Vad gör vi? Del CXI (111)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vaskade redan resten av skålen, funderar på att bara slänga burken med resten imorgon när jag ändå ska slänga sopor.
Jag tror att det är kanske för svårt att göra riktig saltlaktris med något så sött som glass?
Ja det kanske är så, men jag har smakat god saltlakritsglass, det fanns en variant med turkisk peppar, alltså godiset turkisk peppar men som glass. :D Men som sagt, salt lakrits flakes och vaniljglass, det är gott! :D
 
Ja det kanske är så, men jag har smakat god saltlakritsglass, det fanns en variant med turkisk peppar, alltså godiset turkisk peppar men som glass. :D Men som sagt, salt lakrits flakes och vaniljglass, det är gott! :D
Jag gillar saltlaktris puckar! Hockeypulvret alltså :D Har inte vågat prova turkisk peppar utifall det var för starkt, jag är lite av en fegis när det gäller det 😅
 
Har du smakat hockey puckarna någon gång? De påminner om pulvret i de där hårda hallon godisarna som har saltlaktris pulver i mitten.
Det är kanske skillnad på saltlaktris och saltlaktris?
Hm vet inte om jag har sett hockeypuckar? Men som sagt jag gillar ju hallon/lakritsgodisarna så de skulle nog slinka ner här också. Men ja det är skillnad! Bland naturgodiset brukar det finnas goda varianter också!
 
Men, denna dag alltså. Var så trött i morse så ställde in morgonträningen. Försökte springa på lunchen men fick värmeslag så fick avbryta och gå hem. Nytt försök med gym efter jobbet som gick.. sådär. Så nu på kvällen skulle jag äntligen få sälja ett bord vi försöker bli av med. Köparen hade prutat rejält men jag gick med på det eftersom jag bara vill bli av med det. När köparen ska komma vid 21 har han skickat sin gamla mamma så jag får hjälpa henne med åbäket ner till bilen. Då upptäcker hon en kvist och påstår att det är ett hål i bordet och försöker pruta mer. Jag får förklara att de redan fått det för 1/4 av priset och att det inte är en skada utan en kvist. Hon går med på det. 15 min senare ringer hon och står med bordet utanför dörren, de har ångrat sig och åbäket är här igen.

Ni vet en sån där dag som inte ens är dålig utan bara.. jävligt lam? Bättre lycka i morgon.
 

Det är ett avlångt bomullstyg som används till allt från saronger till att bära en bäbis på ryggen till att bära på huvudet. Jag knyter det som en sarong men under armarna inte midjan. Otroligt skönt och svalt.

1592944551318.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 089
Senast: Rie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 928
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Han somnade in i förrgår bara, min älskade älskade Beauceron Reeko. Han skulle precis fylla 13, hade problem med jättesvag bakkärra...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
11 884
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 404
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp