Vad gör vi? Del CXI (111)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack vare Boken vet jag nu vad gös à la Soto Maior är för något..... :up:

Jag har väl sagt att bokskrivandet är en enda fantastisk historielektion?? Jag har precis suttit och googlat fram interiörbilder på berömda Hotell Rydberg i Stockholm, och min ena bokkaraktär har fått beskriva i boken det jag ser på bilden........ Tyvärr är det ju inte färgbilder, men där får man använda lite av den kreativa friheten, anser jag...... :)
 
Är ju så förhjolat varmt på vår sida av huset eftersom solen ligger på hela jävla dan. Både positivt och negativt med det förstås. Så sambon fick nog och åkte in till stan och köpte denna AC. Så nu har den stått på och tryckt ut varmluft innan vi ska sova så nu får takfläkten ta över 😄. Nattinatt!
 
Har just råkat skrämma iväg en söt liten hare när jag och vovvi klev ut. Bonden har slagit på åkern här där den nog bor. Så den hade flytt upp på fel sida av vår tomt.
Den i sin tur verkade skräma bort flocken med vildsvin. De fräste märkligt och bumlade iväg mot skogen. Tidigare var hjortar här också.
Det är så otroligt mkt djur vid det här huset.
Iom att det är Sörmland har vi ju förr bott med rätt mkt djur omkring. Men det här har ingen av oss upplevt innan. Så häftigt! :love:
Tänk att jag för bara några år sedan aldrig trodde jag skulle lämna Stockholm. Vill aaaldrig bo i stad igen.
 
Är ju så förhjolat varmt på vår sida av huset eftersom solen ligger på hela jävla dan. Både positivt och negativt med det förstås. Så sambon fick nog och åkte in till stan och köpte denna AC. Så nu har den stått på och tryckt ut varmluft innan vi ska sova så nu får takfläkten ta över 😄. Nattinatt!
Varmluft??
 
Dags att släpa mig upp - somnade vid ett (jäkla söndagar), men fick nån timmes sovmorgon eftersom bilen ska lämnas in till verkstan. Yay.
Ja, stiga upp efter långhelg är TUFFT...... :arghh: Dessutom ser jag fram emot två - förmodligen - rätt sega veckor på jobbet innan semestern. Lärarna har gått på ledighet och hela miljön känns lite avslagen vid den här tiden på året. Men jag får försöka göra det bästa av situationen. Jag har några lösa trådar som behöver knytas ihop innan jag går på semester..... :up:
 
Kompdagens ledighet med tillhörande sovmorgon har gått fantastiskt... Vaknade 5.30 av att det var varmt och ljust. Är nu igång med både frukost, skrivande och hushållssysslor. Det lär bli en tidig kväll i kväll.
 
Inleder sista semesterveckan med att gå upp tidigt och nu sitta på pendeltåget. Ska åka till (förhoppningsvis) jättefint promenadområde med hundarna. Det var många år sen jag var där sist, yngsta hunden som snart fyller 5 år har aldrig varit där. Får verkligen hoppas att det blir så bra som jag vill, så att det var värt att gå upp tidigt osv.
 
Påväg till kliniken med Gleisni, han ska kastreras. Han har även starka åsikter om att lådan åker framåt och har hoppat över bommen, och hoppat tillbaka. Om vi hade haft en transport där det var möjligt hade han fått åka utan inredning, men nu är det en stolpe i lådan. Katter är trevliga att åka med :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 089
Senast: Rie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 946
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Han somnade in i förrgår bara, min älskade älskade Beauceron Reeko. Han skulle precis fylla 13, hade problem med jättesvag bakkärra...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
11 887
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 405
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp