Vad gör vi? Del CXL

Status
Stängd för vidare inlägg.
De hade inte haft någon utryckning här inatt så de var intresserade av informationen, glad att jag ringde. De skulle skicka en polisbil som kommer hit och tittar innan det försvinner bort. Hon frågade hur mycket blod det är och jag hade såklart väldigt svårt att uppskatta, men från vad jag ser i varje fall en halvliter vilket hon bedömde som en hel del. De fick också mina kontaktuppgifter om det skulle behövas.
En halvliter är en hel del! Jättebra gjort av dig!
 
Men vad hemskt @Voeux 😰 Hoppas att den som skadat sig fått hjälp i tid.

Det hoppas verkligen jag också. Det är någon som har tagit sig in eller försökt ta sig in i min port för det är handavtryck på och kring porten, samt dropp. Så någon som bor här, eller som velat komma in till någon som bor här, eller bara komma undan. Det är konstigt att de inte har fått något larm tidigare, det kryllar av fönster in mot innergården och många lägenheter på bottenplan. Nån måste ju ha sett eller hört något. Det är inte heller några blodspår vid någon utav ingångarna till gården så något måste ha hänt just här, eller så är det en bil som släppt av någon här (är hjulspår i blodet) vilket skulle förklara varför ingen reagerat.

Hur som helst, väldigt tragiskt och obehagligt. Hoppas att mitt tips blev en pusselbit någonstans.
 
Sitter i bilen och väntar. Har en tid bokad kl 14.45 och eftersom hela stan kryllar av poliser och det är avspärrat både här och där så åkte jag extra tidigt från jobbet. En kollega sa att hennes man suttit i bilkö 45 min tidigare idag. Det tog 20 min att köra så nu är jag 45 min för tidig...
 
Sitter i bilen och väntar. Har en tid bokad kl 14.45 och eftersom hela stan kryllar av poliser och det är avspärrat både här och där så åkte jag extra tidigt från jobbet. En kollega sa att hennes man suttit i bilkö 45 min tidigare idag. Det tog 20 min att köra så nu är jag 45 min för tidig...

Hehe om jag gissar rätt på var du befinner dig så ja, inte helt lätt att ta sig runt stan för tillfället.
 
Det sägs att 10 för en stor hund är bra/normalt (vet inte hur man ska skriva). Hon kunde säkert blivit äldre, märktes lite att hon började bli gammal men va ändå sitt vanliga pigga jag när jag träffade henne i somras. Tror inte många hade gissat att hon var 10 då, men så tog sjukdomen över.
Hon fick ett bra liv ändå och mamma gjorde rätt som lät henne få somna in när smärtorna tog över.
Nu har hon träffat min häst och vår första hund. ❤️
Jo det är sant, iaf på många rejäla, ja en del blir ju inte ens det. Låter fint ❤.
 
Min kära häst fick sig faktiskt en tydlig avhyvling efter att hon högg i mig i låret när jag skulle ta upp en framhov och kratsa ur medan hon åt hö...Nog för att hon kan ge mig småkärleksbett enstaka gång vid tex pälsombyte men riktigt såhär har hon fasen inte huggit mig i fläsket förut 🙄. Gör ont, två snygga blåmärken, särskilt från övre käken men verkar inte gått hål åtminstone. *Ja jag älskar min häst*.
 
Finns det någon apparat som kan upptäcka ledningar i backen? Jag vill gräva för ett nytt växthus men jag vet inte vad varken vattnet eller jordvärmen eller elen exakt ligger nergrävda
Det ska finnas men vet inte vad den/de heter. Fråga nån elfirma?
Det kan även fungera med en slagruta i koppar men då vet man ju inte exakt vad den ger utslag för.
 
Väntar på att få take away-lunchen. Det luktar så gott där jag sitter och väntar. 🥲 Är galet trött och sitter i en jätteskön fotölj med softad belysning, god doft av en massa blommor och med sövande musik. Hade jag inte varit så hungrig hade jag somnat. 😅
Från den mysiga stunden till då man kommer hem och inser att bonden gödslat med koskit på åkern runt huset och vi haft öppna fönster. 🤢
Valp-rally som blinkade in i stolar, bord och oss medans vi försökte äta. Hålla koll på dem och rusa ut mitt i maten ut till koskitsstanken..
Försöka jobba med de två inkontinenta, galna lämmel-grävlingarna kan bli intressant för sambo, som får ta dem nu. 😅
 
Stolsdramat inte löst. Jag jobbar på att lösa det 7 åriga bokningsdramat.
Uttryckte för chefen att jag var vansinnigt frustrerad över hur bokningar kan vara ett så stort problem och han tyckte att jag kan ta den energin till att lösa problemet. Det har han ju rätt i, så har upprättat en plan :devil:
Jag hade kanske vid det här laget huggit upp stolarna till ved och sagt ta med egen stol eller sitt på golvet :p
 
Äter tre olika tårtor som det bjuds på på jobbet. Jag är ingen större tårtälskare men förra frukttårtan var jättegod så jag hade ändå lite förväntningar på de här men tog tre små bitar för att smaka av dem alla tre. Nä, de här skulle jag aldrig köpa igen om det var jag som köpt dem. :yuck:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 700
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 816
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp