Vad gör vi? Del CXI (111)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är irriterad. Jag bokade tvättiden, började tvätta och efter ett par timmar (halva tiden) flyttade jag min bricka för att boka ny tid (rädd att glömma annars, så trött ikväll..inte optimalt men det brukar inte vara nåt problem att göra så när såpass mycket av tiden gått.). Hade tydligt tvätt i tvättstugan och en maskin + tumlare + torkskåp igång. En timme innan tiden är slut drog en granne igång den andra maskinen (mutter.. Men visst, fine, just han brukar kunna be om att få låna en maskin om den är ledig och jag klarar mig med den andra..). Och bokade tiden! Wtf!? Han hann gå innan jag hann ifatt. Jag har en omgång i maskinen som ska torkas, oavsett vad han tycker om det, och vi får inte köra något i tvättstugan efter kl 22 (det stör de som bor på bottenplan). Kom igen, om tvättstugan tydligt är igång så är den upptagen. Nackdelen med att inte ha digital bokning (hos min mor kommer en inte in i tvättstugan alls om en inte har bokat tiden :devil: ).

(Nej, jag kan inte hänga på tork hemma av flera skäl.)
 
Var hos ena psykologen idag som gör utredning på mig, helt slut efteråt.
Imorgon ska jag och några vänner fira alkoholfri midsommar. Ser väl inte fram emot det, men vill inte vara ensam på midsommar heller.
Dricker inte nu, så bra utan alkohol eller droger.
 
Fan vad det suger att vara vuxen :cautious: Jag hade himla gärna slängt mig på golvet i affären och vrålat och låtit nån annan styra upp det hela, men är man vuxen måste man ju vara den där "nån annan" själv :arghh::down:

Nu ska jag iallafall äta Dafgård-lasagne.
 
När det var så himla varmt ikväll kändes det mest rimligt och lockande med den korta skritturen barbacka ner till sjön för att bada lite 😍. Såå mysigt och avkopplande att bara följa med i hästens rörelser 😍. Vattnet kunde ju ha varit fräschare men så skööönt det svalkade oss 🥰. Bästa älskling ❤ gjorde oss sällskap och nu blir det soffhäng och film; Midnight Sun 😊.
 
Vi har suttit ute och snackat och druckit rosé och njutit av sommaren och hur vackert det är här. Förstörde dock Vovvis kväll genom att, vad hon tror, försöka dränka henne i duschen. Jag tänkte hon skulle vara lite fin imorgon. Det tänkte inte hon.. Hon tänkte nog mer ”skitmatte”.
7ABC57BD-77EA-4F3F-8C37-E76478584A01.webp
 
Sitter på balkongen och funderar på om jag har antikroppar mot Covid19 eller inte? Har tagit prov men inte fått svar ännu. Inte för att det spelar någon roll mest nyfiken. Det verkar slå hur som helst. Vissa har vissa inte.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 090
Senast: Rie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 953
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Han somnade in i förrgår bara, min älskade älskade Beauceron Reeko. Han skulle precis fylla 13, hade problem med jättesvag bakkärra...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
11 891
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 405
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp