Ja. Det trodde vi medTrodde grejen var att man inte skulle använda olja?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja. Det trodde vi medTrodde grejen var att man inte skulle använda olja?
Aha, så det är inte så alltså?Ja. Det trodde vi med
Hur blir det friterat utan olja? Vad använder man istället?Ja. Det trodde vi med
Hur kommer det sig?Och man behöver en stor plånbok för att betala efter att man kört på ac,det är mycket dyrare än värme.
Brukar häla typ 1-2 msk olja direkt på pommes friten. Kör med frysta.Pommes med potatis. Hur vet man när det är klart? Var ska oljan vara? Hur mycket olja?
Olja ska dock inte behövas. Men tycker det blir bättre medBrukar häla typ 1-2 msk olja direkt på pommes friten. Kör med frysta.
Nä alltså om man har vanlig potatis (som vi gjorde) så skulle man ha lite olja i. Om man däremot skulle göra typ nuggets eller köpepommes så skulle man inte behöva olja.Aha, så det är inte så alltså?
(orkar inte googla )
Okej. Vårat fel kanske var att vi gjorde med vanlig potatis? För nu blev det exakt som klyftpotatis i ugn. Färs jag har friterat vanlig potatis i vanlig fritös och då blir det jättebra.Brukar häla typ 1-2 msk olja direkt på pommes friten. Kör med frysta.
Vet inte riktigt hur det fungerar. Är någon typ av varmluft.Hur blir det friterat utan olja? Vad använder man istället?
Provade en gång med potatis och det blev som du säger klyftpotatis av det. Det ska inte behövas olja till fysta, men tycker inte att det blir någon friterat känsla utan lite extra oljaOkej. Vårat fel kanske var att vi gjorde med vanlig potatis? För nu blev det exakt som klyftpotatis i ugn. Färs jag har friterat vanlig potatis i vanlig fritös och då blir det jättebra.
Svarar mig själv här..... Visst var det sommaren 2018 som var så varm och torr? Så här såg vår elförbrukning ut för året 2018 (och i princip likadant för 2019 också), och vi körde säkerligen AC rätt mycket både dag och natt den sommaren.....Vi har en luftvärmepump och jag tycker verkligen inte att det blir särskilt dyrt alls att köra den några timmar/dygn. Beror säkerligen på temp också. Just nu är vår inställd på 22 grader. Vill inte ha för stor skillnad mellan ute och inne....
Samma här. Betydligt mindre elkostnad sommarmånaderna än vinterhalvåret.Svarar mig själv här..... Visst var det sommaren 2018 som var så varm och torr? Så här såg vår elförbrukning ut för året 2018 (och i princip likadant för 2019 också), och vi körde säkerligen AC rätt mycket både dag och natt den sommaren.....
Visa bifogad fil 53189
Pommes med potatis. Hur vet man när det är klart? Var ska oljan vara? Hur mycket olja?
Okej. Får testa med färdig pommes helt enkelt.Provade en gång med potatis och det blev som du säger klyftpotatis av det. Det ska inte behövas olja till fysta, men tycker inte att det blir någon friterat känsla utan lite extra olja