Vad gör vi? Del CXI (111)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så trött 😴😴
Var på akuten i natt med dottern, kom hem två i natt och sov inte mycket efter det, sedan upp tidigt i morse. Lilla loppan vaknade i morse med 39.9 i feber, gav alvedon och det gick ner till 37.7. Hon sov en stund och hade 40 i temp när hon vaknade, blev slöare och slöare och fick sedan krampanfall. Fick ringa hem sambon från jobbet och ringa ambulans.

Hon har hög feber idag också men krampar åtminstone inte. Så jag hoppas att det ger sig snart så hon får må bra igen.
 
Så trött 😴😴
Var på akuten i natt med dottern, kom hem två i natt och sov inte mycket efter det, sedan upp tidigt i morse. Lilla loppan vaknade i morse med 39.9 i feber, gav alvedon och det gick ner till 37.7. Hon sov en stund och hade 40 i temp när hon vaknade, blev slöare och slöare och fick sedan krampanfall. Fick ringa hem sambon från jobbet och ringa ambulans.

Hon har hög feber idag också men krampar åtminstone inte. Så jag hoppas att det ger sig snart så hon får må bra igen.
Vad jobbigt i värmen, hoppas hon mår bättre nu :heart
 
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K3oWo6

Jahapp, återigen så intervjuas enbart vita västerlänningar. Istället för fråga sig varför tjuvskyttar har ökat, eg fattiga människor som gör vad som helst för att föda sin familj, så handlar det om att turisterna måste komma tillbaka så man kan betala parkvakter. Varför är jag inte förvånad? :idea:

Och dessutom väljer de att intervjua en storviltjägare? Som antagligen inte behöver vare sig jaga för att få mat och inte heller ägna sig åt tjuvskytte för att överleva. Om något behöver ändras, vilket covid krisen visar är att fattiga afrikanska länder inte kan vara ekonomiskt beroende av västerländska turister.
 
Ooookeeeeej :love:

D3EDB651-C470-4F99-88EB-408A392CF40D.webp
 
Har på bra och eh mindre bra musik på högsta volym ute.
Soligt. Tjafs som flyger runt något men med kul sällskap och glasen fyllda känns det helt OK
Tagit bilder på mig och alla vart asfula enligt mig och skitsnygga enligt Xx och givetvis har jag rätt såklart. Några glas till så blir jag kanske snygg :idea:
 
Klockan är halv tolv och ettåringen hoppar glatt omkring i soffan efter att ha firat midsommar för fullt hela dagen :laugh: Vi föräldrar är helt slut bägge två efter dagen, så hur kan hon ha så mycket energi kvar?! O_o

Mycket nöjd med dagen som firades småskaligt hemma med familjen istället för den stora fest vi brukar åka på. Tror vi fick till alla nödvändiga element som jordgubbar, midsommarstång, buffébord med allt midsommrigt och små grodorna. Inget tio grader varmt och spöregn bara :D
 
Funderar på vad det var för ödla jag såg på promenaden ikväll. Har aldrig sett en ödla ute sådär. Knappt 10cm lång var den. Bild i spoiler fall någon tycker sådant är obehagligt. Vet ni vad det är för sorts ödla får ni gärna säga till!
20200619_234721.webp
 
Funderar på vad det var för ödla jag såg på promenaden ikväll. Har aldrig sett en ödla ute sådär. Knappt 10cm lång var den. Bild i spoiler fall någon tycker sådant är obehagligt. Vet ni vad det är för sorts ödla får ni gärna säga till!
Inte för att jag är expert, men det kan vara en salamander. Fin var den i vilket fall :heart
 
God mat, vin(för mig som inte körde iaf 😂) och gott sällskap.
Efterrätten var dock största fail ever typ. När värdinnan säger ”den är som en smoothie” om tårtan ochdet är klockren beskrivning.. :laugh:
Småbarnsmamma som trött råkar köpa matlagningsgrädde och vispar och vispar för att sen inse och ge upp grädde och försöka täcka tårtbottnar och jordgubbskladd med mer vaniljkräm.. Det var som vettex-dukar klädda i bär- och vanilj-slime. Man var typ livrädd att alladåbtårtan skulle glida av fatet etc. :nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 089
Senast: Rie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 948
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Han somnade in i förrgår bara, min älskade älskade Beauceron Reeko. Han skulle precis fylla 13, hade problem med jättesvag bakkärra...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
11 891
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 405
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp