Vad gör vi? Del CXI (111)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade jobbat färdigt för i dag. Men upptäckte att "avloppsröret" under stugan har spruckit.

Gissa vem som är minst och måste in under där och göra någon provisorisk lösning? Jag. 🙄
Men först tänker jag faktiskt äta något!
Usch. Det låter både äckligt och lite läskigt....... :nailbiting: Det är kanske bra att man är lite åt det rundare hållet numera, så man inte kan bli inskickad på sådana uppdrag....... :D
 
Just nu bleker jag håret för att kunna färga om utväxten till det röda och lila jag har i håret. Testade något nytt också och skulle det faila kan jag raka av det. :)
Det blev lite ljusare än va jag hade räknat med, visste förvisso att utväxten på det redan färgade skulle bli ljusare och att värmen från huvudet skulle göra det ljusare, men i och med att jag blekte det helt ofärgade sist så hade ja inte väntat mig att det i princip skulle bli like ljust som det jag blekte först.
Hade inte gjort något om det varit lite mer gult. Imorrn blir det lila över det och rött där uppe.
Försöker göra slut på den lila färgen, den håller bara en dusch sen försvinner den. Hade åtminstone hoppats den skulle hålla lite bättre än så, men men. Så kommer nog hålla mig till röda i fortsättningen i alla fall.

947E912D-E69B-44DC-8C90-B653836C8F42.webp
 
God mat, vin(för mig som inte körde iaf 😂) och gott sällskap.
Efterrätten var dock största fail ever typ. När värdinnan säger ”den är som en smoothie” om tårtan ochdet är klockren beskrivning.. :laugh:
Småbarnsmamma som trött råkar köpa matlagningsgrädde och vispar och vispar för att sen inse och ge upp grädde och försöka täcka tårtbottnar och jordgubbskladd med mer vaniljkräm.. Det var som vettex-dukar klädda i bär- och vanilj-slime. Man var typ livrädd att alladåbtårtan skulle glida av fatet etc. :nailbiting:

Lilla plast-barnbarnet på 2 år sov igår då det var dags för katastrofala slumra-tårtan. Han har nu ätit av den och ääälskar den. 😂
Barn alltså..:cautious:
 
Sitter på altanen och äter sallad till sen lunch/tidig middag. Sen ska jag till stallet, tror det blir trim i paddocken idag när det inte är så varmt (typ 20-21 och lite blåsigt)
 
Hörde det började mullra ut och stängde snabbt av datorn. Gjorde mig en kopp te och sitter nu ute under tak på uteplatsen och bara tittar och lyssnar.
Sett en blixt som var precis rakt över då det small direkt.
Skönt att det regnar också kanske det rensar upp lite av den tryckande värmen som varit.

384396C6-B555-48CE-9195-EA8F366A7DAC.webp
 
Det var inte lite äckligt där under stugan. Om det ändå var så att det bara var torr jord där under, men det hade ju läckt massa och jorden var blöt och klibbig :wtf:

Tusen kilo spindelnät och en rostig spik i axeln, jord överallt och skråmor med säkerligen ett gäng blåmärken sen var jag framme. Tätade med lite fogmassa och silvertejp 🙈 inte världens bästa men det funkar nog tills jag har semester om en vecka och vi har nytt rör. Lär bli jag som kryper/ålar in då med.

Skönt att havet är 20 steg bort, och att vi har dusch som håller ljummet vatten 30 minuter. Nu är jag ren och fikar :D
 
Det var inte lite äckligt där under stugan. Om det ändå var så att det bara var torr jord där under, men det hade ju läckt massa och jorden var blöt och klibbig :wtf:

Tusen kilo spindelnät och en rostig spik i axeln, jord överallt och skråmor med säkerligen ett gäng blåmärken sen var jag framme. Tätade med lite fogmassa och silvertejp 🙈 inte världens bästa men det funkar nog tills jag har semester om en vecka och vi har nytt rör. Lär bli jag som kryper/ålar in då med.

Skönt att havet är 20 steg bort, och att vi har dusch som håller ljummet vatten 30 minuter. Nu är jag ren och fikar :D
Men blä! Ingen hade fått in mig där :yuck:
Även om jag nog legat i riskzonen då jag är väldigt liten :nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 089
Senast: Rie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 948
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Han somnade in i förrgår bara, min älskade älskade Beauceron Reeko. Han skulle precis fylla 13, hade problem med jättesvag bakkärra...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
11 891
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 405
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp