Blev sugen på zabaione till jordgubbarna... men är osäker på tillgången till starkvin. Jag har visserligen men det är lite för dyrt för att hälla i något sådant...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fy vad jobbigt det låter. Undrar om hemförsäkringen täcker det som inte hv står för(?)Hyresvärden har avtal med Anticimex, som täcker sanering av fastigheten (och alltså lägenheten). Det täcker inte sanering av möbler/lösöre, dock, så jag hoppas verkligen att malen inte går på sängen eller katternas klösmöbler (dammsuger dem också, självklart). Det gjorde de inte sist, men då hade de tillgång till kläder etc att flytta in i.. Men nej, jag betalar inte Anticimex. Bokar själv, men räkningen går inte till mig.
Däremot får jag ju göra allt jobb med att städa som en galning (det har gått över ett år nu..och de senaste veckorna städar jag varje dag - det tar massor med tid..), ta ledigt från jobbet för att passa Anticimex, fixa sovplats på annat håll när de ska komma (jag har katt och de får inte vara i lägenheten medan medlet härdar, vilket tar ett dygn), och leva med ångesten..
Och betala allt extra som blir (en jävla massa dammsugarpåsar, mycket större slitage på dammsugaren, bytte ut garderoben mot täta plastlådor, mycket mer tvättmedel eftersom jag tvättar oftare osv). Det är minst sagt knäckande att jag riskerar ett nytt angrepp (dvs att de etablerar sig genom att lägga ägg..), trots alla åtgärder som jag ständigt gör..jag vill verkligen inte ha skadedjur hemma, även om de inte sprider några smittor. Jag har blivit ännu sämre i utmattningen av det här nu, det blir förstås inte bättre av att min ena katt är dålig och mycket på jobbet osv osv.
Pratade med hv idag och de ska skriva nåt brev med information och skicka ut till de boende i porten. Med förhoppning om att även grannarna ska städa och hålla koll och ringa Anticimex om de ser fjärilar.
End of långt gnäll..
Öl och gott kan aldrig förekomma i samma mening.
Jodå. Jag har sökt för reseersättning ett par gånger men man får ju rätt fjantiga summor. Typ 20 kronor. Taxi hade varit en bra idéKan man inte få reseersättning när sånt sker?
Jag vet inte om du bor i Sthlm med iaf för några år sedan kunde man ju få taxi etc bekostat om man skulle bli mer än x antal minuter sen pga förseningar i SLs trafik.
Man kan ta taxi.Jodå. Jag har sökt för reseersättning ett par gånger men man får ju rätt fjantiga summor. Typ 20 kronor. Taxi hade varit en bra idé
Jodå. Jag har sökt för reseersättning ett par gånger men man får ju rätt fjantiga summor. Typ 20 kronor. Taxi hade varit en bra idé
Fy vad jobbigt det låter. Undrar om hemförsäkringen täcker det som inte hv står för(?)
Tur att någon har kollDet är inga problem att skriva efternamnet först.
Jag har precis betalat lite räkningar och det var blandade skurar på adressen, och ja - från vården står efternamnet först (hade en sån räkning nu).