Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kvällen slutade i kaos och 2020 inleds positivt...

Jag tappade det helt och började gråta hysteriskt pga för mycket intryck under en för lång tid. Det enda jag gör i de lägena är att gråta och skrika "nej" oavsett vad folk säger. Min faster tog tag i mig och höll fast mig samtidigt som hon liksom tryckte ner mig i soffan (jag får panik av att någon rör mig... så det var inte så passande). Samtidigt skrek hon "NU BLIR JAG FÖRBANNAD PÅ DIG, LUGNA NER DIG" och det gjorde mig ännu mer hysterisk. Det enda jag gjorde var att gråta och skrika "NEJ". Då skrek hon "ÄR JAG DIN FASTER?! HA?! JA DET ÄR JAG. DU MÅSTE KUNNA PRATA MED MIG" samtidigt som hon höll fast mig ännu hårdare. Här går hennes make in och skriker åt henne att det inte hjälper att hon skriker och håller fast mig hårdare eftersom jag bara får mer och mer panik. Pappa bad henne också flera gånger att sluta. Men hon var väl så arg på mig så hon kunde inte.
Efter en stund närhon släppt mig och jag lugnat mig lite så går jag mot hallen och säger kort till pappa att "nu går jag hem". Då skriker min faster "DU GÅR INGENSTANS FÖRRÄN VI HAR RETT UT DET HÄR. DU STANNAR HÄR!!" Jag gick hemåt ändå, hon blev arg och skrek på mig från balkongen att jag skulle komma tillbaka och inte dra så fort jag tycker att det blir lite jobbigt (det är ca 200m mellan våra boenden, så det är lugnt så sett liksom).

Pappa följde efter mig efter några minuter. Hemma så ringer han alla i mina kusiners lägenhet och säger att vi stannar här och inte kommer tillbaka, då jag inte orkar mer socialt umgänge idag. Då säger de "men vi tar med oss den bärbara högtalaren och kommer till er"... tack och lov hann pappa stoppa dem från att komma hit i alla fall.

Men, gott nytt år på er! Hoppas erat nyårsfirande blir/blev bättre än mitt (vilket nog inte är så svårslaget :angel:). I detta nu skjuts det för fullt här...
 
Är hungrig igen. Hur nu det är möjligt :crazy:
I stallet var det jättelungt :up:
Ätit massor med glass och en del bubbel.
Jinns ligger i sin korg och sover och jag ska nog gå upp på loftet för att få bättre utsikt
 
Hade varit bättre att stoppa det tidigare? Att du kunde gå iväg innan alternativt vara härda ut ångesten.
Trist att lämna under sådana omständigheter och väldigt olämpligt och oempatiskt bemötande från din fasters sida :(

Gott Nytt År ❤
 
Hade varit bättre att stoppa det tidigare? Att du kunde gå iväg innan alternativt vara härda ut ångesten.
Trist att lämna under sådana omständigheter och väldigt olämpligt och oempatiskt bemötande från din fasters sida :(

Gott Nytt År ❤
Ifall detta är till mig - tack och jo det hade det. Försökte prata och resonera med pappa. Men det gick inte. Han frågade förra veckan vad jag och min bror vill göra på nyår, min bror sa att han bryr sig inte och jag sa att jag vill vara hemma i lugn och ro. Jag trodde det var bestämt då vi pratat mer om det senare och nästan bestämt det.
Men igår ringde pappa och sa att vi ska till mina kusiner. Jag sa direkt att jag varken ville eller orkade men ingen lyssnade på mig. Frågade om jag fick vara hemma ensam då, men fick inte det heller för "det skulle ju bli en tråkig nyår".

Man kan tycka vad man vill om min faster. Själv tycker jag mycket bra om henne, oftast. Hon har nog mest svårt att förstå mig. Hon har inte gått någon autism/asperger anhörig kurs utan "bara" den för ADHD. Den gav henne mycket mer förståelse för min bror och hur han fungerar, men det hjälper ju inte riktigt mig just nu.
 
Lugnt i stallet men min farbror i en av uteboxarna hade vispat runt och var stressad. Något lugnare sen iaf. De andra var hur lugna som helst.
Ska som sagt upp tidigt imorgon.
Jinns har inte brytt sig något om smällare/fyrverkerier utan sovit hela tiden och vaknade bara för att få äta sin kvällsmat.
Betydligt mer fyrverkerier i år här än tidigare år.
 
Jag och 25-åringen har ätit god mat, kollat på film och Grevinnan och betjänten samt kollat på fyrverkerier.
Nu ska vi sova! Imorgon ska vi jobba båda två, jag 7.30-17 på en annan avdelning än min vanliga och han 8.45-18.15 på sin vanliga plats.
Gott nytt år!
 
ÖVERLEVDE femrättersmiddagen!!! HELT fantastiskt! Hade en light nära-döden-upplevelse i taxin på vägen hem... men.
Nu ligger jag i min schäslong och rosslar medan folk dansar loss i min lägenhet. Nyss dansade grannen med sällskap in i långdans till denna :rofl:

 
Gott Nytt Decenium!!

Hemkommen till fåtöljen och lite rött som nervarvning efter ett trevligt firande hos goda vänner :love:
Nästan inga smällare i deras område heller, bra för alla djur!
Tack o lov så har varken vi eller dom rädda hundar o katter, men det finns ju andra.
 
Nu ligger jag och damerna i sängen, galet trötta men nöjda med att ha spenderat kvällen hos hundvakten. Har bestämt mig för att jag under det här året verkligen ska göra mitt bästa för att umgås med personer jag mår bra av och helt strunta i alla andra. Det blir ju så mycket bättre då, förutsatt att det faktiskt går att hålla sig undan från de "dåliga"... Det blir nog en utmaning... menmen. Sova nu. Godnatt buke!
 
Just rasat i säng och inser att jag är en tant som inte pallar festa.
Alla sover och jag är så galet trött. Men både lite för övertrött och har oskön gästsäng. Hoppas kunna sova. Behövs verkligen!
Men kul kväll! 💃👍🍾
 
Gott nytt år! Vi har haft en härlig kväll och inser att vi är bortskämda med lugnet, vi hörde lite raketer från kvart i tolv till kvart över men på sånt avstånd att det lät som ett åskväder långt bort när vi var ute. Inne spelade barnen/tonåringar musik och brädspel till tjatter och skratt. Villes största bekymmer var att försöka komma så när chipspåsen som möjligt. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 677
Senast: Squie
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 594
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 092

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp