Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jippie...Kände redan igår halsont och att jag började bli sjuk. Tänkte ändå jobba kväll idag som planerat. Tills jag vaknade och kände mig sjuk. Jahapp. Bara två månader sen sist men den här gången är det förkylning. Härligt att börja året så. Meeen ska inte gnälla! Det blir det ju inte bättre av!
 
Frustrerad över en lägenhet jag VERKLIGEN vill ha men så strula mailen när jag skulle skicka över anställningsavtal där min lön syns i måndags. Nu vill jag bara att det blir imorgon så jag kan skicka det igen från jobbet så jag vet om jag får lägenheten eller inte :nailbiting:
Drömmer lätt iväg här redan då det skulle bli gångavstånd till stallet OM jag får den..
 
Skulle släppa ut hästarna i morse men hade så lite foder kvar i hagen åt dem att de fick gå in igen, de har gott om mat inne så de får vänta tills ikväll så vi hinner köra ut mer ikväll efter jobbet men det skulle inte fungera att bära ut fodret till hagen om jag skulle hinna till jobbet i tid. Det har nog varit lite oroligt inatt när det smällde så förbannat vid midnatt men de såg lugna och fina ut när jag kom i morse och jag har haft lampan tänd hela natten, inte för att jag tror de sett några fyrverkerier alls.

Snabb koll av hönsen att de har mat och vatten, katterna och hundarna fick sitt och sedan kunde jag skynda mig till jobbet med behagligt liten trafik efter vägarna, bara en enda polisbil och den var under utryckning.

Mindre roligt att komma till jobbet, IT-problem. Började strula inatt tydligen och det är ingen som riktigt vet vad som är problemet, tur det är nyårsdag och väldigt lugnt.
 
Väntar på att katten ska mysa färdigt.


AABFA76A-DAF0-4674-99F2-FD4B2035B6C2.webp
 
Vi jobbade på bra under förmiddagen så vi hade sen möjlighet att se både damernas och herrarnas Tour de ski-lopp :up:
Nu är vi klara med eftermiddagens uppgifter, förutom middagsutdelning, så nu är det ny paus. Jag ska dock gå och prata med VB. Han hade några frågor kring en nyintagens process och nog kan jag bistå med lite klienthandläggeri såhär på nyårsdagen :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 676
Senast: Squie
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 593
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 091

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp