Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick två folkdräkter idag! :love: Jag älskar folkdräkter och har alltid önskat mig en, jag har sneglat på svärmors men den var alldeles för lite för mig. Men idag blev vi inringda till "vårt förhoppningsvis blivande hem" av den som har bott där som var där och fixade lite och ville ge oss en julklapp. Julklappen var härliga raggsockor men vi passade även på att gå runt och fråga en massa om huset, hon har ändå bott där sen -61 och hennes numera döda make är född där. I en garderob hängde dels en lokaldräkt och en Sverigedräkt och jag frågade varför hon inte hade tagit med sig dem. Men hon ville bli av med dem och hade tänkt skänka dem till secondhand och blev jätteglad när jag sa att jag alltid har önskat mig en dräkt. :love: Så nu skulle hon plocka ihop alla delar och så ska hon ringa mig nästa gång hon kommer så hon kan visa hur allt ska sitta och vad som hör ihop med vad.
 
Jag fick två folkdräkter idag! :love: Jag älskar folkdräkter och har alltid önskat mig en, jag har sneglat på svärmors men den var alldeles för lite för mig. Men idag blev vi inringda till "vårt förhoppningsvis blivande hem" av den som har bott där som var där och fixade lite och ville ge oss en julklapp. Julklappen var härliga raggsockor men vi passade även på att gå runt och fråga en massa om huset, hon har ändå bott där sen -61 och hennes numera döda make är född där. I en garderob hängde dels en lokaldräkt och en Sverigedräkt och jag frågade varför hon inte hade tagit med sig dem. Men hon ville bli av med dem och hade tänkt skänka dem till secondhand och blev jätteglad när jag sa att jag alltid har önskat mig en dräkt. :love: Så nu skulle hon plocka ihop alla delar och så ska hon ringa mig nästa gång hon kommer så hon kan visa hur allt ska sitta och vad som hör ihop med vad.
Vilken rolig nyårspresent!
 
Diskuterar min nyårsoutfit (mer specifikt min urringning) med en kompis:

790CD896-F874-4598-9333-BD89B889B9B4.jpeg


:cautious:

(Och detta är ingen direkt pryd person ska tilläggas 😅)
 
Proppmätt efter lite alkoholfritt nyårsbubbel, lite alkoholfri cider, helstekt svensk eko-oxfilé, gratäng, sallad, ugnsgrillade körsbärstomater, rödvinssås till middag och tre sorters glass till efterrätt. Vi har även några skålar med två olika sorters potatischips, linschips och jordnötter. Mitt nyårslöfte är att inte äta mer idag!

Ca 30 minuter efter avslutad måltid var allt sig lik, telefoner som ringer, larm och störningar men om 1 timme och ca 25 minuter är jag på väg hem och ska ta in hästarna istället. Är ledig till kl 10 i morgon så det är ljust när jag släpper ut hästarna igen. *glad*
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 686
Senast: Squie
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 594
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 094

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Årets foderstater
  • Bildtråden
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp