Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åååh...jag fick verkligen tvinga upp mig ur sängen idag. Vill verkligen inte riskera att vända på dygnet totalt nu när det snart är dags att börja jobb igen..... Men efter att ha släppt ut hästarna vid 7 - i snålblåst och duggregn - så var det otroligt skönt att krypa ner under (tyngd)täcket igen........ :love: Så, ja, jag somnade om till kl 8:45 så nu har jag precis ätit frukost och druckit kaffe.

Fick tips om en dokumentär på SVTPlay som låter toppen. Tiden är en dröm, heter den. Finns två avsnitt och de handlar tydligen om tiden från ca 1860 när Sverige gick från bondesamhälle till industrialisering. Fick tipset in en släktforskningsgrupp på fb, och det låter onekligen spännande. Speciellt som de behandlar tiden när "mina" två kvinnor levde i Stockholm........
 
Bilfirman vägrar ge mig en tid på verkstaden. Jag vill ju inte att de ska dra ut på tiden när jag har dyr lånebil... Så jag vill få en tid och att bilen fixas direkt. De svarar inte.
 
Vaknade precis, trots att jag somnade halv tio igår. Trött alltså.
Ska till psyk och hämta medicin idag och till banken för att förhoppningsvis få ett nytt kort då de inte fungerar alls. Smått less.
Ska försöka hitta något att göra ikväll med, vin hade suttit fint.
 
Jösses.
Tittar ut och ser en vit bräda ligga på gräsmattan. :eek: Det är alltså en knut eller takbräda som lossnat!

Jo det har blåst.....

Ska klä mig och gå ut och inspektera omgivningarna och se vad stormen ställt till med. Nästa bekymmer blir hur jag ska få dit den igen. Jag ska inte stå på stege med min yrsel. Kanske ska jag passa på att göra ren och kanske måla den också?
 
Jösses.
Tittar ut och ser en vit bräda ligga på gräsmattan. :eek: Det är alltså en knut eller takbräda som lossnat!

Jo det har blåst.....

Ska klä mig och gå ut och inspektera omgivningarna och se vad stormen ställt till med. Nästa bekymmer blir hur jag ska få dit den igen. Jag ska inte stå på stege med min yrsel. Kanske ska jag passa på att göra ren och kanske måla den också?
Ojdå..... :crazy: Det borde inte kosta många kronor för en hantverkare att komma ut och sätta tillbaks en bräda? Hellre det än att du riskerar att trilla ner! Jag har "steg-skräck" så jag hade också fått fixa hjälp.......
 
Här blåser det också.
Hade planerat att åka och handla. Har en lång inköpslista, alltifrån mat, till en sladd, lack, isalatorer, hämta ut ett paket, köpa en router mm mm
Tror att jag bara åker till närmaste affären och köper det viktigaste i matväg och hämtar ut paketet.
Har verkligen noll lust att åka med skruttiga bilen i denna blåsten och vill ha koll här hemma att allt funkar ok med träd mm
 
Fuffe spanar efter Henne. Matte dricker te.
Grått och spik-duggregn ute. Jag tänkte vara inne och läsa medan tvättmaskinen jobbar.
20200103_110502.webp
 
Blä. Nysmaraton, snorig och ögena rinner. Troligen suttit/legat på tokigt sätt för länge när jag vart hemma sjuk för ländryggen är ond och stel, känner mig som typ 85. Långsameldar och försöker bevara värmen i blåsten; inte storm i dag iaf, men äcklevärme (8 plus), jevla skitvinter.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 675
Senast: Squie
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 592
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 079

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp