Vad gör vi? Del CXI (111)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här har det varit ett rejält oväder med både blixtar och åska och strömmen gick inte bara i vår lägenhet, tydligen försvann den för 34000 abonnenter. Kom en rejält hög knall för en liten stund när jag trodde att det nästan hade dragit bort som gjorde mig lite lomhörd. Då var det ändå flera sekunder mellan blixten och åskan. Var blixtar som var på betydligt närmare håll, någon hann det inte gå mer än en halv sekund emellan blixt och åska max. Läskiga krafter.
Var någonstans? Här - södra Småland - har ett rejält åskväder precis dragit bort. Inte riktigt min gren, om man säger så..... :nailbiting: :down:
 
Hela kroppen SKRIKER. Började gråta för att huden över hela kroppen gör ont men så gjorde det ont att gråta också :cautious:O_o

Fan är det som händer med mig?! :confused:
 
Letar medryttarhäst, jättesegt. Var tvungen att sluta rida min "once in a lifetime" foderhäst förra sommaren pga. plugg på annan ort. Nu sitter jag här och saknar henne så mycket! Kollat efter häst att hjälpa till med i sommar innan plugget startar igen men inga av de få svar jag fått känns bra. Längtar så tills att jag fått ordning på livet och kan skaffa egen häst!
 
Hörde det började mullra ut och stängde snabbt av datorn. Gjorde mig en kopp te och sitter nu ute under tak på uteplatsen och bara tittar och lyssnar.
Sett en blixt som var precis rakt över då det small direkt.
Skönt att det regnar också kanske det rensar upp lite av den tryckande värmen som varit.

Visa bifogad fil 52912
Här är filmen den stillbilden är tagen ifrån, mullret låter lite tamare på filmen än va det gjorde i verkligheten förstås. 😅 🙈
 
Har haft en bra midsommardag :). Dagen började lugnt och skönt; en skön sovmorgon och sen slappade vi i soffan och gjorde ingenting medan det åskade och regnade, så sköönt! Sen åkte vi och hämtade hästtransporten och stannade och handlade lite inne i samhället.
Sen tillbaka till stallet på em för en ridtur med sällskap; vi trodde ju det skulle hålla sig svalare men började bränna på när vi red iväg så blev en ridtur på omkring timmen i skritt och lite galopp och avslutade med att vi red ut i sjön, härligt 😍.
Sen efter middagen ikväll fick sambon för sig att vi skulle åka och hämta åkgräsklipparen han köpt. 10 mil blev det visst 😅 men så vackert det är längs med vägen, så söta gamla hus och gårdar men nu är jag trötter 😴. Se nått på netflix och sen sova 😊.
 
Äter mörk choklad med havssalt och tittar på Gilmore Girls, tror jag har plöjt typ 5-6 avsnitt bara idag :o Jag har för första gången nånsin (tror jag, eventuellt med undantag för någon gång i tonåren) varit riktigt bräcklig på midsommardagen efter fruktansvärt lyckat firande med min svenska kompis + sambo som bor några kvarter bort. Deras grannar kom också ner framåt kvällen och fick smaka på svenska delikatesser såsom turkisk peppar-shots och skärgårdssill (dock inte samtidigt). Det var så himla roligt och trevligt och fint på alla sätt och vis! Eventuellt borde vi ha skippat den där whiskyprovningen strax efter midnatt dock, ytterst oklart varför det verkade som en bra idé :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 089
Senast: Rie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 946
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Han somnade in i förrgår bara, min älskade älskade Beauceron Reeko. Han skulle precis fylla 13, hade problem med jättesvag bakkärra...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
11 889
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 405
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hönstråden II
  • Kroniskt sjuk och hund

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp