Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Strosade in på mobilkedjan för att titta på mobiler. Min är gammal och kommer sannolikt att dö snart.

Naturligtvis dök en ung man på mig och ville hjälpa. Vi hade ett trevligt samtal och han kollade täckning där jag bor och föreslog några vettiga abonnemang. Sedan frågade han om min ålder och jag svarade -60. -Oj det syns inte.
Jag fnissade och frågade om det var något han lärt sig säga på kursen och den unge mannen rodnade och nekade. :D Så sött.
 
Fastnade framför dumburken. Var en film där på 4an.
Men har städat till de stora malarna. Matat mina fåglar ute
Ska ta fixa det stora karet efter maten
 
Vi har kommit på ett sätt att få hunden att sluta tigga vid matbordet! :idea:
Pga en dement person som inte kan sluta ge mat så har vi haft besvär med det.
Men hunden gillar absolut inte dammsugaren och har lärt sig ordet.
1+1=2 :idea::devil:
Så när hunden kom nyss in tydligt inriktad på att tigga hos den här personen så sa jag "Vi pratar om dammsugare här" så vände hunden tvärt och gick ut.
Antingen lär hon sig att inte tigga eller så lär hon sig att ordet inte är farligt. Vi kan bara vinna!! :banana::D:D:D
 
IMG_20200103_170445.jpg

Jag är ingen matfotograf, men är så jäkla nöjd att jag lyckades göra egen bearnaisesås. Jag försökte på nyårs, men misslyckades, så jag gjorde ett nytt försök idag. :D

Och ja, sås är livet.
 
Nu är jag på väg till bilen. Ska bara hem och byta om innan jag ska till stallet.
Lugn kväll väntar med kvällsmat och kanske lite choklad :d
Har tre sorters mat i kylen så jag behöver inte laga mat förrän på måndag :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 675
Senast: Squie
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 589
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 074

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp