Vad gör vi? Del CXL

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har den stackars hunden satt igång att yla och skälla igen :( Hoppas ägaren tror det går bra och inte lämnar hunden medvetet när den blir så förtvivlad :( blir till att luska lite mer vilken av dem det är.
När det var en sådan förtvivlad stackars vovve i närheten där jag bodde gick jag helt enkelt runt och lade örat mot ytterdörrar :o
Hittade rätt och lade ner en lapp i brevlådan.

På kvällen kom ägaren och plingade på och erkände att hen först blivit lite sur (typ du ska inte säga åt mig ur jag ska göra med min hund), men sen bestämt sig för att tacka mig. Hon hade ingen aning. Hunden började bli förtvivlad en timme efter att hon gick, så det är så klart svårt att veta då.
 
Det är i alla fall spännande på jobbet.
Efter åratal om bråk och tjafs kring hur man ska boka lokaler, blev det bråk och tjafs igen.

Jag gav totalt upp. En annan blev så frustrerad att hen var tvungen att lämna rummet. Förståeligt, det har varit så här i 6 år. Tjafs kring bokningar 1-2 gånger i månaden ca.

Undrar hur andra bokar lokaler på sitt jobb :angel:

Vi har ett centralt bokningssystem som man loggar in pa - forst till kvarn. Kanns som att chefen kanske skulle anstalla lite hjalp till att etablera grundlaggande processer?
 
När det var en sådan förtvivlad stackars vovve i närheten där jag bodde gick jag helt enkelt runt och lade örat mot ytterdörrar :o
Hittade rätt och lade ner en lapp i brevlådan.

På kvällen kom ägaren och plingade på och erkände att hen först blivit lite sur (typ du ska inte säga åt mig ur jag ska göra med min hund), men sen bestämt sig för att tacka mig. Hon hade ingen aning. Hunden började bli förtvivlad en timme efter att hon gick, så det är så klart svårt att veta då.
Bra tips! Jag tror det är liknande här, hör aldrig att någon går genom porten i anslutning till att hunden sätter igång. Ska förbereda en lapp och se om jag hittar dörren :) Jag har en misstanke om vem det är men hoppas inte det är denne, den personen är lite knepig och någon jag helst undviker 😅
 
Nej men eftersom jag har avvikande värden på proverna så antog jag att de skulle ringa upp för att typ berätta vad de har för plan för fortsatt överlevnad typ? 😆 Men verkar vara för mkt begärt. Iofs dagen är inte slut ännu iofs
Haha, då förstår jag mer! Lite beroende på så kan provsvar och en kommentar från läkare komma hem via brev, eller en ny tid. Iof fick jag ett samtal från läkare på VC när mina MR-plåtar visade på massa förändringar i samband med min MS-utredning. Men.. det är nog enda gången som en läkare ringt utan att det finns en avtalad tid innan. Kan ju säkert se olika ut, men det kanske kunde vara en god idé att ringa upp och fråga hur rutinerna brukar se ut?
 
Nej men eftersom jag har avvikande värden på proverna så antog jag att de skulle ringa upp för att typ berätta vad de har för plan för fortsatt överlevnad typ? 😆 Men verkar vara för mkt begärt. Iofs dagen är inte slut ännu men men…
Om det känns bättre så kan jag nämna att våra läkare ofta har mycket på förmiddagarna, då kör de ronder både på vår egen avdelning, labb etc. På eftermiddagarna har de oftast mer tid att prata med patienter. Jag håller tummen de ringer dig i eftermiddag :heart
 
Haha, då förstår jag mer! Lite beroende på så kan provsvar och en kommentar från läkare komma hem via brev, eller en ny tid. Iof fick jag ett samtal från läkare på VC när mina MR-plåtar visade på massa förändringar i samband med min MS-utredning. Men.. det är nog enda gången som en läkare ringt utan att det finns en avtalad tid innan. Kan ju säkert se olika ut, men det kanske kunde vara en god idé att ringa upp och fråga hur rutinerna brukar se ut?

Eftersom jag har känningar från hjärtat, svårt att andas och förhöjda sk troponin-nivåer i blodet hade jag förväntat mig ngn slags återkoppling? Är less på att ha hög feber, andnöd och ont i bröstet. Kan inte ligga och sova och kan inte röra mig tex duscha utan att jag inte får luft. Nu har jag dessutom fått ngn slags flämtande helvetes väsande torrhosta som inte gör ngt positivt utan bara jävlas.
Är inte den som klagar i första taget heller men det är rätt tungt nu helt ärligt
 
Eftersom jag har känningar från hjärtat, svårt att andas och förhöjda sk troponin-nivåer i blodet hade jag förväntat mig ngn slags återkoppling? Är less på att ha hög feber, andnöd och ont i bröstet. Kan inte ligga och sova och kan inte röra mig tex duscha utan att jag inte får luft. Nu har jag dessutom fått ngn slags flämtande helvetes väsande torrhosta som inte gör ngt positivt utan bara jävlas.
Är inte den som klagar i första taget heller men det är rätt tungt nu helt ärligt
Ring in och säg till dem att du väldigt gärna vill ha återkoppling. Antingen säger de; "det ligger bokat ett samtal i em, läkaren kommer ringa dig", eller "oj, det har missats - vill du boka en tid?".
 
Ring in och säg till dem att du väldigt gärna vill ha återkoppling. Antingen säger de; "det ligger bokat ett samtal i em, läkaren kommer ringa dig", eller "oj, det har missats - vill du boka en tid?".

Mailade i fredags lunchtid att jag ville ha återkoppling. Men det kanske inte hjälper
 
Eftersom jag har känningar från hjärtat, svårt att andas och förhöjda sk troponin-nivåer i blodet hade jag förväntat mig ngn slags återkoppling? Är less på att ha hög feber, andnöd och ont i bröstet. Kan inte ligga och sova och kan inte röra mig tex duscha utan att jag inte får luft. Nu har jag dessutom fått ngn slags flämtande helvetes väsande torrhosta som inte gör ngt positivt utan bara jävlas.
Är inte den som klagar i första taget heller men det är rätt tungt nu helt ärligt
Jag tror absolut att du kan vänta dig återkoppling, men det skulle nog rent teoretiskt sett kunna röra sig om att det trillar in en kallelse om en ny tid i brevlådan där planen återges. Det är vad jag menar, att rutinerna kan se lite olika ut. Tycker det låter som att du borde ringa upp idag oavsett, om inte annat för att meddela den dåliga dagsformen liksom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 719
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 698
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 815
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp