Vad gör vi? Del CXI (111)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vart ute med båten, jättemysigt! Tills det kommer en till båt med en barnfamilj som ska lägga sig precis bredvid oss trots att den 300 meter långa stranden är tom?! :meh: Sen la de sin dragglina så att vi inte kom ut med vår båt, hur tänker folk!O_o
88B9EA2E-D319-4C26-8CE3-09D787F433FD.webp
Ni ser ju hur ”ont” om plats det var på stranden:idea:
 
Nehej ... har blir det ingen midsommar mat ... daremot en ordentlig kottbit att lagga pa grillen och sa stannar jag vid var narmaste gard dar de har ett litet hus med massor av gronsaker och ett "honor system" dar man laser vad allt kostar och man lagger check eller kontanter i en last platlada. Det ar dessutom var de allra basta gronsakerna dar allt ar precis lagom moget.
Dar tankte jag plocka at mig nagra kartonger jordgubbar och blabar. :d
 
Det blev midsommarlunch med världens bästa farfar :love: han är inte så glad nu, isolerad pga corona och så får han inte träffa farmor. Han är inte sorten som klagar, så när han nu har klagat någon månad över att det är tungt blir man lite orolig.

Nu sitter vi och lyssnar på svenska sommarvisor och sjunger med lite, planerar byggen och har oss. Jösses vad han kom igång :)
 
Nästa år är det rödmålning som gäller, så du är så välkommen! 😁
Vad är rödmålning? Att måla med röd färg?

Jag har i princip noll kunskap när det kommer till händighet som bygga (saker som inte är spika ihop några plankor, typ ;)) och måla. Vet bara att jag gillar att måla. Fast jag är så dålig när det kommer till att måla motiv, så jag håller mig till att måla typ väggar med en och samma färg 😅

Vi ska måla om ett hus i sommarhuset (vi har typ fyra eller fem hus på tomten) i år. Gissa vem som var först att skriva upp sig på vara-med-listan? :angel:
 
Vad är rödmålning? Att måla med röd färg?

Jag har i princip noll kunskap när det kommer till händighet som bygga (saker som inte är spika ihop några plankor, typ ;)) och måla. Vet bara att jag gillar att måla. Fast jag är så dålig när det kommer till att måla motiv, så jag håller mig till att måla typ väggar med en och samma färg 😅

Vi ska måla om ett hus i sommarhuset (vi har typ fyra eller fem hus på tomten) i år. Gissa vem som var först att skriva upp sig på vara-med-listan? :angel:
😁 Japp stora ladugården ska rödmålas med Falu rödfärg. Även garaget, spannmålsladan och lillstugan. 🤪🙈 Men lagårn tar vi nog in firma som sprutar, lillstugan lär vi nog måla för hand!
 
Har haft en riktigt fin midsommar såhär långt ❤. Vaknade 06.45 och for upp ur sängen med kaffe och macka i bilen till stallet för att hinna rida innan värstingvärmen; redan då strax under 20 grader...En snabb avborstning och på med hoppsadeln så var vi på väg ut kl 8. En härlig midsommarritt på en ny skogsväg och i och med värmen så skrittade vi mest och passade då på att ta asfalten tillbaka; nyttigt. Kände mig dock lite sömnig fortfarande, haha. Sen sillunch på mammas underbara gård i den gassande värmen men den 85 år gamla kastanjen vid huset fläktade sköönt 🥰. Vi åt med brorsan och hans familj och så blev det jordgubbar och vaniljglass innan mamma åkte till jobbet, min brorson äääälskar jordgubbar ❤.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 089
Senast: Rie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 953
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Han somnade in i förrgår bara, min älskade älskade Beauceron Reeko. Han skulle precis fylla 13, hade problem med jättesvag bakkärra...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
11 891
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 405
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp