Vad gör vi? Del CXI (111)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilken jävla dag. Hela dagen efter pay and jumpen har jag känt mig på gränsen till att börja grina. Och så har jag haft huvudvärk from hell. Och ingen matlust, ingen ork att göra nåt, och bara allmänt på uruselt humör.
Såg att ponnyns "extrabarn" har lagt in godis i krubborna åt mina och då kunde jag inte hålla tillbaka gråten längre :cautious::love:
 
Ni som också använder Libre, hur sjutton gör ni när ni går i kortärmat/linne? Just nu så fastnar den jäkla sensorn hela tiden när jag ska ta upp något ur handväskan eller ta av och på mig något. :banghead:
 
I gar ringde min Rheumatoid Arthritis doktor och kravde att jag vaccinerade mig mot ... errr ... baltros (sager google :p) infor ett medicin byte (som kommer att dra ner mitt immunforsvar mer an de mediciner jag ar pa nu). Jag fick vaccinet i gar eftermiddag. I dag mar jag superdaligt ... skoterskan varnade mig sa jag var beredd, jag bara hoppas att det gar over fore Mondag. :cautious:
Nagon har som vet hur lange det haller i sig?
 
Har precis kommit upp ur badet.

Förbereder mig för att skriva ut mitt manus för första gången. Jag har ju ändå skrivit sisådär 26 000 ord nu, och det känns som om det är dags att se vad jag har så här långt på papper. Samt skicka det till min vän som läser och kommenterar det jag skriver...... Blir kanske lite mer realistiskt för henne att läsa texten "på riktigt" i stället för på datorn..... :) Har läst tips på vilket typsnitt som funkar bra, så nu är hela härligheten ändrad till Garamond. Vidare ska det visst vara bra att ha 5 cm marginaler på varje sida av papperet, eftersom man tydligen då ser hur texten kommer att kunna se ut när den blir tyckt i bokform. Så helt plötsligt har jag ett manus på hela 77 sidor....... :D
 
Har precis kommit upp ur badet.

Förbereder mig för att skriva ut mitt manus för första gången. Jag har ju ändå skrivit sisådär 26 000 ord nu, och det känns som om det är dags att se vad jag har så här långt på papper. Samt skicka det till min vän som läser och kommenterar det jag skriver...... Blir kanske lite mer realistiskt för henne att läsa texten "på riktigt" i stället för på datorn..... :) Har läst tips på vilket typsnitt som funkar bra, så nu är hela härligheten ändrad till Garamond. Vidare ska det visst vara bra att ha 5 cm marginaler på varje sida av papperet, eftersom man tydligen då ser hur texten kommer att kunna se ut när den blir tyckt i bokform. Så helt plötsligt har jag ett manus på hela 77 sidor....... :D
Det är lite skillnad på att läsa färdig text och att läsa sån som ska korras.

För korrektur brukar jag själv ändra till courier med 1,5 radavtånd. Courier är inte förlåtande, man ser fel tydligt.

Garamond är ett snällt typsnitt. Lätt att läsa. Så för handlingen och "skönläsning" funkar det bra.
 
Jag läser om olika gubbar som nämns i bibeln, och det slog mig att jag tror inte att jag någonsin i skolan hörde om Set. Vi fick lära oss om Adam och Eva och Kain och Abel och sånt där,men aldrig om Set. Fast han ska ha varit farfars-farfars-nånting till Sem, aka stamfader till de semitiska folken som grundade både judendom, kristendom och islam.
Hur kommer det sig att den snubben var en doldis hela min skolgång? :confused:
 
Och Kain gifte sig tydligen med en av sina systrar efter att han mördat sin lillebror. Det där med mordet kommer jag ihåg, resten - inte ett ord. Jag fick lära mig att Adam och Eva hade två söner, that's it. Så hade de tydligen en hel flock kids som gifte sig med varandra och höll på. Det är ju, om än stört, så ganska mycket mer spännande!
 
Jag läser om olika gubbar som nämns i bibeln, och det slog mig att jag tror inte att jag någonsin i skolan hörde om Set. Vi fick lära oss om Adam och Eva och Kain och Abel och sånt där,men aldrig om Set. Fast han ska ha varit farfars-farfars-nånting till Sem, aka stamfader till de semitiska folken som grundade både judendom, kristendom och islam.
Hur kommer det sig att den snubben var en doldis hela min skolgång? :confused:
:confused: Aldrig hört talas om den människan.
Fast jag lyssnade nog aldrig speciellt noga på religionen i skolan heller iof :angel:
 
Det är lite skillnad på att läsa färdig text och att läsa sån som ska korras.

För korrektur brukar jag själv ändra till courier med 1,5 radavtånd. Courier är inte förlåtande, man ser fel tydligt.

Garamond är ett snällt typsnitt. Lätt att läsa. Så för handlingen och "skönläsning" funkar det bra.
Då blir det nog perfekt med Garamond. Hon har redan sett och kommenterat en hel del av texten redan, i fula Times New Roman, så den här gången blir det bra att hon får läsa med bättre flyt...... :)
 
Idag har jag ändå varit rätt produktiv. Har rensat ogräs i rabatter och grus-plan/-gång, städat hela huset, dammtorkat, möblerat om lite och organiserat om klädförvaring, rensat ut, tvättat en massa som jag tyckte luktade gammal garderob, fixat i rabatterna etc.

Har också jobbat lite, varit i skogen med vovvi. Nu tänker jag ta ngt att äta och borsta vovvi, klippa klor och fothår etc i väntan på sambo som bör ramla in här runt kl 23.

Har skrivit ut ett jättegulligt foto på hans dotter med sin lilla son på fotopapper. Det brukar ofta se så crappy ut tycker jag. Men det här ser faktiskt ut som ett foto. Ramade in den och ställde på hans nattduksbord som välkommenhem-present.
 
Har insett att jag nog var väl optimistisk som sa till vårdcentralen att jag ville vänta med tid hos dem till efter midsommar. Nu hostar jag och väser så pass att jag nog måste göra som de rådde och försöka få akuttid på vårdcentralen på måndag.
Måste få ngt för asta eller pollen eller vad fan det är.
 
:confused: Aldrig hört talas om den människan.
Fast jag lyssnade nog aldrig speciellt noga på religionen i skolan heller iof :angel:

Nä du ser! Det är alltså inte bara jag som aldrig hört om karln :cautious:
Kan inte direkt påstå att jag lyssnade supernoga på religionen generellt, men just skapelsen enligt bibeln minns jag ganska väl eftersom vi höll på med det så mycket O_o
 
Ägnade några timmar vid torpet där bästa älskling hjälpte morfar och hans syster med gräsklippningen ❤. Jag tog lite grann där han inte kom åt med åkgräsklipparen men allra mest satt jag i gräset och bara njöt av lugnet och höra vinden susa i träden ❤.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 093
Senast: Rie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 981
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Han somnade in i förrgår bara, min älskade älskade Beauceron Reeko. Han skulle precis fylla 13, hade problem med jättesvag bakkärra...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
11 910
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 406
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Arrende
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp