Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som en uppdatering på det jag skrev imorse om skolan så måste jag bara tillägga att min mentor är som vanligt bäst :love:

Hon har förstått att det blir enklare för mig om det inte är en mentor, en som har avstämningar, en till klassmentor, ämneslärare osv så hon kommer ha alla avstämningar också. Vilket ju också gör det enklare för henne eftersom hon får mer inblick i allt kring mig då :)

Jag vet att jag redan har sagt det, men min mentor är alltid SÅ bra! Jag hade henne i ett ämne i början av förra året och redan första lektionen fastnade jag för henne och tyckte att hon var jättebra. Ville nästan byta ut mina mentorer mot henne, utan att känna någon av dem (och de var också bra, men jag klickar bättre med mentorn jag har nu)... :o

Idag skrev vi ihop några punkter med saker som är jobbiga för mig och vad skolan kan göra för att underlätta. Inte för att det var helt lätt att leverera fram saker på rak arm. Men hon la fram exempel ungefär som "jag vet att andra har blivit hjälpta av X, är det så för dig med?" och inte "andra med samma diagnos som dig har blivit hjälpta av X, så det måste ju vara bra för dig med. Vi skriver upp det!". Det fick mig att känna mig mer delaktig och att jag får chans att förklara eller lägga till/ta bort något :)

Men det bästa av allt tycker jag är att hon inte ställer några krav på mig. I alla fall inte så att det uppfattas som krav. Det kanske låter jättekonstigt, men jag är väldigt kravkänslig och tex bildstöd som hjälper många blir istället ett för stort krav för mig för att jag då måste uppdatera det, titta på det och följa det. Plus så klart att min mentor förstår och ser att även om jag lyckas prestera bra på prov och inlämningar så betyder det inte att det är lätt. Det är verkligen så skönt att hon förstår och inte bortförklarar det med "men du fick ju B på det här, du kan inte ha några svårigheter", för så är det ju inte riktigt (även om jag önskar det! :D) :)

Hoppas att jag får behålla henne alla tre åren 🤩

Tillägg: Min mentor har också sagt till SYV:en att hon inte får pressa mig och tjata om att jag ska ta fler poäng. Så förhoppningsvis lyssnar hon nu när det också kommer från en lärare på skolan :up:

Och förlåt, det här blev visst lite längre än vad jag tänkte mig. Men jag ville få med allt och kan visst inte prioritera vad som är viktigast 😅
 
En händelsefattig dag blev händelserik på väg hem från jobbet. Tyvärr på ett dåligt sätt.
Var på väg upp för guldbron när en man på cykel kör förbi en mamma med sån där stor trehjuling (två hjul fram ett bak) med en låda för barnen där fram. I lådan sitter två barn 3-4 år.

Mannen på cykeln tappar kontroll över cykeln precis när han passerar mamman. Cykeln wobblar och han tappar balansen och åker av i hög fart. Rakt ner i backen med huvudet (nope - ingen hjälm) och glider sedan över till vänster där mamman kommer med sitt ekipage. Mamma ekipaget kör rätt över mannen och det blir sedan någon konstig framvikt för mamman lyfts uppåt och hela ekipaget är på väg att volta rakt över barnen. Mammans reaktion är så klart att luta sig bakåt vilket gör att hjulet där bak drämmer rakt in i mannens rygg.

Min reaktion är så klart att säga åt mannen att ligga kvar, sluta oroa sig för cykeln och ligga still. Han kunde inte röra arm och axel, ansiktet var dränkt i blod. Satt där och pratade med honom och gick igenom kroppsdelar när han började kräkas, må illa, och bli svår att få kontakt med. Någon ringde ambulans, och jag och en annan man hjälptes åt försiktigt lägga honom så att han inte skulle kvävas om han behövde kräkas igen. Turligt nog kunde ambulansen komma fort, men jag har ingen jättebra tidsuppfattning kanske 10 minuter. Var mest fokuserad på att hjälpa honom att hålla sig vaken.

Hoppas verkligen det gick bra för honom.
 
Jaha styrelsemöte ikväll och vi ställde in all verksamhet omgående, alla regioner runt oss har fått restriktioner så vi bara väntar på att det ska drabba vår region också. Så för att arbeta förebyggande så beslutade vi att ställa in all verksamhet för året. I stort sett alla tävlingar är redan inställda så det får helt enkelt bli en låg säsong så får vi hoppas på att vi kan få ett bättre 2021. :(
 
Haft en finfin födelsedag! Hade möten hela dagen så jag fick jobba hemifrån. Jag som jobbar inom vården får inte den chansen så ofta. Så sovmorgon i morse. Sen möte hela dagen.
På eftermiddagen åkte vi och tränade. Och sen blev det mycket god middag med hemgjord rösti, entrecote och kantarellsås.
Prinsessbakelse till efterrätt!
 
En händelsefattig dag blev händelserik på väg hem från jobbet. Tyvärr på ett dåligt sätt.
Var på väg upp för guldbron när en man på cykel kör förbi en mamma med sån där stor trehjuling (två hjul fram ett bak) med en låda för barnen där fram. I lådan sitter två barn 3-4 år.

Mannen på cykeln tappar kontroll över cykeln precis när han passerar mamman. Cykeln wobblar och han tappar balansen och åker av i hög fart. Rakt ner i backen med huvudet (nope - ingen hjälm) och glider sedan över till vänster där mamman kommer med sitt ekipage. Mamma ekipaget kör rätt över mannen och det blir sedan någon konstig framvikt för mamman lyfts uppåt och hela ekipaget är på väg att volta rakt över barnen. Mammans reaktion är så klart att luta sig bakåt vilket gör att hjulet där bak drämmer rakt in i mannens rygg.

Min reaktion är så klart att säga åt mannen att ligga kvar, sluta oroa sig för cykeln och ligga still. Han kunde inte röra arm och axel, ansiktet var dränkt i blod. Satt där och pratade med honom och gick igenom kroppsdelar när han började kräkas, må illa, och bli svår att få kontakt med. Någon ringde ambulans, och jag och en annan man hjälptes åt försiktigt lägga honom så att han inte skulle kvävas om han behövde kräkas igen. Turligt nog kunde ambulansen komma fort, men jag har ingen jättebra tidsuppfattning kanske 10 minuter. Var mest fokuserad på att hjälpa honom att hålla sig vaken.

Hoppas verkligen det gick bra för honom.
Nämen herregud vilken hemsk olycka och så fruktansvärt att behöva bevittna! Jag kom på mig själv med att sitta med handen för munnen när jag läste. Känner du dig okej? Tänker att det ju kan vara en rätt chockerande upplevelse.

Jäklar vad det smäller härute nu. :( Tack och lov har byrackorna varit i stora staden hela dagen och sover som klubbade sälar. Kommer bli besvärligt att klämma in en lämplig kvällskiss dock.
Usch, jag har tänkt så mycket på alla fyrbenta under kvällen! Ett jävla otyg är vad det är, dessa raketer. Det smäller mer än nånsin här ikväll, men det är väl kanske inte så konstigt eftersom allt annat firande är inställt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 514
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 998
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 723
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp