Vad gör vi? Del CXL

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
đŸ€ŹđŸ€ŹđŸ€Ź

Jag hÄller pÄ att installera en ny cpu cooler. Muttrarna Àr för smala och jag fÄr inte i skruven. Försöker ringa kundtjÀnst i Tyskland men dÀr pratar en röst bara tyska :arghh:

Hittade ett nummer till Sverige 08000736736. Är lite dum men fattar inte hur jag ska ringa? Har försökt alla versioner man kan tĂ€nka sig. Umm hjĂ€lp?
 
đŸ€ŹđŸ€ŹđŸ€Ź

Jag hÄller pÄ att installera en ny cpu cooler. Muttrarna Àr för smala och jag fÄr inte i skruven. Försöker ringa kundtjÀnst i Tyskland men dÀr pratar en röst bara tyska :arghh:

Hittade ett nummer till Sverige 08000736736. Är lite dum men fattar inte hur jag ska ringa? Har försökt alla versioner man kan tĂ€nka sig. Umm hjĂ€lp?
Vad Àr det för kylare?
 
Jag Àr sÄ jÀvla glad att jag har sÄnt stort kontaktnÀt med mÀnniskor omkring mig.
Folk handlar, kommer med mat, ringer, messar, plingar pÄ och rekar lÀget. FÄr blommor osv.

Sen skickar en granne denna :rofl:

4AC2D6ED-C239-49AE-B97C-242FACBDBB6C.jpeg
 
Sitter och grÄter lite, mamma berÀttade idag att de fÄtt ta bort den Àldsta hunden, hon blev 10 Är.
Va skönt ÀndÄ att hinna trÀffa henne i somras efter all pandemiskit Ä hon kÀnde igen mig trots att ja inte hade trÀffat henne pÄ 2 Är, den andra hunden kÀnde inte igen mig.

Glömmer aldrig den sommaren nÀr mamma hade tagit hem den andra hunden, dÄ följde hon mig vart jag Àn gick och nÀr jag var ute i sjön Ä badade följde hon med och vaktade mig. <3

Hittade en gammal bild (som jag troligen tagit med min gamla sony ericson mobil) pÄ henne frÄn nÀr hon var valp/unghund en sÄn liten plutt. Nu finns hon inte mer, men samtidigt slipper hon ha ont, nu Àr det vi som Àr kvar som har ont. Tumörer Àr skit.
Kommer kÀnnas lite tomt nÀsta gÄng jag hÀlsar pÄ hemma hos mamma och bara mötas av en hund.

DSC00238.JPG
 
Suckar Ät att hissen (igen) inte fungerar. Jag hatar trappor och jag hatar att behöva knata massvis av smala spiraltrappor med hundar. Dessutom Àr risken stor att jag pÄ nÄgot sÀtt mÄste böka ner cykeln dÀr imorgon ocksÄ, för utan cykeln blir det hemskt bökigt att ta sig till jobbet. Helt underbart att samma fel som var typ förra veckan kommit tillbaka nu... Men men. Dags att nattrasta hundarna. Ska gÄ en lite extra lÄng svÀng och verkligen hÄlla tummarna för att inte behöva gÄ ut inatt med illamÄende hund eller liknande.
 
SÄg precis att jag hade fÄtt en meddelande förfrÄgan pÄ FB frÄn en Jonathan Salter, dÀr det stod:

"Hej, du ser sÄ lugn och ödmjuk ut, kan vi vara vÀnner?"

MisstÀnksam som jag Àr sÄ sökte jag upp profilen pÄ FB, Àr singel bor i Yemen och ska va frÄn Miami, bara 3 bilder pÄ sig sjÀlv och verkar inte funnits pÄ fb sÄ lÀnge... sÄ nÀ ja tror inte det. Sen har jag förvisso som policy att jag lÀgger inte till nÄgon pÄ fb som ja inte kÀnner irl eller trÀffat irl..
 
Sitter och grÄter lite, mamma berÀttade idag att de fÄtt ta bort den Àldsta hunden, hon blev 10 Är.
Va skönt ÀndÄ att hinna trÀffa henne i somras efter all pandemiskit Ä hon kÀnde igen mig trots att ja inte hade trÀffat henne pÄ 2 Är, den andra hunden kÀnde inte igen mig.

Glömmer aldrig den sommaren nÀr mamma hade tagit hem den andra hunden, dÄ följde hon mig vart jag Àn gick och nÀr jag var ute i sjön Ä badade följde hon med och vaktade mig. :heart

Hittade en gammal bild (som jag troligen tagit med min gamla sony ericson mobil) pÄ henne frÄn nÀr hon var valp/unghund en sÄn liten plutt. Nu finns hon inte mer, men samtidigt slipper hon ha ont, nu Àr det vi som Àr kvar som har ont. Tumörer Àr skit.
Kommer kÀnnas lite tomt nÀsta gÄng jag hÀlsar pÄ hemma hos mamma och bara mötas av en hund.

Visa bifogad fil 78014
Åh sĂ„ sorgligt, jĂ€kla dynga! â€đŸ’”
 
En hĂ€rlig höstdag I stallet; hĂ€starna kom glatt och travade genom skogshagen đŸ„° och efter en liten tuss hö passade jag pĂ„ att ge pĂ„llan en aktiv vilodag eftersom det Ă€r vaccinationsdags i veckan, sĂ„ vi tog en skön promenad 😊. Det jobbades med elledningar men vi kunde passera utan problem och sĂ„n tur hĂ€sten inte blev halt för hon hade lyckats trampa in en sten med vass kant mot strĂ„len. Sedan medan hon i lugn och ro fick Ă€ta upp sista höet sĂ„ passade jag pĂ„ att sopa golven i sadelkammaren och fikarummet; mycket bĂ€ttre Ă€n sitta och stirra i mobilskĂ€rmen; vill inte hamna i slöhögstrĂ€sket igen 🙄.
 
SÄg precis att jag hade fÄtt en meddelande förfrÄgan pÄ FB frÄn en Jonathan Salter, dÀr det stod:

"Hej, du ser sÄ lugn och ödmjuk ut, kan vi vara vÀnner?"

MisstÀnksam som jag Àr sÄ sökte jag upp profilen pÄ FB, Àr singel bor i Yemen och ska va frÄn Miami, bara 3 bilder pÄ sig sjÀlv och verkar inte funnits pÄ fb sÄ lÀnge... sÄ nÀ ja tror inte det. Sen har jag förvisso som policy att jag lÀgger inte till nÄgon pÄ fb som ja inte kÀnner irl eller trÀffat irl..
SÄna Àr roliga. fÄr minister en gÄng om dagen en "Ànka" som har startat en "vuxen klubb", kontakta mig bara pÄ Whats app sÄ fÄr du se bilder!
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

  • LĂ„st
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte pÄ TV-soffan igÄr.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
  • LĂ„st
Tjatter Jag har stÀdat halva dagen och var sedan till sÀrbon pÄ jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igÄr pÄ TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 700
Senast: Mia_R
·
  • LĂ„st
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. IgÄr somnade jag pÄ soffan och katten somnade pÄ mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 816
KatthÀlsa Min Àlskade, Àlskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drÀn i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 449

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp