Vad gör vi? Del CXI (111)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska till stallet och rida, men jag orkar verkligen inte :cautious: Men hästen har stått två dagar i rad nu så att INTE rida är egentligen inte ett alternativ. Bara att bita ihop och göra det. Får hitta på nån bra belöning åt mig själv efteråt så kanske det går :angel:
 
IMG_20200619_114554.webp

Råkade börja tvätta fönster. Skulle ta en glasdörr i köket, det slutade med en dörr och sex fönster. Ni ser ju skillnaden :laugh:
 
Näpp. Blev ingen midsommarlunch. Eller, jo, den goda maten har jag ätit, men jag fick ta med den från föräldrarna. Lax, färskpotatis, sparris och kall romsås. De skojade och kallade det catering..... ;) Men synd att vi inte kunde sitta tillsammans och äta. Väldigt typiskt när vädret har varit så bra i flera dagar..... :cautious:
 
Har gjort halva rabatten, tröttnade på hukandet och krattar istället.
Älskar att kratta. All stress har redan runnit av mig.

Vid något tillfälle blir det väl midsommar lunch antar jag. Men jag vill inte gå in ju :arghh:

Det är därför man ska ha en japansk trädgård inte mycket rabatthukande och mycket meditativ krattning och grubblande var stenar ska stå och små vattenfall ska stilla plaska. ;)
 
Bestämde mig för att hoppa Pripps Blå midsommar (Midsommarlunch på brygga i Roslagen vid havet och blonda barn med kransar på huvudet) och är istället hemma i lugn och ro. Tänkte fixa lite sill och potatis men eftersom jag inte hittar en kastrull hoppade jag det och det blev en sushi och körsbär istället :d De få jordgubbsaskar som fanns kvar såg extremt ledsna och halv ruttna ut så inte tillstymmelsen till frestelse.

Var innan dess på Clas Ohlson (mitt knark) trodde det skulle vara tomt och skönt, men icke, var en hel del människor där. Jag börjar bli trött på alla föräldrar med sina barnvagnar som går i bredd och tar upp all plats på trottoaren så antingen måste jag ut på vägen för att undvika dem eller så struntar jag i social distancing.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 089
Senast: Rie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 953
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Han somnade in i förrgår bara, min älskade älskade Beauceron Reeko. Han skulle precis fylla 13, hade problem med jättesvag bakkärra...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
11 891
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 405
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp