Vad gör vi? Del CXI (111)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag älskar när det är så varmt att man kan ha fönstret vidöppet till sent 😍
20200624_195709.webp

Och så doftar det så himla gott :love::love:
 
En sak man kan göra är att leta fram gemburkar och sätta ihop gemen till en kedja. :angel:
Det gjorde jag när jag hade tråkigt på en praktikplats.
Vi har många gem på kontoret. Jag har ingen gemburk, men en hel hög med gem som jag fått av enhetschefen. Nu vet jag vad jag ska göra imorgon
/godisklubba, 3 år
Men det är ju ett fantastiskt bus! Mvh/Scata 5 år :p
Min morbror, då 46 år, tyckte att det var livet att trycka på ALLA knapparna i hissen när man gick ur hissen. 6 våningar + entreplan + 2 källare. Sen att mormor 99% av gångerna stog uppe och var den som väntade på hissen :rofl: :angel:
 
Känner mig rätt färdig, men ena köksbänken är nu på plats och vi har el överallt i huset. Källaren är fortfarande lite diskutabel men elektrikern pekade ut vilka uttag vi kan använda. Det får bli hösten projekt att reda ut, det är kablar åt alla håll och kanter och mycket märkliga dragningar. Han har kopplat bort de som var farliga rent ut sagt och gjort lite provisoriska lösningar på några ställen.

Men nu är parabolen på plats och tvn fungerar! Stackars installatör, han var helt slut i värmen! Jag har även fått lite ordning på skåpet med matlådor!
 
Vi är så himla smidiga. Vi tittade på en lägenhet tidigare idag (ska eventuellt flytta igen).

Mamman och ena sonen i familjen som bor där nu satt på balkongen som är ut mot parkeringen. Nere på parkeringen säger pappas tjej till pappa tydligt "det var en himla sunkig lägenhet, där vill jag absolut aldrig bo, ser ju ut som att någon dött" och pappas svarar "ja och en himla dålig planlösning!". Jag påpekade att de kan höra oss och pappa bara "men så illa var det inte".

Det är dessutom min brors kompis familj som bor där nu, hoppas innerligt att de inte hörde! 😅
 
Har bokat in Anticimex på fredag förmiddag, hoppas innerligt att de sprayar lägenheten igen så att jag får iaf några veckors förstärkning. Har sett (och dödat, och fångat) vuxna klädesmalar hemma de sista veckorna. Städar som en galning. Ska ringa hyresvärden imorgon och försöka förmå dem till att vidta åtgärder så att grannarna reagerar och ringer Anticimex de också - kundtjänst håller med mig om att det låter troligast att fler i huset har dem och så sprider de sig, och att de då också behöver åtgärder. Jag hittar ingen härd/larver och många av de fjärilar som jag sett nu har befunnit sig i badrummet. Suck. Jag är slutkörd..
 
Bättre dag idag. Fått bordet sålt för utsatt pris, gjorde ett riktigt bra träningspass, köpte nya svindyra (sambon höll på att få dånvimpen) ekologiska schampo och balsam gjorda på kokosnöt, lagade jordgubbssallad med myntayoghurt och kyckling :love: och har nu sjunkit ner i soffan med en kaffe och en bit apelsinchoklad.

Började leta strandklänningar på nätet och kom och tänka på en baddräkt jag köpte i vintras. Den var röd och prickig, utan axelband och med en rosett mellan brösten. SÅ SÖT! Jag såg fram emot hur jag skulle ha den tillsammans med en scarf i håret hela sommaren. Tills den kom hem och jag satte på mig den.. alltså jag höll på att garva ihjäl mig. Prickarna framhävde verkligen magen så den blev jättestor från ingenstans, och bysten var så illa sydd att brösten blev helt platta och smala. Jag kände mig som en gravid Mimmi Pigg :rofl: Skickades tillbaks snabbt som ögat..
 
Passade på att åka till stallet och rida på morgonen innan hettan; var sugen på att hoppa lite 😃. Så det fick bli några härliga språng på ridbanan och så lite granna hoppning i skogen med, underbart 😍. Så himla roligt att hoppa och skogen var så rogivande 😍. Fyllt på energi med stallet en gång till idag; tog den korta promenaden ner till sjön och svalkade pållan ihop med ett par stallkompisar 😍.
 
När jag var ute med hundarna ringde min mamma och få har min häst som står i sjukhage rymmt och var hos grannen :nailbiting:

Hon åkte sen innan jag hann hem så jag cyklade dit. På vägen dit cyklade jag förbi en träningscyklist som hade vänt och skulle cykla tillbaka efter en paus. Vägen där är brant och ganska lång uppförsbacke. Jag paddlar på. När jag passerat infarten till stallet ca tre km bort från där han började cykla cyklade han om mig. Och verkade något förvånad, kommenterade att jag trampade på snabbt :up:

Som träningscyklist kanske man inte förväntar sig att bli omcyklad av en fjortonårig tjej :rofl:. Som folk på håll inte alltid tror är tjej, så han verkade lite förvånad :rofl:

Och det gick bra med hästen, nu får han stå på box tills han kan gå i vanlig hage :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 089
Senast: Rie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 918
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Han somnade in i förrgår bara, min älskade älskade Beauceron Reeko. Han skulle precis fylla 13, hade problem med jättesvag bakkärra...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
11 884
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 404
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp