Vad gör vi? Del CXL

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kom till jobbet för 40 minuter sedan. Eftersom ingen kollega kommit fick jag snällt sitta och vänta utanför (annars kan larmet gå). Tröttnade efter en halvtimme och gick in. Städaren brukar i alla fall larma av.

Tji fick jag. Ringde securitas som tydligen inte hade vårt larm. Försökte ringa kollegor, nope. Tillslut ringde annan kollega upp och han hade tydligen blivit uppringd av larmfolket. Kaos.

Jag är rätt så arg nu faktiskt. Alla andra kan larma av förutom jag. Jag orkar inte sitta utanför och vänta på kollegor jämnt och ständigt. Från och med nu går jag in även om det är larmat och utlöser larmet med flit om jag kommer tidigt, tills de ger mig en kod.
 
Kom till jobbet för 40 minuter sedan. Eftersom ingen kollega kommit fick jag snällt sitta och vänta utanför (annars kan larmet gå). Tröttnade efter en halvtimme och gick in. Städaren brukar i alla fall larma av.

Tji fick jag. Ringde securitas som tydligen inte hade vårt larm. Försökte ringa kollegor, nope. Tillslut ringde annan kollega upp och han hade tydligen blivit uppringd av larmfolket. Kaos.

Jag är rätt så arg nu faktiskt. Alla andra kan larma av förutom jag. Jag orkar inte sitta utanför och vänta på kollegor jämnt och ständigt. Från och med nu går jag in även om det är larmat och utlöser larmet med flit om jag kommer tidigt, tills de ger mig en kod.
Tidigare hade vi inte egen kod till larmet och den dagen koden hade bytts ut var det ingen som sa det till mig som var först på plats gick in larmade av varpå jag fick en chock för jag hade ju slagit rätt kod :cautious:
 
Sovit dåligt inatt och är sämre än igår, hade glömt hur risig man kan känna sig av en vanlig förkylning. Känner ett tryck på bihålorna också. Dricker te iaf och mellan 9-11 ska en matleverans komma så det ser jag fram emot. Har slut på mjölk och te utan mjölk är inte samma sak :cautious: Tror jag ska slötitta på Asterix idag 🤔
 
Ja, vet mamma berättade om det tidigare och tänkte redan då att det kommer inte bli bättre. Gick visst fortare än va de hade räknat med, men hon fick ändå leva ett långt liv för å va flatte. ❤️
Jäkla cancerskit, är ju ofta så för både human och djur; att slutet går fortare än räknat. Är 10 mycket för en flatte?!?! Har dålig koll på dem, kände en som blev drygt 12 men då är det riktigt mycket då :).
 
Blä. Vaknade till i natt av att jag fick hosta lite; antagligen nån sur uppstötning då det var irriterat i strupen. Härligt kyligt nu på morgonen och tänkte jag skulle släppa in katterna som varit ute några timmar; honan satt utanför dörren redan och hanen såg jag inte till så ropade, stängde dörren och gick in i köket. Då såg jag genom köksfönstret hur han studsar ur gräset och ut på vägen framför huset för att komma in, haha vilken härlig syn ändå :love: .
 
Finns det någon apparat som kan upptäcka ledningar i backen? Jag vill gräva för ett nytt växthus men jag vet inte vad varken vattnet eller jordvärmen eller elen exakt ligger nergrävda
 
Den trycker för mycket på mina ryggfiléer :p Hade nog behövt en mer skålad :cautious: Vid provsittning sitter man ju sällan tillräckligt länge tyvärr :meh:
Men kuddar finns det gott om här ska bara hitta rätt kombination antar jag

Förhoppningsvis så mjuknar den lite när du suttit i den ett tag också. Nya stoppade möbler har ju en tendens att kännas väldigt hårda i förhållanden till prov-exen i butik.

Soffor är väldigt svårt att hitta, tycker jag. Antingen är de snygga men obekväma eller så är de fula men en dröm att sitta i :laugh:
 
Förhoppningsvis så mjuknar den lite när du suttit i den ett tag också. Nya stoppade möbler har ju en tendens att kännas väldigt hårda i förhållanden till prov-exen i butik.

Soffor är väldigt svårt att hitta, tycker jag. Antingen är de snygga men obekväma eller så är de fula men en dröm att sitta i :laugh:
Jag får väl hoppa lite på ryggkudden eller lägga den i pressbänk :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 700
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 816
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp