Vad gör vi? Del CXI (111)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Råkade beställa hem 2 snygga kamphanar nu. Blir lång väntan på dem eftersom de kommer ifrån Thailand
nya hanen.webp
 
😁 Japp stora ladugården ska rödmålas med Falu rödfärg. Även garaget, spannmålsladan och lillstugan. 🤪🙈 Men lagårn tar vi nog in firma som sprutar, lillstugan lär vi nog måla för hand!
:love: :love: :love:

Pappa har en kompis som är målare, vi hyrde in honom när vi skulle måla om någon stans i huset (innan mina föräldrar separerade). Jag minns bara att jag var sur varje gång för att jag inte fick måla. Han ville liksom inte ha med en halvt hyperaktiv 9-årig unge som inte fattade att färg behöver tid på sig att torka 😅🤪
(Jag är inte lika otålig längre, det har väl växt bort eller något :D)
 
Jag och pappa var nyss på ICA (nej mobilen, inte IVA :nailbiting:) för att köpa chips till ikväll. Det var någon rea så vi köpte två istället för en förpackning. Jag sa att det är bra, då kan vi spara en till nästa helg. Pappa svarade med "mm... eller så kör vi lördag hela veckan" så jag frågade om han redan har gett upp på självdiciplinen. Pappa bara "ja, det är ingen ide"

Lördag hela veckan, here we come 😅
 
Jag har jobbat och jag är så trött. Har suttit och väntat på att klockan skulle bli 19.00, vilket är min ”gräns” för när jag tidigast kan ta min sömnmedicin och förhoppningsvis sova hela natten. Nu ska jag försöka att hålla mig vaken till kl 20. Och sen försöka sova. Jag får inte somna på soffan innan dess, i så fall sover jag två timmar och kan inte sova förrän sent sedan.
 
Jag har precis kommit hem efter att ha hälsat på en ny bekantskap. Det fanns åsnor där! Två åsnor som var så jäkla häftiga :love: Den ena hade så långa öron att de knappt fick plats i bild när jag försökte fotografera och den andra var så kelig att jag trodde att han skulle sätta sig i mitt knä när jag kliade på rumpan på honom :rofl: Ser fram emot att träffa dem igen!
 
Här har det varit ett rejält oväder med både blixtar och åska och strömmen gick inte bara i vår lägenhet, tydligen försvann den för 34000 abonnenter. Kom en rejält hög knall för en liten stund när jag trodde att det nästan hade dragit bort som gjorde mig lite lomhörd. Då var det ändå flera sekunder mellan blixten och åskan. Var blixtar som var på betydligt närmare håll, någon hann det inte gå mer än en halv sekund emellan blixt och åska max. Läskiga krafter.
 
Nu hemma i mitt lilla kyffe i stan efter trevligt midsommarfir. Det blev traditionsenligt stora mängder god mat och dryck. Sedvanlig bakis-pizza och sen sedvanlig vansinnesfärd för att hinna hoppa på tåget hem sekunden innan avgång! Traditioner är till för att följas! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 089
Senast: Rie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 948
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Han somnade in i förrgår bara, min älskade älskade Beauceron Reeko. Han skulle precis fylla 13, hade problem med jättesvag bakkärra...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
11 890
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 405
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp