Vad gör vi? Del CXI (111)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska ta mig från sängen och ut ur rummet, men funderar lite på hur. Har nämnligen besök av en stor geting (drottning?) som surrar omkring, så för tillfället är jag under täcket.
Ett alternativ är att jag reser mig snabbt och går dörren, vet dock inte om jag kommer kunna gå så plötsligt.

Ett annat alternativ är att ta med täcket, men det känns bara bökigt.

Just nu är den dock mitt ivägen, så nu får jag vänta. Jag är inte rädd för getingar ute, eller när dem bara klättrar omkring. Men jag undviker helst att bli krockad med
 
I måndags var jag med ena arbetsbilen och lagade stenskott, idag är jag iväg med den andra och ordnar nya däck. Arbetsuppgifter som ingen vill ta på sig, men jag kan tycka att det är trevligt med omväxling. :) jag har inte jättemycket att göra idag heller, så det passar bra!
 
Äter frukost, jag och barnen. Alldeles strax ska vi köra mot Hunnebostrand och vara där över dagen. Är riktigt slö efter att ha jobbat 11.30-21.45, och sen 07.00-17 (då det blev några min övertid). Gick intro så det är mycket ny information, men ändå skönt att vi inte åkte 3 st i bilen utan jag fick gå som en självständig person tillsammans med någon. Är trots allt samma chef som fastanställde mig för 8 år sen, och arbetsledaren har jag tidigare arbetat med så de är väl medvetna om min kunskap och erfarenhet, därför kunde vi åka 2 istället för 3 :)
 
Även jag konstaterar att det redan är väldigt varmt. Gick precis en lite längre runda med hundarna i den absolut svalaste klänning jag har, och så fort vi kom ut ur skuggan tog det inte lång tid alls innan det började kännas svettigt. Med andra ord gick vi så mycket som möjligt i just skugga, för där gick det att verkligen njuta av vädret :love:

Nu sitter jag inne och äter frukost. Här går det att öppna fönster + balkongdörr så att det blir korsdrag. Fläktar lite lagom mycket och känns riktigt svalt här. Bara det fortsätter blåsa lite så kommer den här dagen absolut gå att klara av trots värme.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 089
Senast: Rie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 922
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Han somnade in i förrgår bara, min älskade älskade Beauceron Reeko. Han skulle precis fylla 13, hade problem med jättesvag bakkärra...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
11 884
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 404
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp