Vad gör vi? Del CXI (111)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ingen sömn alls :arghh: Varför måste folk väsnas som idiotier? Vår lägenhet ligger i söderläge och det blir typ 100 grader i den just nu så vi måste ha öppet på nätterna. Fattar att vi bor i stan men alltså måste alla fyllebultar dra förbi här och bröla och woooa och vråla nätterna långa. Vuxna människor liksom, kom igen. På det folk som lägger sig på tutan på Norr Mälarstrand hur mycket trafik kan det vara på nätterna?! Stängde en stund men badade snabbt i svett. Blir till att köpa öronproppar idag.. Fläktar är beställda redan men kommer först om några dagar.

Om inte öronproppar stänger ute nog så kan jag rekommendera att sova med lugn musik i mobillurarna. Jag brukar välja något klipp på youtube som är ca 8-10 timmar långt.
 
Idag Skummeslöv
IMG_20200625_140521.webp
 
Så trött i värmen! 🥵

Halvligger i soffan med ett glas kall saft och skulle gäääärna vilja blunda lite... Men jag är rädd att jag skulle hitta ettåringen hängandes från takkronan (hände i morse... O_o) eller uppklättrad på diskbänken om jag tittar bort en sekund 😅

Ska iväg och träna med hästen om en stund också, ångrar att vi bokade så tidigt på eftermiddagen, jag kommer smälta bort ju!
 
Har bokat in Anticimex på fredag förmiddag, hoppas innerligt att de sprayar lägenheten igen så att jag får iaf några veckors förstärkning. Har sett (och dödat, och fångat) vuxna klädesmalar hemma de sista veckorna. Städar som en galning. Ska ringa hyresvärden imorgon och försöka förmå dem till att vidta åtgärder så att grannarna reagerar och ringer Anticimex de också - kundtjänst håller med mig om att det låter troligast att fler i huset har dem och så sprider de sig, och att de då också behöver åtgärder. Jag hittar ingen härd/larver och många av de fjärilar som jag sett nu har befunnit sig i badrummet. Suck. Jag är slutkörd..
Hyresvärden är skyldig att åtgärda skadedjur. Hoppas du inte betalar Anticimex själv för det ska du inte göra.
 
Sov till kl 10 idag.
Känns konstigt att ha en ledig dag på en torsdag. Haft tisdagar nu i drygt 3 år
Men det blir bättre så.
Ledig torsdag innan jobbhelg, ledigt tisdag efter jobbhelg. Så max 4 jobbdar i sträck. Inte 6 dar som förrut
Ska gå iväg till Apoteket och hämta mina påsar. Kanske äta lunch på bibblan
Har 28 grader utanför köksfönstret nu...
Blev lunch på nya restuarangen .Bibblans cafe hade sommarstängt
 
Så trött i värmen! 🥵

Halvligger i soffan med ett glas kall saft och skulle gäääärna vilja blunda lite... Men jag är rädd att jag skulle hitta ettåringen hängandes från takkronan (hände i morse... O_o) eller uppklättrad på diskbänken om jag tittar bort en sekund 😅

Ska iväg och träna med hästen om en stund också, ångrar att vi bokade så tidigt på eftermiddagen, jag kommer smälta bort ju!
Jag och hästen träna vid halv fem igår och hästen var väldigt fin i värmen :love:
 
Sitter i stallet och alla hästarna står i varsin box. Borstat alla så nu kommer dem väl rulla sig :banghead:

Det verkar som att det skulle ta ganska lång tid innan hovslagaren kommer, och det är för varmt för att göra något. Islandshästen behöver gå en halvtimme, men det vill jag inte göra själv. Sopa stallet känns onödigt när hovslagaren ändå ska komma, och inte så lämpligt nu när alla är inne. Ska se om jag har putssaker här, men tror inte det. Kan städa sadelkammaren, kanske gör det :)
 
Aldrig tänkt på. Men med tanke på att det ska vara fortsatt väldigt varmt så kommer vi ju behöva dricka vatten oavsett. Öl dricker jag mest för att det är gott :D
Tänkte väl mest utifrån mig själv :laugh:
När jag dricker något med alkohol i så tycker jag att det är så torrt att det inte funkar som törstsläckare. Alltså t.o.m läsk fungerar bättre, och läsk är ju inte en så bra törstsläckare egentligen.
 
Hyresvärden är skyldig att åtgärda skadedjur. Hoppas du inte betalar Anticimex själv för det ska du inte göra.

Hyresvärden har avtal med Anticimex, som täcker sanering av fastigheten (och alltså lägenheten). Det täcker inte sanering av möbler/lösöre, dock, så jag hoppas verkligen att malen inte går på sängen eller katternas klösmöbler (dammsuger dem också, självklart). Det gjorde de inte sist, men då hade de tillgång till kläder etc att flytta in i.. Men nej, jag betalar inte Anticimex. Bokar själv, men räkningen går inte till mig.

Däremot får jag ju göra allt jobb med att städa som en galning (det har gått över ett år nu..och de senaste veckorna städar jag varje dag - det tar massor med tid..), ta ledigt från jobbet för att passa Anticimex, fixa sovplats på annat håll när de ska komma (jag har katt och de får inte vara i lägenheten medan medlet härdar, vilket tar ett dygn), och leva med ångesten..
Och betala allt extra som blir (en jävla massa dammsugarpåsar, mycket större slitage på dammsugaren, bytte ut garderoben mot täta plastlådor, mycket mer tvättmedel eftersom jag tvättar oftare osv). Det är minst sagt knäckande att jag riskerar ett nytt angrepp (dvs att de etablerar sig genom att lägga ägg..), trots alla åtgärder som jag ständigt gör..jag vill verkligen inte ha skadedjur hemma, även om de inte sprider några smittor. Jag har blivit ännu sämre i utmattningen av det här nu, det blir förstås inte bättre av att min ena katt är dålig och mycket på jobbet osv osv.

Pratade med hv idag och de ska skriva nåt brev med information och skicka ut till de boende i porten. Med förhoppning om att även grannarna ska städa och hålla koll och ringa Anticimex om de ser fjärilar.

End of långt gnäll..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 089
Senast: Rie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 918
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Han somnade in i förrgår bara, min älskade älskade Beauceron Reeko. Han skulle precis fylla 13, hade problem med jättesvag bakkärra...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
11 883
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 404
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp