Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Aj mina axlar... Har tvättat av alla whiteboards i huset, det blir en rejäl träning av axlarna iallafall :cautious:
 
Har postat ett paket och passar på att gå en liten sväng i blåsten medan det är uppehåll (jag har inte märkt att det regnat idag, men när jag skulle ut igen var marken himla blöt..). Ska hem och fixa nån smarrig mat.
 
Trots allt min bakning så är surdegsbröd inte något jag har testat, men faktiskt är sugen på att prova på :) . Det känns dock som om det är något man måste sätta sig in i och lära sig, och det har hittills inte blivit av.... Men jag kanske har helt fel :confused: ???
Jag hade nästan inte bakat alls när jag började med surdeg. Räknade kallt med att misslyckas tio gånger eller så i början, men det bara funkade från första gången och jag och min surdeg levde lyckliga ever after. :)
 
Jag hade nästan inte bakat alls när jag började med surdeg. Räknade kallt med att misslyckas tio gånger eller så i början, men det bara funkade från första gången och jag och min surdeg levde lyckliga ever after. :)

Har också goda erfarenheter av att göra surdeg från grunden, nu har jag inte bakat superregelbundet men när jag gjort så har det bara blivit bra!

Ett tips om det är lite kallt i huset (här är det sällan några 25 grader vintertid) är att använda en sån där liten elektrisk värmematta som man kan ha till frösådder. Sätter man en burk med fördegen där några timmar så brukar den vara pigg och glad - eller, så glad en surdeg nu kan vara - när det är dags att baka.
 
Blev ändrad tid av motion av hästar. Kompisen som ska med på sin unghäst kunde inte förrän vid 14 tiden. Men jag och barnen gick ut och packade höpåsar, skottade skit, hämtade posten och hade ute ena kaninen i koppel ens stund :) Nu har jag plockat bort det mesta av julen, gjort pannkakor och svarat på lite jobbmejl. Ska städa undan i köket nu och sen ta en kaffekopp och jobba lite. Har det värsta kvar med julgrejerna, granen.... Får nog ta den sen tror jag. Blir så mycket barr bara:p
 
Ja minst sagt. Kontaktar alla instanser jag kan tänka mig. Konsumentvägledare, Motormännens jurist, ARN..
Men jag vägrar ge upp! Jag ska ha mina bromsar bytta på garantin.
tumblr_oyewdsQDpm1t0p5v8o1_540.gifv
 
Hemma, skönt att allt klaffade, men undrar hur sjutton UL inte går extremt mycket minus, bussen från Östhammar till Gimo, enda passageraren, från Gimo till Österbybruk, jag och en till som klev på och av några buss stop emellan. Inte alls särskilt mycket folk på U-tåget till Gävle. Hade några SJ poäng som gick ut om två dagar, så använde dem att åka från Gävle till Bollnäs, 20 minuter i Gävle. Inget försenat, ingen stress. :up:

Megara är redan uttråkad, hon vill tillbaka till det stora huset och sin hund. :grin:
 
Hemma, skönt att allt klaffade, men undrar hur sjutton UL inte går extremt mycket minus, bussen från Östhammar till Gimo, enda passageraren, från Gimo till Österbybruk, jag och en till som klev på och av några buss stop emellan. Inte alls särskilt mycket folk på U-tåget till Gävle. Hade några SJ poäng som gick ut om två dagar, så använde dem att åka från Gävle till Bollnäs, 20 minuter i Gävle. Inget försenat, ingen stress. :up:

Megara är redan uttråkad, hon vill tillbaka till det stora huset och sin hund. :grin:
Det är så fasligt dyrt att åka med UL. Folk har inte råd.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 675
Senast: Squie
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 592
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 079

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp