Vad gör vi? Del CXL

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror absolut att du kan vänta dig återkoppling, men det skulle nog rent teoretiskt sett kunna röra sig om att det trillar in en kallelse om en ny tid i brevlådan där planen återges. Det är vad jag menar, att rutinerna kan se lite olika ut. Tycker det låter som att du borde ringa upp idag oavsett, om inte annat för att meddela den dåliga dagsformen liksom.

Kanske ringer vid 14 eller liknande. Dagsformen har varit såhär en vecka drygt nu sen jag kom hem från sjukhuset så är inget nytt men rätt jobbigt
 
Kanske ringer vid 14 eller liknande. Dagsformen har varit såhär en vecka drygt nu sen jag kom hem från sjukhuset så är inget nytt men rätt jobbigt
BTW, om du mår som du skrev att du gjorde så tycker jag att du ska låta bli stunts som nattpromenader som du skrev att du funderade på häromdagen! Mvh., blir alltid mammig när någon mår dåligt.

Men som @tuaphua skrev så kan det ibland gå smidigare att ringa och fråga. Såvida man inte hade fått svaret "Mottagit meddelande lämnar till läkare för bedömning 11/10" redan i fredags, eller nåt sånt. :)
 
BTW, om du mår som du skrev att du gjorde så tycker jag att du ska låta bli stunts som nattpromenader som du skrev att du funderade på häromdagen! Mvh., blir alltid mammig när någon mår dåligt.

Men som @tuaphua skrev så kan det ibland gå smidigare att ringa och fråga. Såvida man inte hade fått svaret "Mottagit meddelande lämnar till läkare för bedömning 11/10" redan i fredags, eller nåt sånt. :)

Varför tror du inte att jag mår som jag beskriver? Det är sånt som gör att jag helst undviker att ringa vården. För att de ska tro att jag typ gnäller/simulerar eller är en mes som går runt och ”känner efter”.

Jag upplever att det är lättare att få luft av kall luft. Klarade inte promenad men jag satt på balkongen en natt. Samt att jag har öppna fönster osv. Men det är svårt att ligga ner
 
Varför tror du inte att jag mår som jag beskriver? Det är sånt som gör att jag helst undviker att ringa vården. För att de ska tro att jag typ gnäller/simulerar eller är en mes som går runt och ”känner efter”.

Jag upplever att det är lättare att få luft av kall luft. Klarade inte promenad men jag satt på balkongen en natt. Samt att jag har öppna fönster osv. Men det är svårt att ligga ner
Menade inte att ifrågasätta, såklart! Mer att jag kom att tänka på att jag trots allt läst att du kanske kände dig inbillningsfrisk i helgen och undrade om du gjorde rätt som mejlade om återkoppling. ;) Alltså mer som ett sätt att anknyta till tidigare inlägg i relation till hur du mår idag.

Alltså, menade inte att ifrågasätta det heller, det kan absolut vara enklare att andas kall luft, menade mer "snälla ta inte ut dig för mycket! " om du skulle få något infall där du känner dig piggare. Det är så lätt hänt, så gör vi nog lite till mans.
 
Mailade i fredags lunchtid att jag ville ha återkoppling. Men det kanske inte hjälper

Kanske ringer vid 14 eller liknande. Dagsformen har varit såhär en vecka drygt nu sen jag kom hem från sjukhuset så är inget nytt men rätt jobbigt
Min erfarenhet är tyvärr att vården är helt galet belastad (i vår region) just nu. Det är helt klart värt att ligga på/ringa och kolla. Fördelen med att ringa är också att de hör det risiga läget (med andningen och så). Eftersom det tyvärr är belagt i forskning att kvinnor i högre utsträckning bemöts avfärdande (antingen för att de har en typisk ”kvinnosjukdom” som såklart är hittepå :mad:, eller för att de har tecken på något så ”manligt” som hjärt- kärlsjukdom och det då såklart inte kan vara så illa som det ter sig:cautious:). Så är det bra att kolla så en inte är glömd. :heart

(för övrigt vet jag att jag lever med långcovidglasögonen på, men tänkte vid ditt första inlägg att du väl haft covid och att det låter väldigt långcovid. Med det sagt såklart precis lika viktigt att de utreder. Men hojta om du vill ha lästips eller nåt på det spåret.)
 
Men alltså varfööör. Jag har en tid i veckan då jag är uppbokad. Min dotter är på gymnastik och sambon hinner inte hem tills dess. Naturligtvis är handledningstiden för min kurs jag läser lagd just precis den tiden då min dotter har gymnastik. Vissa gånger kan säkert mormor ta henne på gymnastiken men det vore ju roligt om man någon gång i livet kunde ha lite flyt.

Hur gammalt är barnet? Kan hon kanske ta sig till träningen på egen hand? Samåka med någon annat barn?
 
Hur gammalt är barnet? Kan hon kanske ta sig till träningen på egen hand? Samåka med någon annat barn?
Hon är 4 år och en vuxen måste vara med och assistera barnet på gymnastiken så det är tyvärr inte ett alternativ. Men jag har lagt det lite på pappan. Han får lägga om sina kunder lite så han hinner hem och kan ta dottern. De dagarna han absolut inte kan så får mormor eller jag hjälpa till. Då missar jag kanske max 3 handledningstider så på 10v blir det inte jättemånga. Men tråkigt ändå.
 
Har precis haft samtal med min psykoterapeut. Det var tredje tillfället och det känns skönt att ha tagit steget att söka hjälp. Samtidigt så undrar jag lite om det verkligen behövs och om det kommer hjälpa. I grund och botten skulle ett jobbyte förmodligen lösa en del problem men eventuellt skapa nya. Jag mår inte så pass dåligt att det hindrar min vardag men samtidigt vill jag må bra istället. Nu ska jag ta en till kopp kaffe och sätta mig med mitt spel.
 
Sov nästan ingenting i natt utan tankarna bara malde och malde och vågade inte ta någon sömnmedicin så sent. Bilen på verkstan imorse och hade tänkt åka till skolan på eftermiddagen men känner mig så sönderstressad så varit hemma istället och gjort de mesta måsten här.
Prov på onsdag OCH torsdag. Två olika ämnen. Gillar inte att de sätter proven efter varandra sådär.
Pappa som inte mår helt hundra. Och sen mitt mående som jag försöker hålla flytande just nu. Rådda ihop allting utan att få ett smärre sammanbrott :crazy:
 
Det är i alla fall spännande på jobbet.
Efter åratal om bråk och tjafs kring hur man ska boka lokaler, blev det bråk och tjafs igen.

Jag gav totalt upp. En annan blev så frustrerad att hen var tvungen att lämna rummet. Förståeligt, det har varit så här i 6 år. Tjafs kring bokningar 1-2 gånger i månaden ca.

Undrar hur andra bokar lokaler på sitt jobb :angel:
https://student.slu.se/studieservice/lokaler/
Det finns qr utanför varje lokal där man kan kolla om det är bokat också.
 
https://student.slu.se/studieservice/lokaler/
Det finns qr utanför varje lokal där man kan kolla om det är bokat också.
Åh timeedit togs bort när jag hade jobbat 2-3 veckor och var ny. Enligt dem var det ett fruktansvärt program och alla dubbelbokade och tjafsade. De bytte till Outlook.
Blev samma :D

Men så smart med qr koder. Ska försöka pitcha till chefen att byta system, då ska jag tänka till kring sådana smarta finesser:up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 698
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 815
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp