Tror det är bättre du ringer. Det brukar gå att få någon sköterska eller likn att kolla med läkaren och ringa.Mailade i fredags lunchtid att jag ville ha återkoppling. Men det kanske inte hjälper
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tror det är bättre du ringer. Det brukar gå att få någon sköterska eller likn att kolla med läkaren och ringa.Mailade i fredags lunchtid att jag ville ha återkoppling. Men det kanske inte hjälper
Jag tror absolut att du kan vänta dig återkoppling, men det skulle nog rent teoretiskt sett kunna röra sig om att det trillar in en kallelse om en ny tid i brevlådan där planen återges. Det är vad jag menar, att rutinerna kan se lite olika ut. Tycker det låter som att du borde ringa upp idag oavsett, om inte annat för att meddela den dåliga dagsformen liksom.
BTW, om du mår som du skrev att du gjorde så tycker jag att du ska låta bli stunts som nattpromenader som du skrev att du funderade på häromdagen! Mvh., blir alltid mammig när någon mår dåligt.Kanske ringer vid 14 eller liknande. Dagsformen har varit såhär en vecka drygt nu sen jag kom hem från sjukhuset så är inget nytt men rätt jobbigt
BTW, om du mår som du skrev att du gjorde så tycker jag att du ska låta bli stunts som nattpromenader som du skrev att du funderade på häromdagen! Mvh., blir alltid mammig när någon mår dåligt.
Men som @tuaphua skrev så kan det ibland gå smidigare att ringa och fråga. Såvida man inte hade fått svaret "Mottagit meddelande lämnar till läkare för bedömning 11/10" redan i fredags, eller nåt sånt.
Menade inte att ifrågasätta, såklart! Mer att jag kom att tänka på att jag trots allt läst att du kanske kände dig inbillningsfrisk i helgen och undrade om du gjorde rätt som mejlade om återkoppling. Alltså mer som ett sätt att anknyta till tidigare inlägg i relation till hur du mår idag.Varför tror du inte att jag mår som jag beskriver? Det är sånt som gör att jag helst undviker att ringa vården. För att de ska tro att jag typ gnäller/simulerar eller är en mes som går runt och ”känner efter”.
Jag upplever att det är lättare att få luft av kall luft. Klarade inte promenad men jag satt på balkongen en natt. Samt att jag har öppna fönster osv. Men det är svårt att ligga ner
Mailade i fredags lunchtid att jag ville ha återkoppling. Men det kanske inte hjälper
Min erfarenhet är tyvärr att vården är helt galet belastad (i vår region) just nu. Det är helt klart värt att ligga på/ringa och kolla. Fördelen med att ringa är också att de hör det risiga läget (med andningen och så). Eftersom det tyvärr är belagt i forskning att kvinnor i högre utsträckning bemöts avfärdande (antingen för att de har en typisk ”kvinnosjukdom” som såklart är hittepå , eller för att de har tecken på något så ”manligt” som hjärt- kärlsjukdom och det då såklart inte kan vara så illa som det ter sig). Så är det bra att kolla så en inte är glömd.Kanske ringer vid 14 eller liknande. Dagsformen har varit såhär en vecka drygt nu sen jag kom hem från sjukhuset så är inget nytt men rätt jobbigt
Men alltså varfööör. Jag har en tid i veckan då jag är uppbokad. Min dotter är på gymnastik och sambon hinner inte hem tills dess. Naturligtvis är handledningstiden för min kurs jag läser lagd just precis den tiden då min dotter har gymnastik. Vissa gånger kan säkert mormor ta henne på gymnastiken men det vore ju roligt om man någon gång i livet kunde ha lite flyt.
Hon är 4 år och en vuxen måste vara med och assistera barnet på gymnastiken så det är tyvärr inte ett alternativ. Men jag har lagt det lite på pappan. Han får lägga om sina kunder lite så han hinner hem och kan ta dottern. De dagarna han absolut inte kan så får mormor eller jag hjälpa till. Då missar jag kanske max 3 handledningstider så på 10v blir det inte jättemånga. Men tråkigt ändå.Hur gammalt är barnet? Kan hon kanske ta sig till träningen på egen hand? Samåka med någon annat barn?
https://student.slu.se/studieservice/lokaler/Det är i alla fall spännande på jobbet.
Efter åratal om bråk och tjafs kring hur man ska boka lokaler, blev det bråk och tjafs igen.
Jag gav totalt upp. En annan blev så frustrerad att hen var tvungen att lämna rummet. Förståeligt, det har varit så här i 6 år. Tjafs kring bokningar 1-2 gånger i månaden ca.
Undrar hur andra bokar lokaler på sitt jobb
Åh timeedit togs bort när jag hade jobbat 2-3 veckor och var ny. Enligt dem var det ett fruktansvärt program och alla dubbelbokade och tjafsade. De bytte till Outlook.https://student.slu.se/studieservice/lokaler/
Det finns qr utanför varje lokal där man kan kolla om det är bokat också.