Vad gör vi? Del CXL

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tog äntligen tag i att prata med pappa om stugan som han äger tillsammans med sin svärfar. Hans svärfar börjar bli för gammal och orkar inte längre ta hand om det, och pappa ser ingen nytta med att ha kvar det själv så de har börjat prata om att sälja. Jag vill så gärna ha den, men att köpa stuga ute i skärgården och samtidigt skaffa större boende i Stockholm samtidigt som en föräldraledighet är på gång närmsta 1,5 åren är.. inte enkelt. Men pappa verkade villig att hitta lösningar som även är rättvisa mot både honom och mina syskon. Kanske att gå in som passiv delägare och vi enbart behöver köpa ut svärfadern, eller dylikt. Stugdrömmen kanske ändå inte är omöjlig, vi får se! :heart Han sa att nyckeln ligger i vår stuga så när vi är uppe nästa helg ska vi gå dit och kika.
 
Har ridit och sedan kollat på lektion, är nu genomfrusen. Men så härligt :heart
Ska försöka skriva klart uppgiften på tunnelbanan hem så jag slipper tänka på det sen, så se hur det går med frysta fingrar 😅

Sedan otroligt pepp på tända ljus, Kelda tomatsoppa och orimliga mängder minibaguetter hemma :love::d
 
När det var en sådan förtvivlad stackars vovve i närheten där jag bodde gick jag helt enkelt runt och lade örat mot ytterdörrar :o
Hittade rätt och lade ner en lapp i brevlådan.

På kvällen kom ägaren och plingade på och erkände att hen först blivit lite sur (typ du ska inte säga åt mig ur jag ska göra med min hund), men sen bestämt sig för att tacka mig. Hon hade ingen aning. Hunden började bli förtvivlad en timme efter att hon gick, så det är så klart svårt att veta då.
Min variant på detta var den stupfulla ägarinnan som väcker mig kl 02:00 för att skälla ut mig för att jag hade mage att säga att hennes hund ylade.

Det gick inte så bra, för henne 🤬
 
Ngn som har tips på historiska dokumentärer? Måste ha ngt att göra på dagarna när jag inte orkar måla.
Kollade på en brittisk serie om historiska ”cold cases” som var ganska underhållande. Tips på ngt liknande?
 
Ngn som har tips på historiska dokumentärer? Måste ha ngt att göra på dagarna när jag inte orkar måla.
Kollade på en brittisk serie om historiska ”cold cases” som var ganska underhållande. Tips på ngt liknande?
Har du kollat på YT? De har massor av varierande kvalité, mycket brittiskt, bl a de historiska cold cases du antagligen redan sett. T ex om en riddare de spårade efter att ha hittat hans skelett vid en borg, Richard III osv, rekonstruktionerna hur de såg ut och historierna kring dem.
 
Klappar mig själv på axeln och slappnar av lite efter att ha kört ett ordentligt jobbsöksrace såhär på kvällskvisten. Vet inte ens om jag vill ha nytt jobb men känner att det ändå är dags att börja se mig om lite, så vi får väl se var det slutar.

Sen kan det bli minst sagt intressant eftersom att ett av jobben jag sökte är hos en av våra kunder, en kund som vi just gjort ett stort projekt för. Jag ska åka dit och presentera det här projektet den 26 oktober och i annonsen för jobbet jag sökte stod det att intervjuer kommer att ske på plats veckan som börjar den 25 oktober. Jävlar vad krångligt det skulle bli om jag blev kallad på intervju samma dag som jag ska göra presentationen! Liksom "Nä tyvärr, då kan jag inte. Jag har en viktig presentation då... För dina kollegor..." :laugh: Ännu värre skulle det dock vara om någon skulle känna igen mig från en eventuell intervju under presentationen och råka försäga sig när min chef är där :nailbiting: Är kanske lika bra att jag inte blir kallad på intervju alls! :angel:
 
Ngn som har tips på historiska dokumentärer? Måste ha ngt att göra på dagarna när jag inte orkar måla.
Kollade på en brittisk serie om historiska ”cold cases” som var ganska underhållande. Tips på ngt liknande?

Det finns en amerikansk version, men tycker inte den är lika bra. 'Farm' serien är urkul, en slags levande historia med två arkeologer och en historiker som lever som under tidsperioden. De finns alla på youtube, liksom Victorian bakers. History Cold Case finns det två säsonger av, om du inte redan sett båda.

Historiska (mord) dokumentärer finns det egentligen hur mycket som helst av. A Crime to Remember är rekonstruktioner av historiska mord. Royal Deaths and Disease är ganska intressant om hur historien har förändrats pga kungliga dödsfall och sjukdomar.

Vilken tidsperiod är du intresserad av? Eller vilket ämne gör det lite lättare att komma med rekommendationer.
 
Är lite skakis, körde nästan på en älg på vägen hem, fick ställa mig rejält på bromsen och jag var nog ca 5 meter ifrån att smälla in i den.

Bekymrar mig dock mest om älgen. Stackarn kom från ett industriområde och hade rätt idé om att korsa vägen, på andra sidan finns nämligen en gigantisk härlig och älgvänlig skog, men det är viltstängsel emellan ju :( hoppas hon hittar rätt och att folk kör försiktigt där nu. Var en väldigt fin yngre älgko.
 
Är lite skakis, körde nästan på en älg på vägen hem, fick ställa mig rejält på bromsen och jag var nog ca 5 meter ifrån att smälla in i den.

Bekymrar mig dock mest om älgen. Stackarn kom från ett industriområde och hade rätt idé om att korsa vägen, på andra sidan finns nämligen en gigantisk härlig och älgvänlig skog, men det är viltstängsel emellan ju :( hoppas hon hittar rätt och att folk kör försiktigt där nu. Var en väldigt fin yngre älgko.
Viltet är ju väldigt stressat nu pga jakten, jag är extra försiktig när det är mörkt så här års då både det ena och det andra är mycket i rörelse.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 700
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 816
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp