Vad gör vi? Del CXI (111)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är hemma med bilen. Har ätit lite och överväger att sova en stund. Måste se till att hinna med disken innan jag ska åka till veterinären med katten, det är mycket nu och när vi kommer hem blir det nog städning resten av kvällen.

Mission failed, jag slocknade och vaknade när det var dags att åka.. Bra där. Nu hemma igen, ska posta paket och köpa Coca-Cola för att hålla mig uppe, sen diska och städa utav bara faen (behöver städa ur skåp/platsbyggda garderober som jag har till annat, inför morgondagen..).
 
Blev attackerad av svenska jordgubbar på ICA Maxi i Borlänge... 299kr för en hel låda O_o :up:

Dvs jag vet vad jag ska göra i värmen... :cautious:
!!! Använd detta recept !!!
Basilika och limemarinerade gubbar

1 l jordgubbar
2 lime
1/2 dl hackad basilika
1/2 dl socker

5 äggulor
1 dl socker
1 msk vaniljsocker
5 dl grädde

Dela gubbar. Blanda rivet limeskal med socker. Lägg det på gubbarna och pressa över saften. Tillsätt basilika och vänd runt.

Vispa gulor och socker poröst. Vispa grädden lätt och vänd ned i äggsmeten.

Vansinnigt gott 🤤
 
Hmm... Blir posten arg om man skriver efternamnet före förnamnet?
Försöker lösa jordens alla problem :D
Nej, det blir de inte. Står det inte så på kuvert från vården?

Blir osäker nu trots att jag jobbar där själv O_o :rofl:
Det är inga problem att skriva efternamnet först.
Jag har precis betalat lite räkningar och det var blandade skurar på adressen, och ja - från vården står efternamnet först (hade en sån räkning nu).
 
Intressant, citymails chaufför är tydligen även rallyförare och försöker göra två saker samtidigt, jag vet inte om jag uppskattar att han tränar på snäva svängar i hög fart på vår gård när han vänder. :meh:

Jag har även terroriserat några lokalpolitiker, nej jag var rätt snäll men jag frågade om jag kunde erbjuda mina tjänster och lappa bilar åt dem eftersom de inte verkar ha någon personal till det. Jag kan klara mig på 20% av bötesbeloppet. :idea: 700 kr/bil och det är minst 20 bilar som är felplacerade dagligen. Med tanke på att det tar max någon timme att gå över bilarna så känns det som en bra inkomst. Men de ville visst ta det med sina tjänstemän. ;)

De som inte har grindar vid sina infarter, staller ofta ut stora koner ... ett par pa varje sida av infarten och ett par i mitten sa att de sjalva maste ga ut och flytta en kon for att kora in, och stalla tillbaka nar de passerat. Men det ar det definitivt vart for att kunna komma in pa sin egen infart, och hindra andra att komma in och vanda.
 
De som inte har grindar vid sina infarter, staller ofta ut stora koner ... ett par pa varje sida av infarten och ett par i mitten sa att de sjalva maste ga ut och flytta en kon for att kora in, och stalla tillbaka nar de passerat. Men det ar det definitivt vart for att kunna komma in pa sin egen infart, och hindra andra att komma in och vanda.
Det lutar åt det, å andra sidan vill jag att sopbilen åker ner och tömmer tunnorna. Men man skulle kunna ha öppet den dag de kommer.
 
Är i färd med att traska hem pga tunnelbanan trasig. 8 kilometer, trampa trampa.
Får handla något att dricka snart. Det är varmt. Tur att jag har fin, luftig och sval klänning :up:

Kan man inte få reseersättning när sånt sker?
Jag vet inte om du bor i Sthlm med iaf för några år sedan kunde man ju få taxi etc bekostat om man skulle bli mer än x antal minuter sen pga förseningar i SLs trafik.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 089
Senast: Rie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 918
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Han somnade in i förrgår bara, min älskade älskade Beauceron Reeko. Han skulle precis fylla 13, hade problem med jättesvag bakkärra...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
11 882
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 404
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp