Vad gör vi? Del CXI (111)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det någon som vet vad det var för mörkt bröd som hade en ko på förpackningen? Samma form som lingonrovan idag. Vi kallade det alltid bara kobrödet.
 
Det är vidrigt varmt. Hela jag känns klibbig och katten är så klart tvungen att ligga på mig med sin superbarma päls. Fläkten hjälper med andra ord inte så mycket :laugh:

Annars så har pappas tjej äntligen tagit beslut om att kastrera honkatten. Tiden är nu i veckan, men jag har bestämt mig för att jag tror det när jag ser det. Hon har sagt det så många gånger och har bokst tid några gånger, för att avboka nära när det skulle hända. Men att boka en tid är ju alltid en början :)
 
Fick en länk av en bekant om ett ställe här på ön som söker arbetskraft, det är kombinerat hostel, djurpark, snack bar typ.

Skickade ett e-mail och fick ett telefonsamtal en timme senare om att komma på intervju idag strax efter lunch (om en halvtimme drygt)

Blev lite nervös nu! :o

Har ju inte jobbat alls på 3 månader och inte på nytt jobb sedan 2015
 
Fick en länk av en bekant om ett ställe här på ön som söker arbetskraft, det är kombinerat hostel, djurpark, snack bar typ.

Skickade ett e-mail och fick ett telefonsamtal en timme senare om att komma på intervju idag strax efter lunch (om en halvtimme drygt)

Blev lite nervös nu! :o

Har ju inte jobbat alls på 3 månader och inte på nytt jobb sedan 2015

You'll do fine! Good Luck!
 
Funderar. En person skickade ett paket i tisdags... borde inte det kommit fram nu? :confused:
Inte alls säkert, med tanke på alla helgdagar..... Hur skickades paketet? Jag väntar ju på ett som "skickades" med Schenker i onsdags. Men när man spårar paketet visar det sig att paketet inte lämnades in förrän följande dag, rätt sent. Så det har inte hänt mycket alls med mitt paket, trots att det på papperet skickades i onsdags...... :cautious: Enligt spårningen ska det komma fram imorgon, och det hoppas jag verkligen,speciellt som orten det skickades ifrån ligger endast 12-13 mil härifrån.
 
Inte alls säkert, med tanke på alla helgdagar..... Hur skickades paketet? Jag väntar ju på ett som "skickades" med Schenker i onsdags. Men när man spårar paketet visar det sig att paketet inte lämnades in förrän följande dag, rätt sent. Så det har inte hänt mycket alls med mitt paket, trots att det på papperet skickades i onsdags...... :cautious: Enligt spårningen ska det komma fram imorgon, och det hoppas jag verkligen,speciellt som orten det skickades ifrån ligger endast 12-13 mil härifrån.
Jag vet inte hur det skickades, bara att hen i måndags sa att ”Jag skickar det imorgon”. Men det kan ju blivit sent, till och med på onsdag. Men då behöver jag inte oroa mig än då kanske :D
 
Har borstat tänderna med Paroex så nu kan jag inte äta frukost pga att det smakar så starkt i munnen. Smart. :meh: Borde ha ätit först.
 
Hunden gör alla möjliga försök att få mig att bli en lite skojigare matte.

Tyvärr är jag skapligt matt och försöker dricka igen min vätskebrist så det blir ingen långpromenad såhär på morgonkvisten. Hoppas kunna ta igen det framåt kvällen. Ser inte fram emot veckans hetta. Varken jag eller hunden gillar värme.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 089
Senast: Rie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 946
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Han somnade in i förrgår bara, min älskade älskade Beauceron Reeko. Han skulle precis fylla 13, hade problem med jättesvag bakkärra...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
11 889
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 405
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hönstråden II
  • Kroniskt sjuk och hund

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp