Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det finns en amerikansk version, men tycker inte den är lika bra. 'Farm' serien är urkul, en slags levande historia med två arkeologer och en historiker som lever som under tidsperioden. De finns alla på youtube, liksom Victorian bakers. History Cold Case finns det två säsonger av, om du inte redan sett båda.
Historiska (mord) dokumentärer finns det egentligen hur mycket som helst av. A Crime to Remember är rekonstruktioner av historiska mord. Royal Deaths and Disease är ganska intressant om hur historien har förändrats pga kungliga dödsfall och sjukdomar.
Vilken tidsperiod är du intresserad av? Eller vilket ämne gör det lite lättare att komma med rekommendationer.
Har sett de i ditt översta stycke och de som @Mia_R nämnde.
Är egentligen intresserad av allt historiskt, gärna lite gåtor sådär. Ond bråd död osv. Tidsperiod allt mellan 1500-1900 typ
Ska kolla upp dina andra tips! Tackar!
Såna gånger är det bra att ringa 11414 så kan det varnas på trafikradion sen. Tur att du hade så bra reaktion!Är lite skakis, körde nästan på en älg på vägen hem, fick ställa mig rejält på bromsen och jag var nog ca 5 meter ifrån att smälla in i den.
Bekymrar mig dock mest om älgen. Stackarn kom från ett industriområde och hade rätt idé om att korsa vägen, på andra sidan finns nämligen en gigantisk härlig och älgvänlig skog, men det är viltstängsel emellan ju hoppas hon hittar rätt och att folk kör försiktigt där nu. Var en väldigt fin yngre älgko.
Hon är betydligt sötare sådär än med bakåtstrukna öron och dovt morrande
Det gjorde jag är fortfarande lite orolig för älgen, det första jag gjorde i morse var att kolla om det varit viltolycka i närhetenSåna gånger är det bra att ringa 11414 så kan det varnas på trafikradion sen. Tur att du hade så bra reaktion!
Men det där måste du ju anmäla till sötpolisen. Det måste ju vara kriminellt! In med Isis i kattfinkan nu!