Vad gör vi? Del CXI (111)

Status
Stängd för vidare inlägg.
24 grader nu :love:
Känner mig rätt ensam om att älska det här vädret, men jag kommer frysa ihjäl nästa vecka när det ska bli lite drygt 20 grader.
Jag älskar också det här vädret. 😍 Mår som allra bäst nu.
Jag älskar det också! Mår så psykiskt bra! Och det speglar av sig så jag mår fysiskt bättre också. Det räcker att tänka "november", då uppskattar jag värmen och LJUSET ännu mer :love:
Jag gillar det också,men delvis pga att vi har AC. Om det blir lite väl varmt klickar vi bara igång den.... :heart:up: Vi kör den t.ex varje natt = ingen flåsande het hund i sängen :) !
 
De kanske förväntar sig att du tar egna initiativ? :)
Jag frågade om det igår men avdelningschefen sa att hon tycker att jag gör det. Förra veckan när jag inte hade något att göra och avselningschefen och handledaren var borta kollade jag med en annan på kontoret om jag kunde flytta om några hängmappar så att de hänger i sifferordning + mer jämnt fördelat. En av lådorna gick inte att skjuta in för att den var så full och ingen har haft tid att fixa det. Har plockat iordning i rummen med skrivare några gånger också (det ligger ofta papper överallt där) och frågat om jag kan skriva nya klisterlappar att sätta på lådor/skåp där de ramlat av. Frågar om jag kan hjälpa någon med något eller fixa något annat så fort jag är klar men de ber mig ofta att sätta mig och vänta :)

Tillägg: Det är svårt att beskriva begripligt varför de inte har fler uppgifter till mig utan att outa dels den andra sommarjobbaren och vissa av de anställda :)
 
20200624_131706.webp

Lämnat bilen på verkstad och nu njuter jag och vavva på balkongen :love:
 
Både hunden och jag är utslagna av värmen.

Hunden har tråkigt så jag gav honom en broschyr att strimla. Han har tagit sig an uppdraget på ett väldigt seriöst vis.

Min har placerat sig på sin kyldyna medans lag har fläkt på fullt ös bredvid oss.
Jag snodde hennes kyldyna någon gång förra året då hon inte ville ha den. Underbar! Kanske ngt för dig att kika på?

Jag hade någon idé igår om att plantera en massa blommor idag. Får nog bli rätt sent isf. 😅
 
Vetevärmare fungerar att ha i frysen under dagen och att kyla sängen med till natten!
Det är lite varmt och jag är glad över att ha semester så att jag kan ligga i skuggan och läsa böcker.

vi har en bokhylla på Ica där man kan lämna och hämta böcker. Bra återbruk!
 
Ger mig själv en klapp på axeln jag har jobbat på bra! tyvärr lite för bra hur ska jag hinna med extrajobben jag lobbat in nu? :confused::banghead: Hur ska jag hinna ta ut 2 dagars ledighet innan semestern???

Det här med permittering suger.

Helt ok temperatur på jobbet för en gång skull. Hundarna ligger däckade efter en kort promenad och chauffören har åkt hem så jag är själv så nu ska jag ut och köra truck utan ac..

Men jag älskar ju värmen så får skylla mig själv :D

Hej o hå jobba på snart semester
 
Så länge jag inte anstränger mig med något inomhus så är det alldeles lagom temperatur här på jobbet. Inne alltså.
... kan jag neka till att göra saker som inte innebär sittande framför datorn baserat på att jag kommer att svettas ihjäl då? :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 089
Senast: Rie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 921
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Han somnade in i förrgår bara, min älskade älskade Beauceron Reeko. Han skulle precis fylla 13, hade problem med jättesvag bakkärra...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
11 884
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 404
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Artros hos ung hund
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp