Vad gör vi? Del CXL

Status
Stängd för vidare inlägg.
Astmadiagnos ett par veckor innan man fyller 32, jahopp.

Men bra att veta så jag kan medicinera rätt I suppoooose. Så har nu inhalatorer, allergitabletter, ögondroppar och nässpray utskrivna för ett år framåt 😅

I slutet på oktober är jag kallad för att kolla vidare angående allergi-vaccin. Höpp höpp!
 
Eldar och pysslar här hemma med diverse göromål. Ska plita ihop en Grattishälsning till en barndomsvän som fyller 30 idag,. Fattar fan inte att vi är så gamla som 30 och strax 34 redan, vi var ju nyss 10 och 14 typ. Hm. Hittade en bild på henne som 6 åring på vår shetlandsponny :heart jag tänkte ta med i hälsningen, man ser tydligt likheter mellan henne som liten och barnen :heart.
 
Tänker att det är bättre att veta ändå, gör ju inte mig något att ta inhalator två gånger om dagen. (Även om jag helst sluppit helt :p)

De bara "det är viktigt att du medicinerar rätt så att du inte får KOL sen." :eek:
Ja men ro hit medicinen, inga problem!

Så förhoppningsvis märker jag till och med att nåt blir bättre! Så länge det inte är ventolin jag får bara, aldrig mått så skit som efter trippel dos när jag gjorde spirometrin :yuck:

Och just det, spirometri igen om tre månader, hilfe.
 
Tänker att det är bättre att veta ändå, gör ju inte mig något att ta inhalator två gånger om dagen. (Även om jag helst sluppit helt :p)

De bara "det är viktigt att du medicinerar rätt så att du inte får KOL sen." :eek:
Ja men ro hit medicinen, inga problem!

Så förhoppningsvis märker jag till och med att nåt blir bättre! Så länge det inte är ventolin jag får bara, aldrig mått så skit som efter trippel dos när jag gjorde spirometrin :yuck:

Och just det, spirometri igen om tre månader, hilfe.
Ja absolut! Hoppas det blir bra snart :)
 
Stolsdramat inte löst. Jag jobbar på att lösa det 7 åriga bokningsdramat.
Uttryckte för chefen att jag var vansinnigt frustrerad över hur bokningar kan vara ett så stort problem och han tyckte att jag kan ta den energin till att lösa problemet. Det har han ju rätt i, så har upprättat en plan :devil:
 
Stolsdramat inte löst. Jag jobbar på att lösa det 7 åriga bokningsdramat.
Uttryckte för chefen att jag var vansinnigt frustrerad över hur bokningar kan vara ett så stort problem och han tyckte att jag kan ta den energin till att lösa problemet. Det har han ju rätt i, så har upprättat en plan :devil:
Planen är förstås att du ska få ensamt herravälde över hela arbetsplatsen? :D
 
Man hinner knappt andas just nu känns de som 🙈 Vi kör tre föreläsningar denna vecka, måndag, tisdag och onsdag. Sen har vi grupparbete upp över öronen samtidigt som vi ska hinna plugga inför tentan 🙈 Sätter mig snart ned och gråter en skvätt.
Huvudet sprängervärker efter förmiddagens seminarium...
 
Jäkla cancerskit, är ju ofta så för både human och djur; att slutet går fortare än räknat. Är 10 mycket för en flatte?!?! Har dålig koll på dem, kände en som blev drygt 12 men då är det riktigt mycket då :).
Det sägs att 10 för en stor hund är bra/normalt (vet inte hur man ska skriva). Hon kunde säkert blivit äldre, märktes lite att hon började bli gammal men va ändå sitt vanliga pigga jag när jag träffade henne i somras. Tror inte många hade gissat att hon var 10 då, men så tog sjukdomen över.
Hon fick ett bra liv ändå och mamma gjorde rätt som lät henne få somna in när smärtorna tog över.
Nu har hon träffat min häst och vår första hund. ❤️
 
Var precis ute och lunchade, jag vet inte vad som hänt på vår gård inatt men det är rena blodbadet. Pölar, droppspår, hjulspår, handavtryck på porten. Någon har varit väldigt illa däran 🙁

Jag ringde polisens tipstelefon. De kanske redan har varit här inatt (hoppas det) men om inte så kan det ju vara värdefull information. Hon fick en träff i sitt register men kunde inte få upp någon information så blev nu vidarekopplad till deras ledningscentral och sitter i telefonkö nu.
 
Jag ringde polisens tipstelefon. De kanske redan har varit här inatt (hoppas det) men om inte så kan det ju vara värdefull information. Hon fick en träff i sitt register men kunde inte få upp någon information så blev nu vidarekopplad till deras ledningscentral och sitter i telefonkö nu.

De hade inte haft någon utryckning här inatt så de var intresserade av informationen, glad att jag ringde. De skulle skicka en polisbil som kommer hit och tittar innan det försvinner bort. Hon frågade hur mycket blod det är och jag hade såklart väldigt svårt att uppskatta, men från vad jag ser i varje fall en halvliter vilket hon bedömde som en hel del. De fick också mina kontaktuppgifter om det skulle behövas.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 700
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 816
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tvättstugedrama
  • Parfym
  • Vad gör vi? Del CCIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp