått börjat på modul nummer 2 av kursen (lyssnat på ett par kortare föreläsningar och beställt ytterligare en barnbok), tvättat lite och bytt sängkläder, promenerat ponnyn x 2 och lagat mat (fläsklägg med rotfruktsmos :d ). Är jag redo för måndag imorgon...IGEN....? Nja...... :D

Och, glömde, har beställt en klänning..... :nailbiting: :D
 
Voj voj.
Blev en underbar 2timmarstur på guldpållan idag, kikade på lite nya vägar. Dock en lång dag, 6,5h mellan att jag gick hemifrån till att jag kom hem igen. Men nu sjukt skönt att sitta nyduschad i soffan och hinka te framför House.

Men... måste verkligen kolla på lite plugg. Och typ ta tag i mitt liv med rutiner.
Pluggaaaaa människa.
 
Vi gick ut i trädgården för att göra nytta men jaaa...Jag ville fånga de sista solstrålarna som färgade träden vackert och sambon "lekte" med sin blåslampa 😄🥰 och på tal om att leka så for honkatten runt som en tossa och lekte med jordkockor på åkern 😂🥰. Men jodå lite blev gjort; vi plockade in alla utemöbler bla före vi slängde oss i siffan för att slappa till Sveriges Mästerkock VIP 😊. Jösses vad Kalle Moraeus svor när han blev nervös 😅 och tänka sig att jag en gång i världen var kollega med hans fd fru 😁. Strax dags att mellanlanda i duschen innan vi kryper ner i vår renbäddade säng 😍. En härlig helg redan till ända, natti natt 😴.
 
Tittar på en dokumentär från BBC som jag har sett förut men tycker ändå att den är intressant att se nu såhär ... Det handlar nämligen om pandemi, men detta var innan covid-19 - år 2018! Läskigt nära det riktiga utbrottet alltså. De gjorde alltså en dokumentär där de experimenterade/forskade i hur en pandemi skulle spridas i dagens Storbritannien, och jag kommer ihåg hur mycket de förutsåg som blev ändå ganska rätt.
Lite "lustigt" dock hur nära inpå de var till den riktiga pandemin och pratade om att det var dags att ta åtgärder och förberedelser ... filmen kom bara ut lite för sent. Jag undrar om deltagarna i experimentet kunde komma ihåg saker från experimentet när den riktiga pandemin kom ut och dra nytta av dem.
 
SO ... for nagon mycket underlig anledning har jag varit sugen pa palt (pa min mamma's vis, bade kokt och ra potatis) i flera veckor nu. Jag har aldrig gjort palt :cautious: men hittat ett recept som ser "ratt" ut. Medan vi bodde i Sverige ringde mamma da och da och sa att hon skulle gora palt ... vi var alltid dar da. :p Sedan blev det palt atminstone en gang medan vi var i Sverige ... och nu har mamma varit borta lange och jag ar "over here" sugen pa palt. Sa ...

Jag meddelade sonerna som finns har i Portland omradet att jag tanker gora palt nasta Sondag. Forsta svaret kom 3 minuter efter att jag skickat ... Dottern har simmning, men de hinner hit till 3 pm. :D Nasta svar kom 2 minuter senare ... "I will be there". Tell me when! :laugh: Tydligen ar det fler an jag som langtat efter gammaldags "comfort food" :cool:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 717
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 698
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 814
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp