Bekväm BH

sthu

Trådstartare
Ja, den eviga stora frågan. Finns det nån bekväm BH?
Jag har dagen till ära fått på mig en vanlig t-shirtbh från Lindex. Den skaver i sidorna. Ska vara rätt storlek enligt mätning, men förmodligen är det fel modell för mig.

Föredrar egentligen bygellöst, men gillar inte att dra över huvudet. Vill dessutom gärna ha formpressade kupor. Och allra helst brottarrygg och frontknäppning.

Jag har provat gå till en "riktig" butik och prova ut bh. Katastrof! Biträdet tog fram den mest pushiga push up jag sett och tyckte det var bra med det. Den satt inte heller bra och blev obekväm efter nån timme.

Hur sjutton gör man för att hitta en bra, bekväm BH?
 
Ja, den eviga stora frågan. Finns det nån bekväm BH?
Jag har dagen till ära fått på mig en vanlig t-shirtbh från Lindex. Den skaver i sidorna. Ska vara rätt storlek enligt mätning, men förmodligen är det fel modell för mig.

Föredrar egentligen bygellöst, men gillar inte att dra över huvudet. Vill dessutom gärna ha formpressade kupor. Och allra helst brottarrygg och frontknäppning.

Jag har provat gå till en "riktig" butik och prova ut bh. Katastrof! Biträdet tog fram den mest pushiga push up jag sett och tyckte det var bra med det. Den satt inte heller bra och blev obekväm efter nån timme.

Hur sjutton gör man för att hitta en bra, bekväm BH?
En annan "riktigt" butik kanske? Jag har köpt alla de bhar jag faktiskt anser bekväma i en liten butik i stan. Senast stod jag i över 1,5 timmar provrummet medan affärsinnehavaren gick och hämtade drygt 10 olika modeller och gick därifrån med tre nya bh:ar. Utöver storlek är det ju även passform på kupor, sidostöd, axelband, etc etc som måste funka så det låter som att du hade otur med din butik.

Hittar man sin modell eller märke kan man ju beställa på nätet när man behöver förnya sig, om det är långt till ställe med bra utbud. Jag använder bara ett märke nuförtiden för det är inte lönt att köpa andra för min del.
 
En annan "riktigt" butik kanske? Jag har köpt alla de bhar jag faktiskt anser bekväma i en liten butik i stan. Senast stod jag i över 1,5 timmar provrummet medan affärsinnehavaren gick och hämtade drygt 10 olika modeller och gick därifrån med tre nya bh:ar. Utöver storlek är det ju även passform på kupor, sidostöd, axelband, etc etc som måste funka så det låter som att du hade otur med din butik.

Hittar man sin modell eller märke kan man ju beställa på nätet när man behöver förnya sig, om det är långt till ställe med brai på utbud. Jag använder bara ett märke nuförtiden för det är inte lönt att köpa andra för min del.
Det finns ingen annan butik inom tio mils avstånd (enkel väg).
Mitt största problem är att bhn kan sitta bra i provrummet, men efter någon timme skaver det ändå. Kan ju inte gärna gå runt med den på i butiken i några timmar..
 
Det finns bygellösa med formpressade kupor i vanliga bh-storlekar. Förvisso har jag bara sett ryggknäppt sådan, men man slipper iaf dra över huvudet och kan få betydligt bättre passform också. Jag köpte själv en på Hunkemöller. Vägrar bygel-bh, push up och kan inte ha sådana som man drar över huvudet i stil med sport-bh.
 
Det finns bygellösa med formpressade kupor i vanliga bh-storlekar. Förvisso har jag bara sett ryggknäppt sådan, men man slipper iaf dra över huvudet och kan få betydligt bättre passform också. Jag köpte själv en på Hunkemöller. Vägrar bygel-bh, push up och kan inte ha sådana som man drar över huvudet i stil med sport-bh.
Jo, jag har ett par stycken. Men axelbanden är obekväma och glider ner. Jag vet att det sägs att det är fel storlek då, men i så fall är alla storlekar fel för mig..
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 887
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp