Måste vara bra stora vinglas..... !Jag läste ihop två rader och fick det till att du satte med fötterna i sambons vin
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Måste vara bra stora vinglas..... !Jag läste ihop två rader och fick det till att du satte med fötterna i sambons vin
Ja och nej, det är svårt att säga något generellt om europeiska kvinnors frihet, det handlar betydligt mycket mer om klasstillhörighet och vilken region. Det är oftast "medelklassens kvinnor" som har haft minst frihet, arbetarklassens kvinnor har haft stor frihet och överklassens kvinnor kunde många gånger ta sig stora friheter även om det inte "var lämpligt" men man hade överseende med det i och med att de var rika.Fascinerad av Japanska kulturen på 1580 talet.
Kvinnor hade me frihet än vad europeiska kvinnor hade fram till 1900 talet.
Rekommendera dena bok
https://www.routledge.com/The-First...ois-SJ-Reff-Danford-Gill/p/book/9781315852140
Hyreslägenhet eller?Fan fan fan fan! Vattnade växterna på balkongen. 10 minuter senare ringer grannen på och säger att det droppar ner på hennes balkong River undan trätrallen och ser en spricka i betonggolvet. Det var absolut inga mängder vatten som kom utanför och det har enligt grannen inte hänt förut och då har jag vattnat på samma sätt bara för någon vecka sen. För att inte tala om hela förra sommaren. Sprickan kan inte vara ny den heller.
Jävla förbannade skit! Kan bara hoppas att det är en engångsföreteelse och att jag "bara" måste vara försiktigare med vattnandet. Google ger inga solskenshistorier av vattenläckor på balkonger
Enligt boken hade de japanska kvinnorna en stor grad av frihet vid den tidenJa och nej, det är svårt att säga något generellt om europeiska kvinnors frihet, det handlar betydligt mycket mer om klasstillhörighet och vilken region. Det är oftast "medelklassens kvinnor" som har haft minst frihet, arbetarklassens kvinnor har haft stor frihet och överklassens kvinnor kunde många gånger ta sig stora friheter även om det inte "var lämpligt" men man hade överseende med det i och med att de var rika.
Det är med europeiska ögon man har påstått att kinesiska och japans kvinnor har varit nertryckta, samtidigt som de historiskt sett har haft många starka och framgångsrika kvinnor och relativt hög frihet för kvinnorna. Det är intressant att fundera över varifrån olika fördomar kommer ifrån.
Men boken såg intressant ut!
Enligt boken hade de japanska kvinnorna en stor grad av frihet vid den tiden
Äganderätt av egendom,Hur definierades denna frihet?
Man skall inte tro allt man läserEnligt boken hade de japanska kvinnorna en stor grad av frihet vid den tiden
Man skall inte tro allt man läser
Ja det tvivlar jag inte på, jag vände mig mest emot att det går att säga något om europeiska kvinnors frihet. Det är väldigt svårt att säga något generellt om. I Dalarna finns det en bygd där det inte fanns några problem för kvinnor att föda barn utan att vara gifta, det snarast uppmuntrades. Men det säger inte något generellt om kvinnors relativa frihet.Enligt boken hade de japanska kvinnorna en stor grad av frihet vid den tiden
Ja det tvivlar jag inte på, jag vände mig mest emot att det går att säga något om europeiska kvinnors frihet. Det är väldigt svårt att säga något generellt om. I Dalarna finns det en bygd där det inte fanns några problem för kvinnor att föda barn utan att vara gifta, det snarast uppmuntrades. Men det säger inte något generellt om kvinnors relativa frihet.
Nej rent generellt var medelklassens kvinnor hårt hållna, men arbetarklassens kvinnor hade större frihet. Det skiljer sig även mellan länder och tidsperioder. Men det historiska bilden av kvinnor är att de enbart var instängda och knappt existerade. Min poäng med att lyfta fram en bygd i Dalarna är att det inte går att säga så mycket om kvinnornas generella historia. Vi måste börja se även kvinnor som olika grupper. Vi pratar aldrig om män i historien som en enda grupp.Fast en bygd i Dalarna kan knappast raknas som Europa. Rent Generellt var kvinnor i Europa livegna (Utom drottningar forstass) under den tiden.
Tuppen vill aldrig sluta gala idag tydligen . Han brukar inte hålla på så länge så även om jag vaknar till så somnar jag lätt om. Utom idag. Man tror han tystnat och slumrar och så "kuckeliku!!".
Tyst, tuppen!