Nu blev jag ännu mer förbannad.
Satt och snickesnackade med städaren, som börjar bli himla bra på svenska nu
Vi har haft lite problem med att det som står i städavtalet inte blir gjort. Inte städarnas fel utan det är deras chef som helt enkelt inte talat om exakt vad de förväntas göra och dessutom snålat på arbetskraft (de hade behövt vara en till för att få ihop det).
Vi klagade, som man bör, till chefen över att vissa saker som står i avtalet inte gjorts.
Nu berättade städaren att chefen helt sonika skällt ut dem, och gett dem en extra lista på de grejer de förväntas göra. Chefen har inte tagit in fler städare, utan de befintliga har jobbat 3 timmar extra varje dag. Utan att få betalt.
Eftersom det är helt jäkla oacceptabelt kommer jag berätta detta för min chef. Men även berätta att han nog måste vara rätt smart när han fixar åtgärder, för jag är rädd att den där chefen skäller ännu mer eller sparkar städarna. Ska bara lugna mig lite först
Har på eget bevåg bestämt med städaren att vi sätter oss ner om en kvart eller så när hen är klar och kollar igenom avtalet så kan jag säga vad de kan maska lite på så att de inte behöver jobba övertid 3 timmar utan betalt. Får ont i magen bara jag tänker på det.