Vad gör vi? Del CXL

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter två riktigt dåliga nätter där jag vaknat vid 3.30-tiden med spänningshuvudvärk och inte kunnat somna om, så sov jag riktigt gott i natt. Jobbar hemifrån idag (ska till tandläkaren senare) så jag har kokat extra kaffe och tänt en brasa.

Jag ska även försöka få tag i veterinären idag och höra hur vi går vidare med hunden som röntgade tån i förra veckan. Veterinären skickade ett sms med röntgenresultatet i fredags och som väntat var det ingen fraktur, men det var heller inte artros, utan någon slags fibrös vävnad som behöver utredas närmare.
Vad mysigt det låter med kaffe och brasa på morgonen.

Själv sitter jag i bilhallen och jobbar. :) Kombin är på service så jag får ta morgonens möten i en soffa under lysrörens föga smickrande ljus. Inte optimalt men tacksam över att hjag har möjlighet att göra så här.
 
alltså... den här måndagen...

Jag och sambon vaknade av ett ena hunden la en sån fis så det skakade i hela huset typ :rofl:

Japp där var vi vakna.

På jobbet så ringer en av de högsta cheferna (som inte har koll på att telefonerna fortfarande inte fungerar) och han vart mycket stressad av att behöva prata med mig. Bara Hej det är XXX ehum.. hur är det? Jo jag skulle egentligen prata med kollegan om du kan koppla mig.
Jag bara Nej jag kan inte koppla ännu men jag ger honom telefonen.

Gav kollegan telefonen de börjar diskutera och kollegan avbryter chefen med att fråga mig :rofl: så indirekt berättar jag vad de behöver och vad de behöver göra. Ja ja

Jag har lagt in lite kundmöten i eftermiddag så jag behöver knappt vara på jobbet :D
 
Är avgrundstrött. I morgon ska jag på igenridning dock så jag har två dagar i rad i stallet att se fram emot. Orimligt taggad.
Frågade ridläraren lite försiktigt om jag inte kunde få ha drömhästen båda dagarna, hon skulle se om det gick att planera så :love:
 
Sov till typ halv nio, solen skiner och jag dricker det sista av kaffet. Testade att göra cirkusgröt på fiberhavregrynen och det var absolut ätbart det med :) . Nu ska jag starta dagen med att åka in till stan och bla hämta ut matvarorna :).
 
Min plan har varit att ägna 15min-rasterna på föreläsningarna åt 10min mini-yoga...
Tog två månader men nu har jag äntligen börjat! Woop!

Dessutom hittat en 30 dagars "10min morning yoga challenge", tänker att den blir perfekt för de här pauserna.
Rutiner here I come! 😅
 
Jag blir hemma idag, förkyld :meh: Känns definitivt som en vanlig höstförkylning, blir alltid iskall på öron och tår vilket det är nu så... Lillkatten ligger på ena foten och agerar värmekudde :heart ska ligga kvar en stund till innan jag kokar kaffe. Måste skynda mig bli frisk så jag inte missar en fest jag ska på till helgen :nailbiting:
Också förkyld :meh: så har precis varit och tagit corona test
 
Det är i alla fall spännande på jobbet.
Efter åratal om bråk och tjafs kring hur man ska boka lokaler, blev det bråk och tjafs igen.

Jag gav totalt upp. En annan blev så frustrerad att hen var tvungen att lämna rummet. Förståeligt, det har varit så här i 6 år. Tjafs kring bokningar 1-2 gånger i månaden ca.

Undrar hur andra bokar lokaler på sitt jobb :angel:
 
Klockan ringde 05 i morse, släppte ut hundarna i värsta hällregnet, gav katterna mat, hällde upp hundmaten och släppte in två våta hundar. Packade väskan och stack och simmade 1500 m och frös hela tiden, fick inte upp värmen förrän jag var och handlade efteråt. Ute med hundarna, släppte ut hönsen och planterade två savoykålplantor som stått inne. :laugh: Ser att jag har jordgubbskart och blommor i pallkragarna, får se om det hinner bli fler jordgubbar i år. :)
 
Jagat älg under helgen så är fylld av lyckokänslor över två dagar i skogen ihop med underbara människor :love: Jobba tre dagar sen är det dags igen med mitt andra lag.

Ska jobba som en dåre så jag kan vara i skogen med gott samvete torsdag och fredag. Lite kvällsjobb kommer jag ha oavsett dock 😅
 
Det är i alla fall spännande på jobbet.
Efter åratal om bråk och tjafs kring hur man ska boka lokaler, blev det bråk och tjafs igen.

Jag gav totalt upp. En annan blev så frustrerad att hen var tvungen att lämna rummet. Förståeligt, det har varit så här i 6 år. Tjafs kring bokningar 1-2 gånger i månaden ca.

Undrar hur andra bokar lokaler på sitt jobb :angel:
Vi använder outlook... är det inte ledigt får man ett nej direkt och bara att kolla ett annat rum istället. Ditt jobb är verkligen ett speciellt ställe :crazy:
 
Men alltså varfööör. Jag har en tid i veckan då jag är uppbokad. Min dotter är på gymnastik och sambon hinner inte hem tills dess. Naturligtvis är handledningstiden för min kurs jag läser lagd just precis den tiden då min dotter har gymnastik. Vissa gånger kan säkert mormor ta henne på gymnastiken men det vore ju roligt om man någon gång i livet kunde ha lite flyt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 719
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 698
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 815
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp