Vad gör vi? Del CXI (111)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade inatt av en helt sjuk snäll. Lät som ngn slags detonation. En stund senare såg jag ett helt gäng poliser vid kanalen nedanför stå vid båtvraket på andra sidan. Kanske inte hade ngt med smällen att göra men undrar vad fan som pågick.

Nu äter jag frukost och dricker kaffe.
 
Jag vaknade lite för tidigt idag av att min telefon påminde mig om att jag har tagit ut komp imorgon. Har efter det ätit frukost på balkongen (kall färskpotatis på hårt bröd med gräslök) och funderar på vad jag ska göra med min lediga dag?
 
Solat och nu duschad.
Undrar om jag har blivit brunare? Skulle tagit en förebild för att ha något och jämföra med? Kanske ta fram ett A-4 papper som substitut :laugh:

Edit:
Är definitivt brunare än pappret 😂✌✌✌

93E3D4B0-C671-4279-B645-9EC827F2FDD9.webp
 
Senast ändrad:
You'll do fine! Good Luck!

Såå... det gick ju bra. Dom var jättetrevliga.
Men måste ju vara ärlig så jag sa att vi (jag och sambo) funderar på att flytta men vet inte det än, förrän kanske nästa vecka eller så...

Dom letar efter en long-term såklart.

Så vi ska hålla kontakten. Jag sa att jag ändå finns här och kan hoppa in på timme med att städa rum och sånt om det blir busy. School holidays startar nu men med corona-tider är det fortf osäkert hur busy det blir...

Fick ändå en bra känsla :)
 
Slött här, det är regnigt och blött ute men varmt. Väldigt skönt med regnet, och fukten i luften.

Vaknade av att 14:årige Gammelkisse stod lutad över kudden och nös mig i ansiktet flera gånger - så nu är jag ordentligt innyst. Hans människa (som vi bor hos) tror att han har pollenallegi. Funktionellt för att väcka en människa och bli serverad frukost var det i alla fall.

Det blir en lugn och stillsam söndag här, jag hoppas på mer regn och kanske, möjligen, en promenad.
 
Blev väckt av hankatten vid 7 som ville ut; då kom honkatten som varit borta ett par dagar igen över gräsmattan i galopp och jamade ❤. La mig och somnade om. Sen åkte sambon och jag upp till morfars och hans systers torp för att klippa gräsmattan men var ju rätt gult så var inte mkt å klippa. Hoppas på massa regn!! På vägen hem stannade vi till vid slusscafeet och åt glass; älskar saffransglassen 😋😍 men rann så hiskeligt att hönorna som flockades runt oss råka nypa mej för att få smaka 😅. Mys 🥰.
 
Bläää börjar känna mig lite knas i magen..kanske reagera på saffransglassen, 2 kulor men åt ju inte allt...rann ju bort en del. Bör ju inte va så mkt att jag har blitt förgiftad...men kanske ska nöja mig med en kula hur gott det än är 😅
 
Solat och nu duschad.
Undrar om jag har blivit brunare? Skulle tagit en förebild för att ha något och jämföra med? Kanske ta fram ett A-4 papper som substitut :laugh:

Edit:
Är definitivt brunare än pappret 😂✌✌✌

Du måste ju också haft ridlektioner heldag på utebads sommartid?
När man då hoppas att man blivit brun om benen och i duschen inser att allt var smuts. Igen.. 😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 089
Senast: Rie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 946
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Han somnade in i förrgår bara, min älskade älskade Beauceron Reeko. Han skulle precis fylla 13, hade problem med jättesvag bakkärra...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
11 887
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 405
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp