Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
En händelsefattig dag blev händelserik på väg hem från jobbet. Tyvärr på ett dåligt sätt.
Var på väg upp för guldbron när en man på cykel kör förbi en mamma med sån där stor trehjuling (två hjul fram ett bak) med en låda för barnen där fram. I lådan sitter två barn 3-4 år.

Mannen på cykeln tappar kontroll över cykeln precis när han passerar mamman. Cykeln wobblar och han tappar balansen och åker av i hög fart. Rakt ner i backen med huvudet (nope - ingen hjälm) och glider sedan över till vänster där mamman kommer med sitt ekipage. Mamma ekipaget kör rätt över mannen och det blir sedan någon konstig framvikt för mamman lyfts uppåt och hela ekipaget är på väg att volta rakt över barnen. Mammans reaktion är så klart att luta sig bakåt vilket gör att hjulet där bak drämmer rakt in i mannens rygg.

Min reaktion är så klart att säga åt mannen att ligga kvar, sluta oroa sig för cykeln och ligga still. Han kunde inte röra arm och axel, ansiktet var dränkt i blod. Satt där och pratade med honom och gick igenom kroppsdelar när han började kräkas, må illa, och bli svår att få kontakt med. Någon ringde ambulans, och jag och en annan man hjälptes åt försiktigt lägga honom så att han inte skulle kvävas om han behövde kräkas igen. Turligt nog kunde ambulansen komma fort, men jag har ingen jättebra tidsuppfattning kanske 10 minuter. Var mest fokuserad på att hjälpa honom att hålla sig vaken.

Hoppas verkligen det gick bra för honom.

Så gräsligt! :nailbiting:Tur i oturen att bara en människa blev skadad, även om det är illa nog! Jag säger som @Mineur, se till att ta hand om dig själv också. Chock kan komma i efterhand.
 
Usch, jag har tänkt så mycket på alla fyrbenta under kvällen! Ett jävla otyg är vad det är, dessa raketer. Det smäller mer än nånsin här ikväll, men det är väl kanske inte så konstigt eftersom allt annat firande är inställt.
Här smäller det faktiskt mindre än vanligt upplever jag, men polisen och kommunen har gått ut i en hård kampanj i år, och varken Sainsburys eller Tesco (de enda butikerna vi har här) har sålt fyrverkerier i år... så det har inte varit att det smällt i tid och otid i flera veckor heller. Vi är mycket tacksamma, men det är ändå en jobbig kväll för många.
Härhemma har prinsessan bäddat (grävt omkring) och däckat i kuddhögen. 😅

1604611707595.webp


... och tanten är ju så gott som döv så hon sover också. <3
 
Blev preciiiiiiis klar med hemtentan som jag inte alls är nöjd med. Får bara hålla tummar och tår att jag blir godkänd. Mycket svårare tenta denna gången än min första, mycket mer utsvävande och oklara frågor med a) b) c) frågor där man endast får skriva 700 ord. Känns som jag skrivit en uppsats för högstadiet för att jag skrivit så konstigt för att jag behövt cutta ner orden hela tiden och att jag dessutom inte 100% förstått frågan, trots att jag mejlat läraren som skrivit den, men som inte förtydligade för fem öre! Kommer inte bli förvånad om jag får U på den frågan.... skitsammmaaaaa.
 
Ligger vaken och det känns som det kan kvitta, har ett par em-pass till veckan och sedan natthelg igen, enligt schema då. Skulle kört bort en massa skräp idag och röja både inom- och utomhus, men nu vill jag se den streamade Hippocampusdagen om jag kan istället. :up:
 
Dricker kaffe och ska snart åka till jobbet. Vi har fått lokala allmänna restriktioner här i vår region sedan igår, jobbar på sjukhuset så snart ”stänger” vi väl mottagningen igen. Är så less på det här och så ledsen över att mina kollegor kanske måste flytta på sig igen, de som mådde skit förra gången :(
Kan inte träffa mina föräldrar i helgen som det var tänkt heller.
Jag är SÅ trött på det här:arghh:

Dessutom ska jag till tandläkaren idag också:down:
 
Jag har nu vrakt i mig 3 pasar hallon-lakrits skallar :d🤢 och en pase Ahlgrens Bilar. (Raaap) Ursakta :o Nu ar den stora fragan om jag i morgon minns precis hur jag kanner mig just nu. :meh:... Tur jag kopte "anti acids" i dag i alla fall.
Livet ser dock betydligt ljusare ut i dag ... Jag VISSTE att rostraknandet skulle ga just sa har ... men det ar en sak att veta och en helt annan sak att panika. Och vi ar inte dar annu ... men det ar atminstone en "good fight" now.
 
Jaha styrelsemöte ikväll och vi ställde in all verksamhet omgående, alla regioner runt oss har fått restriktioner så vi bara väntar på att det ska drabba vår region också. Så för att arbeta förebyggande så beslutade vi att ställa in all verksamhet för året. I stort sett alla tävlingar är redan inställda så det får helt enkelt bli en låg säsong så får vi hoppas på att vi kan få ett bättre 2021. :(
Jag hade styrelsemöte i Akvarieföreningen i onsdags. Vi har också fått ställa in allt i år.
Vi hoppas på ett bättre år 2021
 
Nämen herregud vilken hemsk olycka och så fruktansvärt att behöva bevittna! Jag kom på mig själv med att sitta med handen för munnen när jag läste. Känner du dig okej? Tänker att det ju kan vara en rätt chockerande upplevelse.
Så gräsligt! :nailbiting:Tur i oturen att bara en människa blev skadad, även om det är illa nog! Jag säger som @Mineur, se till att ta hand om dig själv också. Chock kan komma i efterhand.
:heart
Jag pratade igenom det med mamma och då kändes det bättre. Var väl lite skakad för hade lite svårt att somna men jag drog igång en podd så hjärnan fick fokusera på något annat så somnade jag rätt fort sen.
Gick förbi stället i dag och det ligger fortfarande blod och kräks där, men det känns bra i dag och jag är nöjd med min insats. Det enda jag grämer mig lite över är att jag inte gav mannen mitt telefonnummer i fall han skulle behöva vittnesuppgifter.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 514
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 998
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 723
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp