Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska prata med en vägledare i kommunen på tisdag.
Konsumentverket själva har väl ingen sån tjänst tror jag.
Det är helt absurt det här. Hur korkade får man vara som företagare?
Går det inte att ta kontakt med konsumentverket? Och bara fråga dem om företaget har rätt att göra så? De borde ju kunna föreslå vad man kan göra.
 
Förutom den lilla detaljen att konsumentköplagen är tvingande, då... Den går ju inte ens att avtala bort. Hur tänkte de där?!

Eller hur! Jag har påpekat det till dem men de svarar bara att deras riktlinjer går före.

Går det inte att ta kontakt med konsumentverket? Och bara fråga dem om företaget har rätt att göra så? De borde ju kunna föreslå vad man kan göra.

Jag anmälde till Konsumentverket nu. De kan inte hjälpa mig, men de kan granska företaget.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 675
Senast: Squie
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 591
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 076

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp