Vad gör vi? Del CXI (111)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här är det typ 20 grader så jag ligger under en filt i solstolen på altanen. Känns rätt kallt efter dagens värme 😅
Tror att det beror på bristen av sol såhär dags också, när det är 20 grader dagtid så värmer ju solen lite extra ändå.

Edit: Eller brist och brist... Det är ju ljust fortfarande! :D:love:
 
Har både hängmatta och säng med madrass ute. Men ändå inte tillräckligt bekvämt. Jag måste ha extremt mjuk säng och inga veck samt fjädrande. Gärna lite högre upp också
Åh en sån där säng som hänger uppe i luften? Typ sån här:
N1_qUxUYGPg1VexK1nyu5VT_GW6_dKkAqfOpWCnNIXRqwtvcUj-FJ0zApJ2eVnLRd3QBA_jAR2rPRtwCVOkhgyOjS9EjY858_gr0a_WL_jTDplpTnHdWw5NK1MzCFZk2XHtiA1ZszY_o7lxbo9monQuDywkr_Y8xFGFJRtPbifVnW6oS

Har för mig att någon bukare härifrån har en sådan .... kanske man kan få prova :angel:
 
Eller helt enkelt flytta ut sängen på sommaren @karamelldrottningen :D
Den väger bly :p
Ligger ute nu. Perfekt temperatur just nu. Sängen känns ok. Sist jag sov här värkte kroppen mer på morgonen. Därför måste sängen vara mjuk (överdrivet enligt vissa) men märker verkligen stor skillnad om jag sovit borta i hårda sängar.

Tror att jag har en madrass nånstans som inte används.
Verkar ha lyckats hålla insekter borta bra med men däremot behövs lite tjockare tyg för att få bort lite av morgonljuset.
Lite av ett pilotprojekt detta :)
 
Sitter för sista gången på min veranda med morgonkaffe och cigg.

Idag flyttar vi härifrån, huset vi bott i i nästan 3 år :(

Kontraktet har kommit till ett slut (huset såldes för 9 månader sedan och nya ägarna vill nu ha det själva, såklart).

Dit vi flyttar blir dock bra tills vidare. Har fått en väldigt bra deal så vi överlever :)
 
Sitter för sista gången på min veranda med morgonkaffe och cigg.

Idag flyttar vi härifrån, huset vi bott i i nästan 3 år :(

Kontraktet har kommit till ett slut (huset såldes för 9 månader sedan och nya ägarna vill nu ha det själva, såklart).

Dit vi flyttar blir dock bra tills vidare. Har fått en väldigt bra deal så vi överlever :)

Blir ni kvar på ön? Hur ser det ut med jobb för er nu?
 
Blir ni kvar på ön? Hur ser det ut med jobb för er nu?

Ja vi blir kvar på ön. Vi flyttar in på ranchen som står tom och öde.
Min (ex-) chef tog alla hästar och sitt pick och pack och flyttade i slutet av mars/ början på april och ranchen är stängd för alltid. Hästarna säljs av.

Jobbtillfällen börjar öppnas upp men pga att vi inte vet om vi ska flytta söderut eller ej än så blir det knepigt för mig att söka jobb. Även timjobb.
Sambon väntar fortf på besked om han får "det där jobbet" som vore sååå bra. Han ska ringa sin chef nu i slutet av veckan och luska lite.

I början på 2020 var planen att jobba på, spara, flytta söderut sista juni.

Sen kom viruset och jag förlorade jobbet. Han fick ett nytt jobb men det har varit till och från pga väder (utomhusjobb som inte går om det regnar). Planen var densamma dock. Men med tanken att vår buffert skulle vara mindre.
Sen kom det krypande att nästa jobb för samma chef är ett toppen-avtal på 3 månader och min sambo var utvald till det.

Då bestämde vi oss för att stanna till September eftersom jag(vi) fick tillgång till ranchhuset.

Men nu har sambon inte jobbat heller på 4 veckor pga omständigheter och väder som hans chef dealar med. Och nu vet vi inte om han är utvald längre (sist in först ut typ då andra kollegor förlorat många timmar med pga svår arbetsplatsolycka som måste utredas innan jobbet kan gå vidare).

Så där står vi nu... ska vi stanna på ranchen och bara vänta eller ska vi packa och flytta söderut, där jobb för mig är betydligt större chans.
Samtidigt om sambon skulle få nästa jobb så rent krasst då behöver inte jag jobba.

Så lite dilemma här nu.

Dessutom lär internationella gränserna vara stängda till Aus till åtminstone 2021. Ev så länge som till 2023 har jag hört. Eller tills fungerande vaccin finns.

QLD gräns är fortf stängd. Skulle öppnas snart men efter corona-spike i Victoria nu efter black lives matter-protesterna så hålls gränsen stängd.

Vi kan visserligen lämna ändå men vi får planera mer...

S där står vi nu
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 089
Senast: Rie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 918
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Han somnade in i förrgår bara, min älskade älskade Beauceron Reeko. Han skulle precis fylla 13, hade problem med jättesvag bakkärra...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
11 884
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 404
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp