Vad gör vi? Del CXI (111)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Föreläsning nu. Vi ska diskutera jungiansk psykologi men jag känner mig mest förvirrad just nu, har inget att tillföra i diskussionerna men får ut mycket av att lyssna iaf. Jag tror många av de andra har hunnit läsa lite mer av kurslitteraturen.
 
Började i morse leta efter intressanta händelser år 1887. I DN kunde man hitta denna statistik:
received_253676269194212.webp
 
Eftersom pappa inte lyssnar på mig så har jag nu lovat honom att skicka ett sms med allt som är fel i det här huset. Men jag orkar inte skriva ihop något. Och nu känns det som att han förväntar sig det där SMSet ASAP... men jag har inga idéer att skriva ner. Trots att jag egentligen skulle kunna räkna upp saker i all evighet :cautious:
 
Eftersom pappa inte lyssnar på mig så har jag nu lovat honom att skicka ett sms med allt som är fel i det här huset. Men jag orkar inte skriva ihop något. Och nu känns det som att han förväntar sig det där SMSet ASAP... men jag har inga idéer att skriva ner. Trots att jag egentligen skulle kunna räkna upp saker i all evighet :cautious:
Att du förväntas ta hand om katterna?
Att allt ska kretsa kring din pappas sambo, och att dina och din brors rutiner inte fungerar då.

Min uppfattning om några saker :)
 
Har precis tröstshoppat lite sommarkläder pga huvudvärken. Hittade en fin kjol som inte fanns i lager i min strl men medan jag kollade min mail så fick jag ett bevakningsmail om att den åter fanns i lager så jag kunde beställa den också. Ibland har man tur 😄
 
Eftersom pappa inte lyssnar på mig så har jag nu lovat honom att skicka ett sms med allt som är fel i det här huset. Men jag orkar inte skriva ihop något. Och nu känns det som att han förväntar sig det där SMSet ASAP... men jag har inga idéer att skriva ner. Trots att jag egentligen skulle kunna räkna upp saker i all evighet :cautious:

Att boendesituationen inte funkar.
Ska man kunna tillgodose allas behov så måste du och din bror kunna få vara tonåringar och få vara vakna längre etc och din pappas tjej måste kunna gå undan. Det går ju inte nu.
Så flytta känns som prio. Antingen ihop eller du och din bror till din mamma.

Du är inte kattägare eller den som valt att få barn. Du ska slippa det ansvaret.

Du ska inte behöva lyssna på folk som uttrycker sig nedvärderande om neuro-diagnoser.

Din pappa måste ta ansvar och styra upp. Han måste se era behov och stå upp för även dem, inte bara sambon.
Man måste ta hänsyn till din och din brors diagnoser. Självklart inte curla ihjäl er. Men ni måste få bli hörda, sedda etc.

Om du läser dina inlägg du gjort kanske du kommer på mer. 😊
 
Går bra nu.
Datorn jag gör kort med har en switch som gör att vi kan köra 2 datorer på en skärm, ett tangentbord och en mus. Mycket praktiskt :up:

Men switchen gick sönder.

Det finns två usb uttag på kortdatorn, i det ena måste en sladd vara inkopplad för att en slinga ska uppdatera dörrarna och passerkorten ska funka.

Det betyder att vi har ett usb uttag, till mus och tangentbord. Jag måste alltså böja mig ner, dra ur musen, stoppa in tangentbord, skriva det jag ska, ner igen och byta till musen för att klicka, upp igen och klicka, ner igen och byta till tangentbord...🤷‍♀️
 
Senast ändrad:
Att boendesituationen inte funkar.
Ska man kunna tillgodose allas behov så måste du och din bror kunna få vara tonåringar och få vara vakna längre etc och din pappas tjej måste kunna gå undan. Det går ju inte nu.
Så flytta känns som prio. Antingen ihop eller du och din bror till din mamma.

Du är inte kattägare eller den som valt att få barn. Du ska slippa det ansvaret.

Du ska inte behöva lyssna på folk som uttrycker sig nedvärderande om neuro-diagnoser.

Din pappa måste ta ansvar och styra upp. Han måste se era behov och stå upp för även dem, inte bara sambon.
Man måste ta hänsyn till din och din brors diagnoser. Självklart inte curla ihjäl er. Men ni måste få bli hörda, sedda etc.

Om du läser dina inlägg du gjort kanske du kommer på mer. 😊
Ja, jag tänker att jag ska gå tillbaka och läsa mina gamla inlägg! Men jag vet inte riktigt om jag är redo för det. Många av inläggen innehåller mycket känslor... vilket kanske låter jättekonstigt. Men det känns som att jag har en känslomässig relation till varje inlägg jag skrivit om pappas tjej :o

Tack för påminnelser @tuaphua och @Aliisa. Jag ska nog få ihop något till slut i alla fall 😊
 
Oh så spännande. Alla mina ekonomiska bekymmer är lösta. Fick just detta spännande mail:

Från Vanessa

Hej min kära

Jag är fru Vanessa Kouame från Abidjan Elfenbenskusten (Elfenbenskusten). Jag är en 22 år gammal tjej, en föräldralös, som ett resultat av att jag inte har några föräldrar. Mina farbröder hotar att döda mig på grund av arvet som min far lämnade åt mig, snälla jag behöver din uppriktiga hjälp, jag har ($ 10 500 000,00 USA dollar) tio miljoner fem hundra tusen amerikanska dollar, som jag ärvde från min avlidne far, men han satte in pengarna på ett fast / spänningskonto på en av huvudbanken här i Abidjan, i överenskommelse med banken att överföra fonden till en utländskt bankkonto för investeringar i utlandet, men han dog utan att överföra fonden, min far använde mitt namn som hennes enda dotter för närmaste när jag deponerade fonden, och fonden kan bara överföras till ett utländskt bankkonto, allt jag behöver är din ärlighet som min utländska vägledning, och att hjälpa mig att investera fonden, och också hjälpa mig att fortsätta min utbildning i ditt land

Vänligen om du accepterar att hjälpa mig mot detta syfte, vänligen ange ditt intresse genom att skriva tillbaka mig, så kommer jag att ge dig den nödvändiga informationen om hur du går vidare. Jag kommer att ge dig 20% av den totala fonden för din hjälp, efter överföringen, tack för din oro Din Vanessa Kouame
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 092
Senast: Rie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 977
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Han somnade in i förrgår bara, min älskade älskade Beauceron Reeko. Han skulle precis fylla 13, hade problem med jättesvag bakkärra...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
11 905
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 406
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp