Vad gör vi? Del CXI (111)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ingen sömn alls :arghh: Varför måste folk väsnas som idiotier? Vår lägenhet ligger i söderläge och det blir typ 100 grader i den just nu så vi måste ha öppet på nätterna. Fattar att vi bor i stan men alltså måste alla fyllebultar dra förbi här och bröla och woooa och vråla nätterna långa. Vuxna människor liksom, kom igen. På det folk som lägger sig på tutan på Norr Mälarstrand hur mycket trafik kan det vara på nätterna?! Stängde en stund men badade snabbt i svett. Blir till att köpa öronproppar idag.. Fläktar är beställda redan men kommer först om några dagar.
 
Stressad så att jag bara vill gråta i ren panik, jag orkar inte mer nu. Andas djupt. Nu ska jag fara till verkstan med bilen och om de håller tiden som utlovat är det ingen idé för mig att ta mig hem (pga promenad till stationen från verkstan tar det drygt 1,5h att ta mig hem därifrån, trots att det är ca 1,5mil dit hemifrån...) så har stoppat ett gäng hästtidningar som jag köpt för länge sen men inte läst i väskan. Tänkte gå iväg och sätta mig nånstans ute i väntan.
 
Fixade en smoothie jag drack innan jag tog en morgonpromenad, blää. Redan före 7 varmt och kvalmigt. Nu är det strax frukostdags, sen göra mej klar och åka till VC; träffa rehabskoordinatorn.
 
Den väger bly :p
Ligger ute nu. Perfekt temperatur just nu. Sängen känns ok. Sist jag sov här värkte kroppen mer på morgonen. Därför måste sängen vara mjuk (överdrivet enligt vissa) men märker verkligen stor skillnad om jag sovit borta i hårda sängar.

Tror att jag har en madrass nånstans som inte används.
Verkar ha lyckats hålla insekter borta bra med men däremot behövs lite tjockare tyg för att få bort lite av morgonljuset.
Lite av ett pilotprojekt detta :)
Låter jättemysigt :love: Så länge myggen och knotten håller sig borta alltså :cautious:
 
Gäsp! Jag har sovit dåligt hela veckan pga stress och förväntan inför hyreslägenheten men nu börjar kroppen krascha lite då den inser att den behöver sömn trots allt.
Men jag måste gå och jobba 😅
 
Okej... Vi fick coronatester av företaget för svindyra pengar, för att lärarna skrek högt om det.
Kostade tydligen tusentals kronor, om jag inte minns fel kanske runt 70 tusen.

Nu vill ingen lärare testa sig helt plötsligt? "näää jag har inte varit sjuk på två år så jag kan omöjligen ha haft corona" :arghh:
Men varför skrek de om att de ville bli testade innan skolan öppnade igen då? :banghead:

Jag tror att 99% av de som jobbar här inte fattar att det är skattepengar de slösar bort när de gör diverse onödiga korkade saker. :rage:
 
Avfrostar frysen och känner att jag gör en stor insats, trots att det mest handlar om att hälla bort smältvatten allteftersom.

Det var ett tag sedan nu så det har bildats en hel del is. Den sista påsen frysta kanelbullar ligger i kylen i väntan på möjlig uppätning under dagen.

Kissarna är fascinerande och särskilt Knubbis-kisse vakta frysen nogsamt och lyssnar på varje litet isknaster. Spänningen när det börjar lossna bitar som ramlar ned med brak går inte att tänka sig. :D
 
Okej... Vi fick coronatester av företaget för svindyra pengar, för att lärarna skrek högt om det.
Kostade tydligen tusentals kronor, om jag inte minns fel kanske runt 70 tusen.

Nu vill ingen lärare testa sig helt plötsligt? "näää jag har inte varit sjuk på två år så jag kan omöjligen ha haft corona" :arghh:
Men varför skrek de om att de ville bli testade innan skolan öppnade igen då? :banghead:

Jag tror att 99% av de som jobbar här inte fattar att det är skattepengar de slösar bort när de gör diverse onödiga korkade saker. :rage:

:banghead: :mad: :rage: sammanfattar det hela rätt bra :grin:
 
Okej... Vi fick coronatester av företaget för svindyra pengar, för att lärarna skrek högt om det.
Kostade tydligen tusentals kronor, om jag inte minns fel kanske runt 70 tusen.

Nu vill ingen lärare testa sig helt plötsligt? "näää jag har inte varit sjuk på två år så jag kan omöjligen ha haft corona" :arghh:
Men varför skrek de om att de ville bli testade innan skolan öppnade igen då? :banghead:

Jag tror att 99% av de som jobbar här inte fattar att det är skattepengar de slösar bort när de gör diverse onödiga korkade saker. :rage:


Vi hade precis samma diskussion på jobbet innan ferien... Många ville att AG skulle köpa in tester och frågan var uppe både fackligt via önskemål från medlem, i ledningsgruppen och via skyddsombud via samma önskemål.

Samtidigt är det en dyr satsning med osäkert resultat, så ledningen säger nej till att testa hela kollegiet. Vi får väl se om frågan kommer upp igen i aug, men jag kan inte riktigt se värdet i masstestning av den pedagogiska personalen - särskilt om testerna inte är säkra och vi inte ens vet om antikroppar verkligen garanterar immunitet.
 
Nu blev jag ännu mer förbannad.

Satt och snickesnackade med städaren, som börjar bli himla bra på svenska nu :up: Vi har haft lite problem med att det som står i städavtalet inte blir gjort. Inte städarnas fel utan det är deras chef som helt enkelt inte talat om exakt vad de förväntas göra och dessutom snålat på arbetskraft (de hade behövt vara en till för att få ihop det).
Vi klagade, som man bör, till chefen över att vissa saker som står i avtalet inte gjorts.

Nu berättade städaren att chefen helt sonika skällt ut dem, och gett dem en extra lista på de grejer de förväntas göra. Chefen har inte tagit in fler städare, utan de befintliga har jobbat 3 timmar extra varje dag. Utan att få betalt. :rage:

Eftersom det är helt jäkla oacceptabelt kommer jag berätta detta för min chef. Men även berätta att han nog måste vara rätt smart när han fixar åtgärder, för jag är rädd att den där chefen skäller ännu mer eller sparkar städarna. Ska bara lugna mig lite först 🙄

Har på eget bevåg bestämt med städaren att vi sätter oss ner om en kvart eller så när hen är klar och kollar igenom avtalet så kan jag säga vad de kan maska lite på så att de inte behöver jobba övertid 3 timmar utan betalt. Får ont i magen bara jag tänker på det.
 
Vi hade precis samma diskussion på jobbet innan ferien... Många ville att AG skulle köpa in tester och frågan var uppe både fackligt via önskemål från medlem, i ledningsgruppen och via skyddsombud via samma önskemål.

Samtidigt är det en dyr satsning med osäkert resultat, så ledningen säger nej till att testa hela kollegiet. Vi får väl se om frågan kommer upp igen i aug, men jag kan inte riktigt se värdet i masstestning av den pedagogiska personalen - särskilt om testerna inte är säkra och vi inte ens vet om antikroppar verkligen garanterar immunitet.
Jag tycker inte heller att det är jättenödvändigt, men iom att alla uttryckte en stor osäkerhet och orolighet, tyckte jag det var schysst att erbjuda som en liten comfort pillow.
Men nej, nu när vi får duger det inte. Blir så himla trött!
 
Nu blev jag ännu mer förbannad.

Satt och snickesnackade med städaren, som börjar bli himla bra på svenska nu :up: Vi har haft lite problem med att det som står i städavtalet inte blir gjort. Inte städarnas fel utan det är deras chef som helt enkelt inte talat om exakt vad de förväntas göra och dessutom snålat på arbetskraft (de hade behövt vara en till för att få ihop det).
Vi klagade, som man bör, till chefen över att vissa saker som står i avtalet inte gjorts.

Nu berättade städaren att chefen helt sonika skällt ut dem, och gett dem en extra lista på de grejer de förväntas göra. Chefen har inte tagit in fler städare, utan de befintliga har jobbat 3 timmar extra varje dag. Utan att få betalt. :rage:

Eftersom det är helt jäkla oacceptabelt kommer jag berätta detta för min chef. Men även berätta att han nog måste vara rätt smart när han fixar åtgärder, för jag är rädd att den där chefen skäller ännu mer eller sparkar städarna. Ska bara lugna mig lite först 🙄

Har på eget bevåg bestämt med städaren att vi sätter oss ner om en kvart eller så när hen är klar och kollar igenom avtalet så kan jag säga vad de kan maska lite på så att de inte behöver jobba övertid 3 timmar utan betalt. Får ont i magen bara jag tänker på det.
Men den där arbetsplatsen låter ju helt sanslös på alla håll och kanter :mad: Vad är det för städbolag Nog för att jag ibland kan jobba över 5-10 minuter gratis för att hjälpa en kund eller kollega men tre timmar :eek:
 
Men den där arbetsplatsen låter ju helt sanslös på alla håll och kanter :mad: Vad är det för städbolag Nog för att jag ibland kan jobba över 5-10 minuter gratis för att hjälpa en kund eller kollega men tre timmar :eek:
Tror vårt kontrakt med städbolaget tar slut i vinter. Kommer förmodligen rekommendera att man hittar ett annat då till min chef, de här har bara krånglat från första början.
De som städar är underbara! Men företaget verkar ruttet.
 
Vaknade och kände mig utvilad men sen blev jag toktrött igen. :cautious: Nåja ingen risk att kunna ta någon vila, jag ska visst jaga mina tidigare kollegor och försöka få dem att skriva på papper. De har så enormt bra framförhållning min kära make och hans kusiner. Papperna måste vara påskrivna tills i morgon och idag bad de om hjälp. :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 089
Senast: Rie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 918
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Han somnade in i förrgår bara, min älskade älskade Beauceron Reeko. Han skulle precis fylla 13, hade problem med jättesvag bakkärra...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
11 884
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 404
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp