Vad gör vi? Del CXI (111)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gör Dalahästar.
IMG_20200624_161147386.webp

Ska bli tre st.
 
Nu är alla mina troll avklarade! En klippt helt och dem andra bara klippta på vissa ställen. Alla dushade och borstade. Alla har även damsugit stället och lekt självgående golvmopp :meh::rofl:
Ska egentligen klippa klor också, men det får bli sen. Nu ska jag ut med alla hundarna, men först hänga upp ett (häst-)täcke och sätta på en tvätt :)
 
Jag märker ingen skillnad alls faktiskt. Undrar om det är en myt? Jag trodde nämligen det också förut.

Rent generellt sa ar AC mycket dyrare att kora an varme. Jag tror att det ar for att ACn kraver mer el. Overallt i varlden dar vi bott stammer det. Nu har vi haft central AC och central varme pa de flesta stallen sa det kan ju bli lite annorlunda om man har mindre AC enheter.
 
Nu är alla mina troll avklarade! En klippt helt och dem andra bara klippta på vissa ställen. Alla dushade och borstade. Alla har även damsugit stället och lekt självgående golvmopp :meh::rofl:
Ska egentligen klippa klor också, men det får bli sen. Nu ska jag ut med alla hundarna, men först hänga upp ett (häst-)täcke och sätta på en tvätt :)

Vad är det för sorts vovvar?
 
Har nu gett hund och mig själv en sval dusch och sitter nu med en blöt handduk på ryggen för att bli svalare. Måste försöka få ngt jobb gjort.
Ändå glad att det inte är hästar som ska tränas idag i den här hettan! Såna dagar är kontorande grymt bra. Att slippa ha läderstövlar och hjälm och vara ute i solen alt i oisolerade ridhus som är som bastu hela dagen. Nice! :cool:

Insåg också nu att det är jävligt tur att jag inte jobbar på kontor med fler folk iom att jag sitter i bikini. Casual friday släng dig i väggen liksom! :laugh:
 
Rent generellt sa ar AC mycket dyrare att kora an varme. Jag tror att det ar for att ACn kraver mer el. Overallt i varlden dar vi bott stammer det. Nu har vi haft central AC och central varme pa de flesta stallen sa det kan ju bli lite annorlunda om man har mindre AC enheter.
Vi har en luftvärmepump och jag tycker verkligen inte att det blir särskilt dyrt alls att köra den några timmar/dygn. Beror säkerligen på temp också. Just nu är vår inställd på 22 grader. Vill inte ha för stor skillnad mellan ute och inne.... :)
 
Jag känner ett par där mannen är rätt extrem i att gilla farliga och galna saker. Han kunde på allvar känna att det vore spännande med en naturkatastrof tex. "Fatta vilket riktigt jävla äventyyyr!".
När fruns bil kärvade och hon skulle försöka ta sig ut till deras hus mitt ute i ingenstans ensam en vinterkväll ringde hon för att be honom komma om bilen nu sa upp sig helt.
Han hade för ovanlighetens skull tagit någon öl eller 2 och kunde inte köra. Hans standardsvar då baserat på hur han själv ser saker var:
"Se det som ett litet äventyr!".
Inte poppis direkt..

Det kör jag jämt nu med sambon. Han fastnade i köer i Sthlm nu. Tålamod zero.. Lär sitta när någon h extra.
Jag sa "Se det som ett litet äventyr!". :laugh:
 
Testar våran air fryer för första gången. Lite läskigt för jag har ingen aning om hur man gör. Tycker bruksanvisningen var lite dålig.

Den vi har är supersimpel! Vad ska du göra?

Vi brukar bara hälla ner vad vi ska köra i den i en bunke med olja och kryddor och röra runt lite så allt får jämn fördelning av olja/krydda. Och sen in i maskinen och röra runt ibland.
 
Nu sitter jag ner. Puh!
Kom hem och Jinns sitter mitt på gårdsplan och vägrar flytta på sig när jag kommer med bilen så fick parkera lite konstigt.
Hon har nu fått mat och verkar nöjd sålångt.
Kollade sedan till lite snabbt i stallet. Många inne just nu då det är så varmt. (De flesta får gå ut ikväll sen igen).
Slängde mig sedan i duschen lite snabbt och nu kan jag andas ut lite.

Edit: kan tillägga att hon smet ut PRECIS när jag skulle åka (såklart) :cool:
Vad göra?! Några timmar borde hon överleva själv får man hoppas :laugh:
Hon har en skäl/kanna i stallet hon dricker ifrån. Men la ut Professorns gamla vattenskål utanför dörren försäkerhets skull.
 
Alltså jag får inte ihop smakerna i munnen, sparris + glass, är det verkligen gott :cautious:
Jag gillar ju både sparris och glass, men... 🤔
Gillar också sparris och glass. Var mycket skeptisk först, och visst, det är inte direkt Ben&Jerry. Men så är det inte sån typ av glass heller.
Har beslutat mig för att jag gillar den så där efter 6-7 gånger. Den är annorlunda, och väldigt läskande.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 089
Senast: Rie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 921
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Han somnade in i förrgår bara, min älskade älskade Beauceron Reeko. Han skulle precis fylla 13, hade problem med jättesvag bakkärra...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
11 884
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 404
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp