Vad gör vi? Del CXI (111)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte städarnas fel utan det är deras chef som helt enkelt inte talat om exakt vad de förväntas göra och dessutom snålat på arbetskraft (de hade behövt vara en till för att få ihop det).

Chefen har inte tagit in fler städare.

Jag har klippt friskt här, men just detta är (enligt intrycket som jag fått) inte helt ovanligt i branschen. Att jobb som tar 5h bara får ta 2h *hugger siffror ur luften*. :(
 
Är hemma med bilen. Har ätit lite och överväger att sova en stund. Måste se till att hinna med disken innan jag ska åka till veterinären med katten, det är mycket nu och när vi kommer hem blir det nog städning resten av kvällen.
 
Sov till kl 10 idag.
Känns konstigt att ha en ledig dag på en torsdag. Haft tisdagar nu i drygt 3 år
Men det blir bättre så.
Ledig torsdag innan jobbhelg, ledigt tisdag efter jobbhelg. Så max 4 jobbdar i sträck. Inte 6 dar som förrut
Ska gå iväg till Apoteket och hämta mina påsar. Kanske äta lunch på bibblan
Har 28 grader utanför köksfönstret nu...
 
Nyss kommit hem efter att ha kollat tänderna på storhästen, dem såg bra ut :)
Han raspade lite men tyckte hon såg fin ut i munnen.

Ocv så väntar jag på att min mamma, som åkt till jobbet, ska skriva att hovslagaren skrivit så ska jag cykla till stallet. Islandshästen ska verkas och shettisen skos, men jag ska se om han kan titta på travarens fötter med (förhoppningsvis utan att behöva göra något).

Jag har inte träningsvärk, men det är varmt så ser inte fram emot att cykla :wtf:

Ska även skicka mått på en sadel, ska bara komma på vart jag ska mäta :angel:
 
Intressant, citymails chaufför är tydligen även rallyförare och försöker göra två saker samtidigt, jag vet inte om jag uppskattar att han tränar på snäva svängar i hög fart på vår gård när han vänder. :meh:

Jag har även terroriserat några lokalpolitiker, nej jag var rätt snäll men jag frågade om jag kunde erbjuda mina tjänster och lappa bilar åt dem eftersom de inte verkar ha någon personal till det. Jag kan klara mig på 20% av bötesbeloppet. :idea: 700 kr/bil och det är minst 20 bilar som är felplacerade dagligen. Med tanke på att det tar max någon timme att gå över bilarna så känns det som en bra inkomst. Men de ville visst ta det med sina tjänstemän. ;)
 
Är nu i stallet och väntar på hovslagaren. Ska nog ta in shettisen nu, men funderar på om jag ska låta storhästen stå inne eller inte. Nu står hon inne då hon inte fick äta på 45 minuter, och verkar lugn. Men vet inte vad som blir enklast med islandshästen :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 089
Senast: Rie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 918
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Han somnade in i förrgår bara, min älskade älskade Beauceron Reeko. Han skulle precis fylla 13, hade problem med jättesvag bakkärra...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
11 883
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 404
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp