Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har haft smällont i huvudet hela dagen. Ligger i sängen och misstänker att grannen försöker lära sig att spela gitarr (hoppas innerligt att jag har fel, att de bara har nån musik på precis lagom volym för att jag bara ska höra delar av den...).
 
Jag sitter på jobbet och har lite dåligt samvete för att jag sov hela dagen, trots att jag jobbat och ska jobba en natt till. Min sambo fick ta hand om alla djuren inkl hästarna. Det var oschysst, även om det inte händer så ofta.
 
Min morbror har väldigt roligt åt en viss julklapp min mamma köpte. Tanken var god, men det blev lite fel. Detta blir så klart roligare om man känner min släkt, men kort beskrivet kan man säga att min mamma inte minns siffror. Alls. Inte är förtjust i teknik och hon har verkligen inte någon koll på vad som är det senaste. Min morbror däremot är totala motsatsen.

Jag är överförtjust i blått så mamma tänkte att hon skulle köpa ett blått mobilskal åt mig. So far, so good. Hon tänkte att hon har kommit på den bästa extrapresenten och att den dessutom är användbar dagligen är ju bara ett plus.
Direkt när jag såg var det var i paketet, så såg hon på mitt ansikte att något var fel. För som sagt, det blev lite fel. Skalet är nämligen till fel modell jag har även ett exakt likadant skal sedan innan :D

Jag menar inte att vara otacksam, tänker att det är tanken som räknas och jag hade inte önskat mig något mer än en blå reflexväst (den lyckades hon pricka in perfekt!) så jag räknade liksom inte med något mer. Det är bara det att detta är så himla typiskt henne, att inte riktigt ha full koll på siffror och modeller. Vilket ibland gör det lite tokigt och vi alla (inklusive hon själv) tycker att det är jätteroligt i efterhand :p Min morbror tycker att jag ska spara skalet och slå in det till henne i födelsedagspresent som ett minne, eftersom det passar till hennes mobil :rofl:
 
Har en sur katt... Hon ansåg att den nybäddade sängen var endast för henne och inte matte... :cautious:
Här är det snarare tvärt om, likaså hos mamma, här ska man gå och lägga sig så de kan krypa ner. Nu är det ju bara lille Pip så jag ryms, men med Tjalle låg jag ofta upptryckt mot väggen eller på kanten, med fyra knuffade de runt mig i sängen och stal täcket hela tiden. Med två täcken fick jag ha ett om jag bytte snabbt. :D :heart
 
Funderar på om jag ska köra till Ikea imorgon och köpa lite korgar för att så att säga slutföra organiserandet. Eller om jag ska skita i det, lär ju inte vara ensam 🙀
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 675
Senast: Squie
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 589
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 070

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp